Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επενδύσεις σε 6 νέα κέντρα Logistics

Η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, που θα είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, έχει ήδη κυρωθεί από τη Βουλή

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επενδύσεις σε 6 νέα κέντρα Logistics

  • A-
  • A+

Εξι νέα εμπορευματικά κέντρα, σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το πρώτο που ετοιμάζεται στη χώρα μας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο. Θα οργανώσουν μια νέα αλυσίδα υποδομών, βοηθώντας στην παραγωγική ανάπτυξη και τη δημιουργία μόνιμων θέσεων εργασίας.

Την ανακοίνωση έκανε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας από το βήμα του 22ου συνεδρίου που οργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics. Θα συμπληρώνουν τα δύο μεγάλα κέντρα που έχουν δρομολογηθεί στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Στην πρώτη περίπτωση, η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο σε έκταση 580 στρεμμάτων, που θα είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, έχει κυρωθεί από τη Βουλή.

Τα έργα, που έμεναν στα «θα» πάνω από μία δεκαετία και προβλέπουν επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και με την ολοκλήρωσή τους θα δημιουργήσουν 3 έως 5 χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας.

Στις αρχές του χρόνου θα ακολουθήσει νέος διαγωνισμός για εγκαταστάσεις που έχουν προβλεφθεί στο γειτονικό ακίνητο του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο, επιφάνειας 1.200 στρεμμάτων.

Στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής με το λιμάνι. Στις κυβερνητικές επιλογές ο σιδηρόδρομος έχει καθοριστικό ρόλο, γι' αυτό προβλέπεται η επέκταση του δικτύου για να εξυπηρετούν τα έξι νέα εμπορευματικά κέντρα.

Η αρχή θα γίνει μέσα στο 2019 από την Αλεξανδρούπολη, σε έκταση 500 στρεμμάτων και επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ. Εξασφαλίστηκαν επίσης κοινοτικοί πόροι για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει την Καστοριά και τη Φλώρινα με το Πόγραδετς της Αλβανίας, το οποίο έχει πρόσβαση σε όλα τα Δυτικά Βαλκάνια.

Κόμβος μεταφορών

Ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, με δεδομένες τις επενδύσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, έχει μεγάλες προοπτικές για την Ελλάδα. Παρά την οικονομική κρίση, κατέγραψε άνοδο και το 2016 αντιπροσώπευε το 7,2% του ΑΕΠ, έναντι 5,2% το 2009. Ο ετήσιος τζίρος το 2016 ανήλθε στα 12,87 δισ. ευρώ και εξασφαλίστηκαν πάνω από 200 χιλιάδες θέσεις εργασίας.

«Η Ελλάδα έχει γεωστρατηγική θέση στην Ευρώπη», τόνισε ο Νίκος Ροδόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, ο οποίος επισήμανε ότι η χώρα μας είναι «επίνειο της Ευρώπης και κεντρική είσοδος των διεθνών εμπορευματικών ροών».

Από την πλευρά του ο Κώστας Αλεξόπουλος, διευθυντής των Αναπτυξιακών Εργων του ΟΗΕ, αναφέρθηκε στην ανάγκη ολοκλήρωσης του Εθνικού Σχεδίου και κυρίως στη συνεργασία που πρέπει να αναπτυχθεί ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
Για τις «επτά θύρες ανάπτυξης» που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τη Δυτική Αττική ενημέρωσε η διοίκηση του ΕΒΕΠ τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, και τον υφ. Ν. Παπαθανάση.
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Κρήτης - Αττικής προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ
Με τη δυναμική που κατέγραψε το 2018, συνεχίζει και στη νέα χρονιά ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, με σημείο αναφοράς τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, ύψους ενός δισ....
ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Κρήτης - Αττικής προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέοι «παίκτες» στις ράγες
Με την απελευθέρωση της αγοράς και των επιβατικών μεταφορών στον σιδηρόδρομο, παλαιά και καινούργια σχήματα ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά και στα επιβατικά δρομολόγια. Ανάμεσά τους και φορείς του Δημοσίου...
Νέοι «παίκτες» στις ράγες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύουν στην Αττική οδό
Στους δύο μεγαλύτερους εταίρους της Αττικής οδού περιήλθε και επισήμως το 9,88% των μετοχών του αυτοκινητόδρομου που κατείχε η Τράπεζα Πειραιώς, από τις καταπτώσεις δανείων της Αττι-Κατ. Από μετοχικό πακέτο,...
Επενδύουν στην Αττική οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θριάσιο: Στη Βουλή η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο
Επειτα από 11 διαγωνισμούς που δεν ολοκληρώθηκαν, έληξε το σίριαλ του πρώτου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Χθες κατατέθηκε στη Βουλή η σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του. Με την ψήφισή της...
Θριάσιο: Στη Βουλή η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κόμβος... Logistics η Ελλάδα
Με δύο μικτά βιομηχανικά πάρκα, στα Οινόφυτα και στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει λύση στο θεσμικό πρόβλημα που υπάρχει από δεκαετίες στη λειτουργία των Logistics, τον κλάδο της...
Κόμβος... Logistics η Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας