Θεσμικές παρεμβάσεις για την ακτοπλοΐα αλλά και το λιμενικό σύστημα της χώρας προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός από τη Σύρο.
Κατά 2,5 εκατ. ευρώ αυξάνεται η χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές το 2019, φτάνοντας τα 91,5 εκατ. ευρώ από 89 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018 και 85 εκατ. ευρώ το 2016 και 2017, ενώ στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» θα συμπεριλαμβάνονται 20 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση μελετών λιμενικών έργων.
Επίσης ολοκληρώνεται η συνεργασία του υπουργείου Ναυτιλίας με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για την ψηφιοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας.
Ο Ν. Σαντορινιός μιλώντας στην ημερίδα που διοργανώθηκε στη Σύρο από την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου με θέμα «ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου», θέλοντας να καταδείξει τη σημαντικότητα της περιοχής, επισήμανε ότι το 70% των επιβατών και των οχημάτων όλων των μετακινήσεων που λαμβάνουν χώρα, μεταφέρεται από και προς το Νότιο Αιγαίο ή και ενδονησιωτικά και σε συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν πετύχει να πραγματοποιείται στην περιοχή το 50% των ελεύθερων δρομολογίων της χώρας και περίπου το 53% των άγονων γραμμών.
Επίσης το 58% της χρηματοδότησης του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές, δηλαδή τα 52 εκατ. ευρώ, διοχετεύεται στις γραμμές του Νοτίου Αιγαίου.
Αναφερόμενος στη σημασία της σύναψης πολυετών συμβάσεων, έκανε γνωστό ότι αυτή τη στιγμή «τρέχουν» 17 πολυετείς συμβάσεις, από τις οποίες αρκετές είναι τριετείς που το υπουργείο έβγαλε φέτος, μέσα από τις οποίες τους δίνεται η δυνατότητα να σχεδιάσουν ένα σταθερό δίκτυο και η ευκαιρία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να τις χρησιμοποιήσουν προκειμένου να λάβουν χρηματοδοτήσεις για τη βελτίωση του στόλου τους, κέρδος που και πάλι επιστρέφεται στην ίδια την ακτοπλοΐα.
Ταυτόχρονα ανέφερε ότι πρόθεσή τους είναι η θεσμοθέτηση -εν είδει αναπτυξιακού μέτρου- της δυνατότητας πολυετών συμβάσεων, 10 ή και 12 χρόνων, σε περίπτωση που το πλοίο χρησιμοποιεί LNG ή είναι υβριδικό.
Στο πλαίσιο αρκετών αλλαγών που ετοιμάζουν για την ακτοπλοΐα, τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι το δίκτυο της ακτοπλοΐας, αφού συζητείται πρώτα με τους τοπικούς φορείς και τις εταιρείες, στη συνέχεια να εγκρίνεται από τη Βουλή.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας