Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πιθανή η αύξηση στα ναύλα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πιθανή η αύξηση στα ναύλα

  • A-
  • A+

Σε υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, η υλοποίηση των οποίων σήμερα τους προβληματίζει, υποχρεώθηκαν να προχωρήσουν οι ακτοπλόοι, προκειμένου να λυθεί η απεργία των ναυτεργατών τον Σεπτέμβριο, καθώς, εάν αυτή συνεχιζόταν, ο τουρισμός θα δεχόταν ένα πολύ σοβαρό και μη αναστρέψιμο πλήγμα.

Αυτά υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στην ημερίδα «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου», που πραγματοποιήθηκε χθες στη Σύρο, εκφράζοντας, δύο μήνες μετά, τη δυσαρέσκειά του, χαρακτηρίζοντας «άξιο περιέργειας» το γεγονός ότι, ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις ήταν γνωστές δύο μήνες πριν, δεν άκουσαν φωνές διαμαρτυρίας και ανησυχίας, ούτε διάβασαν καμία ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, των τοπικών αρχών και των Επιμελητηρίων.

Ολα αυτά τα ανέφερε, όπως εξήγησε, για να επισημάνει ότι η συμβολή της ακτοπλοΐας στην προστασία των εθνικών μας συμφερόντων και στην ανάπτυξη δεν έχει γίνει κατανοητή.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου η ΠΝΟ, πραγματοποιώντας δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις και έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις με τους ακτοπλόους, κατάφερε να υπογράψει ΣΣΕ στα ακτοπλοϊκά και μεσογειακά τουριστικά πλοία για το 2018 με αύξηση 2% και με αναδρομική ισχύ από 1/1/2018 και την εκ νέου διαπραγμάτευση για το 2019.

Η αρχική πρόταση των ακτοπλόων ήταν υπογραφή της ΣΣΕ αλλά με μηδενικές αυξήσεις, την οποία οι ναυτεργάτες δεν δέχτηκαν ούτε να συζητήσουν· νέα πρόταση για αύξηση 1% που απερρίφθη και αυτή από την ΠΝΟ, ακολούθησε και τρίτη πρόταση για αύξηση 2% αλλά από 1/9/2018 έως 31/12/2019, έχοντας και αυτή την ίδια τύχη με τις δύο προηγούμενες.

Προτείνουν μέτρα

Ο Μ. Σακέλλης, μιλώντας για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο κλάδος της ακτοπλοΐας, υποστήριξε ότι την αύξηση του μεταφορικού έργου (το 2017 κατά 9,5%, το 2018 μεταξύ 3% και 5%) ακολούθησε η αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 29% το 2017 και κατά 25% το 2018, και έτσι τη διετία 2017-2018 τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να επιβαρυνθούν κατά 100 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αποτελεί το 15% των εισπραττόμενων ναύλων.

Το θέμα, όπως τόνισε, δημιουργεί πιέσεις για αύξηση των ναύλων έπειτα από μία δεκαετία, η οποία χαρακτηρίζεται από σταθερούς ναύλους και παροχή εκπτώσεων.

Για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, πρότεινε τη λήψη τριών μέτρων:

● Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6%.

● Εξασφάλιση ευρωπαϊκών πόρων για τη χρηματοδότηση λιμενικών έργων, δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας και κάλυψη των επιπλέον εξόδων για την προσαρμογή των πλοίων στους νέους οικολογικούς κανονισμούς.

● Ιση κατανομή των κεφαλαίων που διατίθενται από εθνικούς πόρους για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες σε σχέση με τις χερσαίες.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει από 1/1/2020 τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην...
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια. Το...
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας