Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα

  • A-
  • A+

Στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που θα συνεδριάσει 3-5 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο, θα συζητηθεί εκ νέου το θέμα της αλλαγής χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020.

Την απόφαση αυτή έλαβε η 73η Σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (ΜΕPC 73) του ΙΜΟ στην τελευταία συνεδρίασή της, καθώς εκτίμησε ότι απαιτείται περαιτέρω εξέταση των θεμάτων που αφορούν την ομαλή και ασφαλή εφαρμογή των νέων ορίων θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Είχαν προηγηθεί οι διαφωνίες και οι ανησυχίες για την αλλαγή των καυσίμων από τους εφοπλιστές αλλά και από άλλους εκπροσώπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι οποίοι τόνιζαν ότι η μετάβαση πρέπει να γίνει σταδιακά, κατέγραφαν τις αμφιβολίες τους εάν τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι ασφαλή και έθεταν θέματα ασφάλειας για τα πλοία και τα πληρώματα.

Η απόφαση της ΜΕPC 73 ικανοποίησε την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), καθώς την «καλωσόρισε» τονίζοντας ότι η MEPC 73 αναγνώρισε τη βασιμότητα των επιχειρημάτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και μεγάλων νηολογίων, σύμφωνα με τα οποία ζητείται η ρητή αναφορά στοιχείων που αφορούν τη συνεπή εφαρμογή του νέου κανονισμού και ζήτησε την υποβολή επιπρόσθετων συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωσή της.

«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι τα θέματα ασφάλειας για τη μετάβαση στα αποθειωμένα ναυτιλιακά καύσιμα αναγνωρίζονται και θα εξεταστούν στο πλαίσιο του ΙΜΟ των Ηνωμένων Εθνών και του προγράμματος των εργασιών του» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θόδωρος Βενιάμης και πρόσθεσε πως η ΕΕΕ έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι αυτό είναι αναγκαίο και ότι σε κάθε περίπτωση η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι της απλής, τυπικής συμμόρφωσης.

«Προσβλέπουμε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα από το 2020, η οποία θα προσφέρει ασφαλιστικές δικλίδες σε σχέση με τα θέματα που ήδη έχουν εντοπιστεί και σχετίζονται με την ασφάλεια και τη λειτουργία των πλοίων και δεν θα επιβαρύνει πλοία και πληρώματα με μη ρεαλιστικές και δυσανάλογες ευθύνες και υποχρεώσεις» δήλωσε ακόμα ο Θ. Βενιάμης και σχολίασε πως η ανάγκη μιας συστηματικής και βελτιωμένης διαδικασίας εφαρμογής έλαβε ισχυρή υποστήριξη από σημαντικά κράτη-μέλη του UN IMO, παρά την αντίθεση ορισμένων μερών που φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την τυπική συμμόρφωση παρά για την πραγματική προστασία του περιβάλλοντος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
Να κινούνται τα πλοία με μειωμένη ταχύτητα (μείωση της μέγιστης προωστήριας δύναμης) προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμφιβολίες για τα νέα καύσιμα
Ερωτήματα προκαλεί η ξαφνική απόφαση Ομάδας Εργασίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που θέτει προβληματισμούς σχετικά με την ασφάλεια των κατά πολύ ακριβότερων και χαμηλότερης περιεκτικότητας σε...
Αμφιβολίες για τα νέα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών
«Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα έστειλε ένα θετικό μήνυμα στον κόσμο με την υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) της αρχικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG),...
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας