Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παλεύουν κατά της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παλεύουν κατά της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων

  • A-
  • A+

Τις θέσεις τους κατά της δημιουργίας νέας προβλήτας στην Πειραϊκή Ακτή, προκειμένου να δένουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, μετέφεραν στον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη εκπρόσωποι κατοίκων και κινήσεων πολιτών του Πειραιά και ζήτησαν από την κυβέρνηση να «απαλλάξει» την COSCO από την υποχρέωση εκτέλεσης του έργου, πριν αυτό ακυρωθεί στα δικαστήρια.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας, παρόντος του γενικού γραμματέα Λιμένων Χρήστου Λαμπρίδη, με εκπροσώπους από την «Πρωτοβουλία Πολιτών - Οχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», την Κίνηση «Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής» και την Κίνηση Πολιτών Πειραιά «Λιμάνι Φιλικό στην Πόλη».

Ανάμεσα στα άλλα εξήγησαν στον υπουργό και στον γενικό γραμματέα ότι προωθείται ένα «περιττό» και «παράλογο» έργο σε βάρος της ποιότητας ζωής και της υγείας των κατοίκων, του φυσικού και αρχαιολογικού περιβάλλοντος του Πειραιά, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, το οποίο δεν το θέλει κανείς, ούτε η τοπική κοινωνία, ούτε οι επαγγελματικοί κλάδοι του λιμανιού (ακτοπλόοι κ.ά.), ούτε καν ο κλάδος της κρουαζιέρας, που θεωρεί τον Πειραιά ήδη κορεσμένο για τις ανάγκες του.

Οπως ανέφεραν, η COSCO δεν έχει καμία σχέση με την κρουαζιέρα, αλλά είναι υποχρεωμένη από τη σύμβαση παραχώρησης να εκτελέσει το έργο (με 95% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση), ενώ όλες οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά έχουν ταχθεί κατά του έργου, πλην της παράταξης του δημάρχου, που επιφυλάχτηκε να πάρει θέση όταν θα έχει περισσότερα στοιχεία.

Οι μόνοι που θέλουν το έργο, όπως υποστήριξαν, και πιέζουν για την εκτέλεσή του είναι οι εργολάβοι λιμενικών έργων που θα απορροφήσουν τα 136 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.

Επισήμαναν ότι οι νομικοί τους σύμβουλοι έχουν εντοπίσει σειρά ουσιαστικών νομικών προβλημάτων, τόσο στη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου όσο και στις μέχρι τώρα διαδικασίες υλοποίησής του, τα οποία αποτελούν ισχυρότατα ερείσματα για την προσφυγή στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια και την ακύρωση του έργου.

Τέλος, έθεσαν στον υπουργό το πάγιο αίτημά τους, τα 136 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας που θα προκύψουν από την ακύρωση του έργου, να διατεθούν για την εκτέλεση των δύο υπερώριμων και υπεραναγκαίων έργων που θα συνδέσουν τον Πειραιά –και το λιμάνι– με τους δύο βασικούς οδικούς άξονες, προς Θεσσαλονίκη-Βαλκάνια και προς Πάτρα-Ιταλία.

Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο ο ΟΛΠ ξεκίνησε τη διαγωνιστική διαδικασία απευθύνοντας πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ωστόσο τον Σεπτέμβριο η διαγωνιστική διαδικασία «πάγωσε» καθώς δύο εταιρείες άσκησαν προσφυγή ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βραβείο «Mare Nostrum» στον Πειραιά
Tο βραβείο του καλύτερου λιμένα κρουαζιέρας για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου απέσπασε το λιμάνι του Πειραιά από τη MedCruise σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Γένοβα.
Βραβείο «Mare Nostrum» στον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
Ενα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Spectrum Of The Seas» της εταιρείας Royal Caribbean, το οποίο ζυγίζει 168.000 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 4.246 επιβάτες, κατέπλευσε χθες το πρωί στο...
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Φρένο» στις νέες προβλήτες κρουαζιέρας
«Πάγωσε» με το… καλημέρα η διαγωνιστική διαδικασία του ΟΛΠ για την επιλογή αναδόχου για το έργο της κατασκευής των νέων προβλητών κρουαζιερόπλοιων μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή. Στις...
«Φρένο» στις νέες προβλήτες κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή
Ενα πολυσυζητημένο έργο, αυτό της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή και της δημιουργίας δύο νέων προβλητών, για να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των...
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αβεβαιότητα στην κρουαζιέρα
Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις των στελεχών της αγοράς κρουαζιέρας που έλεγαν ότι το 2017 δεν θα ήταν μια καλή χρονιά για τον κλάδο, καθώς σημειώθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα...
Αβεβαιότητα στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητούνται υποδομές για την κρουαζιέρα
Η Ελλάδα παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, παραμένει ελκυστικός προορισμός για την κρουαζιέρα, ωστόσο δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των αναγκών που χρειάζονται για την ανάπτυξη του home porting (έναρξη και...
Ζητούνται υποδομές για την κρουαζιέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας