• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.2°C / 27.6°C
    3 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.1°C / 26.3°C
    3 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.0°C
    1 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 18.8°C
    2 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.2°C / 26.9°C
    3 BF
    29%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 23.5°C / 24.0°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    1 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    1 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 24.3°C
    3 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.4°C / 21.8°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 23.7°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    57%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.5°C
    3 BF
    49%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.5°C / 25.5°C
    3 BF
    49%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.8°C
    3 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.7°C / 27.0°C
    3 BF
    30%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 23.3°C
    0 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.2°C / 25.7°C
    3 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 22.7°C
    2 BF
    60%
Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βολές από τον Θ. Βενιάμη για την «υποκρισία με τα καθαρά καύσιμα»

  • A-
  • A+

Σκληρή κριτική άσκησε χθες ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θόδωρος Βενιάμης, σε όλους όσοι εμπλέκονται σε διεθνές επίπεδο στο ζήτημα της αλλαγής των καυσίμων στην παγκόσμια ναυτιλία από 1/1/2020, βάσει του νέου Κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για χρήση καυσίμων χαμηλής (0,5%) περιεκτικότητας σε θείο.

Ανοίγοντας τις εργασίες του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» με θέμα «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον», ο πρόεδρος της ΕΕΕ, που και στο παρελθόν έχει καταθέσει τις απόψεις του για το συγκεκριμένο ζήτημα, εξέφρασε τον προβληματισμό του εάν τα συγκεκριμένα καύσιμα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από τα πλοία, έκανε λόγο για «άδικη στάση, αλλά και υποκρισία σε διεθνές επίπεδο, των νομοθετών έναντι της ναυτιλίας» και κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έστω και τώρα, να επιληφθεί του θέματος.

Ξεκαθάρισε ότι όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είναι υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, τα οποία όμως απαιτούν να τους τα παρέχει η πετρελαϊκή βιομηχανία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αποθειωμένα καύσιμα, αλλά και συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τη λειτουργία των πλοίων μας και άρα ασφαλή».

Υποστήριξε ότι εκατοντάδες πλοία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα υπάρχοντα καύσιμα, αλλά κανείς δεν καταδικάζει τις εταιρείες πετρελαίου για την κακή ποιότητα καυσίμων που διαθέτουν στη ναυτιλία, και έκανε λόγο για «δύο μέτρα και δύο σταθμά».

Τόνισε ότι ο χρόνος τρέχει και σε 15 μήνες η παγκόσμια ναυτιλία θα κληθεί να εφαρμόσει έναν κανονισμό του οποίου οι συνέπειες δεν έχουν εξεταστεί εγκαίρως και δεν έχουν διαμορφωθεί δικλίδες ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους και ανέφερε ότι 4 μεγάλα νηολόγια που εκπροσωπούν σχεδόν το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με συμμάχους τους οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, ανέδειξαν τα σοβαρά θέματα ασφάλειας που ανακύπτουν από την αναμενόμενη χρήση των νέων καυσίμων.

Εδωσε συγχαρητήρια στον ΙΜΟ, που, αν και καθυστερημένα, είχε το πολιτικό θάρρος να αναγνωρίσει τα κενά της νομοθετικής του πρόβλεψης και να δεχτεί να εξετάσει το θέμα, ενώ επιτέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι «με τους διαχρονικά υψηλούς στόχους της θα είχε επιληφθεί του θέματος της ασφάλειας. Δεν συνέβη, αλλά ας ελπίσουμε ότι τώρα τουλάχιστον θα αναγνωρίσει το πρόβλημα που διαφαίνεται».

Από τα «πυρά» του δεν γλίτωσαν ούτε οι νηογνώμονες, καθώς όπως είπε οι «σύμβουλοι ασφαλείας της βιομηχανίας μας, οι ελεγκτές της ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων μας, τηρούν σιωπή ιχθύος για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα επηρεάσει την ασφάλεια των μηχανών των πλοίων» και τους κάλεσε να τοποθετηθούν επίσημα.

Η ομιλία Κουβέλη

Στο συνέδριο μίλησε και ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, ο οποίος αναφερόμενος στο θέμα των καυσίμων τόνισε ότι η ανάπτυξη στον χώρο της ναυτιλίας περνά και μέσα από την αντικατάσταση των παλαιών πλοίων με νέα, αλλά και μέσα από τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τη συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΙΜΟ με κατάλληλη προπαρασκευή.

Ωστόσο, ο υπουργός επισήμανε και κάποιες άλλες παραμέτρους στην ομιλία του: Μιλώντας για την ανάπτυξη, είπε ότι ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, που μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό για την ανάπτυξή της, είναι η ναυτιλία, τη χαρακτήρισε «τεράστιο πλούτο», τον οποίο όμως δεν αξιοποιούμε στον βαθμό που οφείλουμε, σχολιάζοντας ότι το 25% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας ανήκει σε ελληνόκτητα πλοία, κι όμως ελάχιστα από αυτά είναι ενταγμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Ειδική αναφορά έκανε στους Ελληνες ναυτικούς, υπογραμμίζοντας ότι οι ναυτικοί μας διαθέτουν, σύμφωνα με την αξιολόγηση της διεθνούς ναυτικής κοινότητας, το υψηλότερο επίπεδο μόρφωσης, ικανότητας και εμπειρίας και όμως πολλοί από αυτούς είναι άνεργοι.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών
«Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα έστειλε ένα θετικό μήνυμα στον κόσμο με την υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) της αρχικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG),...
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία
Την πεποίθηση του εφοπλισμού ότι η ναυτιλία των Ελλήνων πρέπει να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική για να μπορέσει να μεγιστοποιήσει τα συνακόλουθα οφέλη οικονομικής, πολιτικής και στρατηγικής φύσης για τη...
Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκτακτη συνέλευση των εφοπλιστών
H απαίτηση των δανειστών και η επιθυμία της κυβέρνησης να επεκταθεί η εθελοντική συνεισφορά των Ελλήνων εφοπλιστών για έναν χρόνο ακόμα, θα συζητηθούν στην έκτακτη γενική συνέλευση της Ενωσης Ελλήνων...
Εκτακτη συνέλευση των εφοπλιστών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
Τεχνική έκθεση για τα πιθανά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες πλοίων που απαιτούνται να αναπτυχθούν για να καταστεί εφικτή η απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών παρουσίασε η ΕΕΕ.
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
Την πρόταση του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη προς την Ευρ. Επιτροπή για τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών με αντικείμενο τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες για την απανθρακοποίηση του...
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαφωνία Ελλήνων εφοπλιστών-Κομισιόν για τα καύσιμα
Μη εφαρμόσιμες και άδικες χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Διαφωνία Ελλήνων εφοπλιστών-Κομισιόν για τα καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας