Σκληρή κριτική άσκησε χθες ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θόδωρος Βενιάμης, σε όλους όσοι εμπλέκονται σε διεθνές επίπεδο στο ζήτημα της αλλαγής των καυσίμων στην παγκόσμια ναυτιλία από 1/1/2020, βάσει του νέου Κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για χρήση καυσίμων χαμηλής (0,5%) περιεκτικότητας σε θείο.
Ανοίγοντας τις εργασίες του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» με θέμα «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον», ο πρόεδρος της ΕΕΕ, που και στο παρελθόν έχει καταθέσει τις απόψεις του για το συγκεκριμένο ζήτημα, εξέφρασε τον προβληματισμό του εάν τα συγκεκριμένα καύσιμα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από τα πλοία, έκανε λόγο για «άδικη στάση, αλλά και υποκρισία σε διεθνές επίπεδο, των νομοθετών έναντι της ναυτιλίας» και κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έστω και τώρα, να επιληφθεί του θέματος.
Ξεκαθάρισε ότι όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είναι υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, τα οποία όμως απαιτούν να τους τα παρέχει η πετρελαϊκή βιομηχανία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αποθειωμένα καύσιμα, αλλά και συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τη λειτουργία των πλοίων μας και άρα ασφαλή».
Υποστήριξε ότι εκατοντάδες πλοία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα υπάρχοντα καύσιμα, αλλά κανείς δεν καταδικάζει τις εταιρείες πετρελαίου για την κακή ποιότητα καυσίμων που διαθέτουν στη ναυτιλία, και έκανε λόγο για «δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Τόνισε ότι ο χρόνος τρέχει και σε 15 μήνες η παγκόσμια ναυτιλία θα κληθεί να εφαρμόσει έναν κανονισμό του οποίου οι συνέπειες δεν έχουν εξεταστεί εγκαίρως και δεν έχουν διαμορφωθεί δικλίδες ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους και ανέφερε ότι 4 μεγάλα νηολόγια που εκπροσωπούν σχεδόν το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με συμμάχους τους οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, ανέδειξαν τα σοβαρά θέματα ασφάλειας που ανακύπτουν από την αναμενόμενη χρήση των νέων καυσίμων.
Εδωσε συγχαρητήρια στον ΙΜΟ, που, αν και καθυστερημένα, είχε το πολιτικό θάρρος να αναγνωρίσει τα κενά της νομοθετικής του πρόβλεψης και να δεχτεί να εξετάσει το θέμα, ενώ επιτέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι «με τους διαχρονικά υψηλούς στόχους της θα είχε επιληφθεί του θέματος της ασφάλειας. Δεν συνέβη, αλλά ας ελπίσουμε ότι τώρα τουλάχιστον θα αναγνωρίσει το πρόβλημα που διαφαίνεται».
Από τα «πυρά» του δεν γλίτωσαν ούτε οι νηογνώμονες, καθώς όπως είπε οι «σύμβουλοι ασφαλείας της βιομηχανίας μας, οι ελεγκτές της ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων μας, τηρούν σιωπή ιχθύος για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα επηρεάσει την ασφάλεια των μηχανών των πλοίων» και τους κάλεσε να τοποθετηθούν επίσημα.
Η ομιλία Κουβέλη
Στο συνέδριο μίλησε και ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, ο οποίος αναφερόμενος στο θέμα των καυσίμων τόνισε ότι η ανάπτυξη στον χώρο της ναυτιλίας περνά και μέσα από την αντικατάσταση των παλαιών πλοίων με νέα, αλλά και μέσα από τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τη συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΙΜΟ με κατάλληλη προπαρασκευή.
Ωστόσο, ο υπουργός επισήμανε και κάποιες άλλες παραμέτρους στην ομιλία του: Μιλώντας για την ανάπτυξη, είπε ότι ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, που μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό για την ανάπτυξή της, είναι η ναυτιλία, τη χαρακτήρισε «τεράστιο πλούτο», τον οποίο όμως δεν αξιοποιούμε στον βαθμό που οφείλουμε, σχολιάζοντας ότι το 25% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας ανήκει σε ελληνόκτητα πλοία, κι όμως ελάχιστα από αυτά είναι ενταγμένα στο ελληνικό νηολόγιο.
Ειδική αναφορά έκανε στους Ελληνες ναυτικούς, υπογραμμίζοντας ότι οι ναυτικοί μας διαθέτουν, σύμφωνα με την αξιολόγηση της διεθνούς ναυτικής κοινότητας, το υψηλότερο επίπεδο μόρφωσης, ικανότητας και εμπειρίας και όμως πολλοί από αυτούς είναι άνεργοι.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας