Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χωρίς πέναλτι η διακοπή συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας

Χωρίς πέναλτι η διακοπή συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας

  • A-
  • A+

Χωρίς επιβάρυνση μπορούν στο εξής να διακόπτουν τα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας οι συνδρομητές, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα, με βάση τον νέο κανονισμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που τέθηκε σε ισχύ απ' την 1η Οκτωβρίου 2018.

Επιπλέον προβλέπει μια σειρά άλλων ρυθμίσεων που καθορίζουν τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Αναλυτικά, οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τηλεπικοινωνίες: σημαντικές βελτιώσεις στην ενημέρωση των συνδρομητών
Μεγαλώνουν τα «ψιλά» γράμματα στις συμβάσεις κινητών και σταθερών τηλεφώνων με βάση τον νέο Κανονισμό για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες που θεσπίστηκε στα τέλη του 2017 από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών...
Τηλεπικοινωνίες: σημαντικές βελτιώσεις στην ενημέρωση των συνδρομητών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Cyta Hellas
Με την καταβολή τιμήματος 118 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε και επίσημα η εξαγορά της Cyta Hellas από τη Vodafone. Με τη συμφωνία η θυγατρική του δημόσιου οργανισμού τηλεπικοινωνιών της Κύπρου, που...
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Cyta Hellas
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ευρυζωνικοί» κατά 47% οι πελάτες του ΟΤΕ
Ξεπέρασαν τις 43.000 οι νέες ευρυζωνικές συνδέσεις στο δίκτυο του ΟΤΕ το α' 3μηνο του έτους και πλέον 3,84 εκατ. διαθέτουν γρήγορο Internet, που αντιστοιχούν στο 47% του συνόλου των πελατών του οργανισμού. Στο...
«Ευρυζωνικοί» κατά 47% οι πελάτες του ΟΤΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρώτα οι κάλπες, μετά η πώληση της Cyta Hellas
Οι προεδρικές εκλογές της Κύπρου, που θα διεξαχθούν στις 28 του μηνός, φαίνεται ότι επηρεάζουν τις τελικές αποφάσεις για την πώληση της Cyta Hellas, της θυγατρικής του κυπριακού κρατικού φορέα τηλεπικοινωνιών...
Πρώτα οι κάλπες, μετά η πώληση της Cyta Hellas
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
201 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο από τις «ψηφιακές λεωφόρους»
Διευκόλυνση των επενδύσεων στον τομέα των νέων τεχνολογιών και καθαρούς κανόνες ζήτησαν από την ΕΕΤΤ οι εκπρόσωποι των τριών «μεγάλων» στο τομέα των επικοινωνιών • Από τα 201 εκατ. τα 83,15 προέρχονται από τον...
201 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο από τις «ψηφιακές λεωφόρους»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ηλεκτρονική απάτη με δωροεπιταγές του Κωτσόβολου
Για ηλεκτρονική απάτη κάνει λόγο η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, ενημερώνοντας το καταναλωτικό κοινό πως πρέπει να αγνοηθούν SMS με «πακέτα-δωροεπιταγές Κωτσόβολος», στα οποία...
Ηλεκτρονική απάτη με δωροεπιταγές του Κωτσόβολου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας