Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεγαλώνει ο ελληνικός στόλος

Μεγαλώνει ο ελληνικός στόλος

  • A-
  • A+

Σε τρία πλοία του εμπορικού ναυτικού -δύο δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό- που ανήκουν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων αναμένεται να υψωθεί η ελληνική σημαία.

Την είδηση έκανε γνωστή χθες το υπουργείο Ναυτιλίας, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι η ενίσχυση της ποντοπόρου ναυτιλίας, η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο, καθώς επίσης και ναυτιλιακών επιχειρήσεων στη χώρα, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για το υπουργείο.

Το υπουργείο έκανε γνωστό επίσης ότι από την αρχή του 2018 έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο (σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/53) 19 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.406.929 ΚΟΧ.

Αξίζει ωστόσο να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει κάθε μήνα η ΕΛΣΤΑΤ για τη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, τον Ιούνιο του 2018 στο ελληνικό νηολόγιο ήταν γραμμένα 1.867 πλοία χωρητικότητας άνω των 100 κόρων.

Από αυτά τα 422 ήταν φορτηγά, τα 518 δεξαμενόπλοια, τα 664 επιβατηγά και τα 263 άλλων κατηγοριών.

Πράγματι παρατηρείται μια αύξηση, καθώς την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2016 την ελληνική σημαία είχαν ανεβασμένη 1.840 πλοία, άρα έχουν προστεθεί άλλα 27 πλοία.

Επίσης σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Committee (Ελληνες εφοπλιστές στο Λονδίνο) τον Μάρτιο του 2018, μόλις 723 ποντοπόρα πλοία από τα 4.188 χωρητικότητας άνω των 1.000 κόρων είχαν ανεβασμένη την ελληνική σημαία.

Τα τρία πλοία που πρόκειται να ανεβάσουν την ελληνική σημαία, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, είναι:

  • Το δεξαμενόπλοιο «Arcturus Voyager» που θα νηολογηθεί με το όνομα «Maran Arcturus», το οποίο ανήκει στην εταιρεία «Aquarium Shipholding Inc» και εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη «Maran Tankers Management Inc».
  • Δεξαμενόπλοιο που ναυπηγείται στην Ιαπωνία και πρόκειται να νηολογηθεί με το όνομα «Patriotic». To πλοίο θα ανήκει στην εταιρεία «Admiral Marine COSA» που εδρεύει στον Παναμά και εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη «Nereus Shipping S.A.».
  • Το υπό σημαία Παναμά φορτηγό πλοίο «Eviacement», που ανήκει στην εταιρεία «Ντόμελαντ Ναυτική Εταιρεία».

Και οι τρεις εταιρείες εκπροσωπούν ελληνικά συμφέροντα σε ποσοστό μεγαλύτερο από το μισό του κεφαλαίου τους. Την απόφαση υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομίας Γιάννης Δραγασάκης, Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης.

Σημειώνεται ότι ο τέως υπουργός Π. Κουρουμπλής πολλές φορές είχε κάνει «άνοιγμα» στους Ελληνες εφοπλιστές, καλώντας τους τουλάχιστον ένα ποσοστό των πλοίων τους να έρθει στην ελληνική σημαία, ενώ συχνή ήταν η αναφορά του ότι «η κυβέρνηση στήριξε και στηρίζει καθαρά τον εφοπλισμό, περιμένουμε την ανάλογη ανταπόκριση».

Από την άλλη, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θ. Βενιάμης μιλώντας στα τελευταία «Ποσειδώνια» είχε πει πως «η ναυτιλία θα επανέλθει στην Ελλάδα όταν δώσουμε ολιστική λύση στη σημαία».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα
Ενα πάγιο αίτημα των κομμάτων, των φορέων και των κατοίκων της Κύπρου, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, επανήλθε στο προσκήνιο το...
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα