Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονόδρομος η εξυγίανση των ΕΛΤΑ
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μονόδρομος η εξυγίανση των ΕΛΤΑ

  • A-
  • A+

Από τα ταχυδρομεία ξεκίνησαν οι αλλαγές στις διοικήσεις οργανισμών που υπάγονται στο Υπερταμείο, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να ακολουθήσουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, ο ΟΑΣΑ με τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ.

Η χθεσινή γενική συνέλευση των ΕΛΤΑ ενέκρινε τα πέντε πρόσωπα που θα αποτελέσουν τη νέα διοίκηση, στην οποία παραμένουν οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων και ο Γεράσιμος Ολυμπίτης που έχει οριστεί από το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του Δημοσίου, με έσοδα 308 εκατ. ευρώ το 2017.

Απασχολεί 6.174 εργαζομένους και διαθέτει δίκτυο 1.400 καταστημάτων με 1.500 διανομείς που καλύπτουν ολόκληρη την επικράτεια.

Μέσω των ταχυδρομείων υλοποιούνται τραπεζικές συναλλαγές ύψους 7 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, από τις οποίες περίπου 500 εκατ. ευρώ αφορούν εξοφλήσεις λογαριασμών της ΔΕΗ.

Τεχνοκράτες και με παρουσία σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας, τα μέλη της νέας διοίκησης που επέλεξε το Υπερταμείο αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο να βάλουν τα ΕΛΤΑ σε τροχιά ανάπτυξης.

Νέος πρόεδρος ορίστηκε ο οικονομολόγος Πολυχρόνης Γριβέας, που έχει δουλέψει στη διαχείριση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και από τον Φεβρουάριο είναι μέλος της διοίκησης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ).

Οικονομολόγος είναι και ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ηλίας Αθανασίου, ο οποίος ώς τώρα κατείχε την ίδια θέση στην Enterprise Greece. Τα υπόλοιπα νέα μέλη της διοίκησης είναι οι οικονομολόγοι Γιάννης Φίλος και Κυριάκος Ξύδης, καθώς και ο μηχανολόγος μηχανικός Κωνσταντίνος Λάφκας.

Στην ανακοίνωσή του το Υπερταμείο κάνει λόγο για «μεγάλο στοίχημα» και προσθέτει ότι «η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι μπορεί να κερδηθεί», με στροφή σε νέους τομείς, κυρίως στη μεταφορά δεμάτων.

Δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα των ταχυδρομείων και επισημαίνει ότι σε όλη την Ευρώπη, λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, καταγράφεται μείωση του όγκου της διακινούμενης αλληλογραφίας, αλλά οι απώλειες εσόδων αντισταθμίζονται από την αύξηση των δεμάτων που φέρνει η στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές.

Στην Ελλάδα η εικόνα είναι διαφορετική λόγω και των επιπτώσεων της πολύχρονης οικονομικής κρίσης.

Ο όγκος της διακινούμενης αλληλογραφίας μειώθηκε από 620 εκατ. τεμάχια το 2010 στα 242 εκατ. το 2016, ενώ τα ΕΛΤΑ δεν μπόρεσαν να μπουν δυναμικά στις ταχυμεταφορές όπου καλύπτουν μόνον το 10% του τομέα και κυριαρχούν οι ιδιωτικές εταιρείες courier.

Από την άνοιξη πάντως τα ΕΛΤΑ έχουν μπει στον τομέα της διανομής ενέργειας και καλύπτουν ήδη το 1% της αγοράς.

Καθολική υπηρεσία

Ενα μεγάλο μέρος της οικονομικής στενότητας στα ταχυδρομεία οφείλεται στις καθυστερήσεις από την πλευρά του Δημοσίου στην καταβολή των κονδυλίων για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας, η οποία αφορά την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Εργαζομένων αγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 128 εκατ. έχουν πιστοποιηθεί και καλύπτουν την περίοδο 2013-2015.

Στη χθεσινή ανακοίνωση του Υπερταμείου επισημαίνεται πάντως ότι «το μέλλον των ΕΛΤΑ δεν εξαρτάται μόνον από την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας, αλλά από το πρόγραμμα εξυγίανσής τους».

Προαναγγέλλει άνοιγμα σε νέες δραστηριότητες, μείωση του λειτουργικού κόστους, εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην παροχή υπηρεσιών και αξιοποίηση του δικτύου διανομής σε συνεργασία με άλλες εταιρείες.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε έσοδα 6 δισ. στοχεύει το ΤΑΙΠΕΔ
Οι τέσσερις ιαματικές πηγές της Φθιώτιδας, τα παραθαλάσσια ακίνητα στην Καραθώνα Ναυπλίου και τη Λυκόβρυση Λακωνίας αποτελούν τις άμεσες προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ώς το τέλος του 2018 θα πρέπει να...
Σε έσοδα 6 δισ. στοχεύει το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην ιταλική κρατική, αλλά υπό ιδιωτικοποίηση, εταιρεία Ferrovie περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι η τρίτη σιδηροδρομική δύναμη στην Ευρώπη. Προσέφερε 45 εκατ. ευρώ για το 100% της εταιρείας, τίμημα που βρίσκεται...
Μαθήματα ιταλικών για την... ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο
​Ως τον Δεκέμβριο θα πρέπει να έχουν μεταφερθεί στο νέο υπερταμείο όλες οι ΔΕΚΟ που ελέγχονται από το Δημόσιο, ενώ ειδική αναφορά υπάρχει για την ένταξη της ΕΚΧΑ, της εταιρείας που έχει την ευθύνη για την...
Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύμπραξη ΕΛΤΑ με Κινέζους για το Θριάσιο
Ο ανερχόμενος τομέας των logistics είναι ο επόμενος επιχειρηματικός στόχος των ΕΛΤΑ, που υπολογίζουν ότι με ανάλογες πρωτοβουλίες θα εξασφαλίσουν για το Δημόσιο έσοδα ύψους 300 εκατ. ευρώ. Στη χθεσινή...
Σύμπραξη ΕΛΤΑ με Κινέζους για το Θριάσιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Φρένο» σε διαγωνισμούς και έξοδα προβολής
«Οι πράξεις της διοίκησής σας οφείλουν να είναι αυστηρά αμερόληπτες και να μην επηρεάζουν με κανένα τρόπο τη διεξαγωγή ή την έκβαση των επικείμενων εκλογών», αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας Νίκος Χριστοδουλάκης...
«Φρένο» σε διαγωνισμούς και έξοδα προβολής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιστρέφεται στον αποστολέα το... ενιαίο μισθολόγιο
Οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΤΑ. αντιδρούν στην ένταξη της εταιρείας στις ΔΕΚΟ που θα σημάνει νέες μειώσεις στις αποδοχές τους, όπως γνωμοδότησε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ενώ επικαλούνται και την οικονομική...
Επιστρέφεται στον αποστολέα το... ενιαίο μισθολόγιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας