Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκτακτοι έλεγχοι σε όλα τα κέντρα υπερυψηλής τάσης

Σε μια εξαιρετικά σπάνια αστοχία διακόπτη οφείλεται η προχθεσινή βλάβη στην Παλλήνη, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ

EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκτακτοι έλεγχοι σε όλα τα κέντρα υπερυψηλής τάσης

  • A-
  • A+

Εκτακτους ελέγχους σε όλα τα Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης, που θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε μία εβδομάδα, ξεκίνησε ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) «ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον», όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Μάνος Μανουσάκης.

Σε ανακοίνωσή του ο ΑΔΜΗΕ σημειώνει ότι από τα τέλη του 2017 υλοποιείται εκτεταμένο πρόγραμμα προληπτικής ανανέωσης κρίσιμων στοιχείων του εξοπλισμού του Συστήματος Μεταφοράς σε όλη την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα έκτακτων συντηρήσεων που διενεργείται μετά το συμβάν είναι συμπληρωματικό των τακτικών προληπτικών ελέγχων.

Σε καμία περίπτωση, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, δεν έχουν ατονήσει οι έκτακτοι προληπτικοί έλεγχοι και οι συντηρήσεις και η πολιτική που ακολουθείται σήμερα είναι ίδια με των προηγούμενων χρόνων.

Με τους σημερινούς ελέγχους επιτυγχάνονται υψηλά ποσοστά συντήρησης του εξοπλισμού του συστήματος (άνω του 90% σε ετήσια βάση) με απόλυτη προτεραιότητα στα μέρη του συστήματος με υψηλότερη σημασία για το κοινωνικό σύνολο, δηλαδή περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης, νοσοκομεία, δημόσιες εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας κ.λπ.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real fm ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, Μ. Μανουσάκης, αντέκρουσε τις αιτιάσεις περί έλλειψης προσωπικού και ανταλλακτικών.

«Δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού, το προσωπικό είναι αυτό που παρέλαβε η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ το 2017. Είναι αλήθεια ότι δεν έχουν γίνει προσλήψεις από το 2010 έως το 2017 λόγω του Μνημονίου.

»Δεδομένου του τι υπήρχε δεν μπορούμε να πούμε ότι το προσωπικό ήταν λιγότερο από αυτό που αντιστοιχούσε. Δεν ευσταθούν αυτά τα περί λίγου προσωπικού. Προφανώς και έχουμε ό,τι χρειάζεται για να συντηρούμε τις μονάδες» είπε.

Σε ραδιοφωνική συνέντευξη «Στο Κόκκινο 105,5» υπογράμμισε απαντώντας σε εκείνους που χρέωσαν το προχθεσινό μπλακ άουτ, το οποίο «βύθισε στο σκοτάδι» πολλές περιοχές της Αθήνα μέρα μεσημέρι, σε έλλειψη συντήρησης, προσωπικού κ.λπ.:

«Είναι αυτοί που ακόμα και σήμερα βγάζουν ανακοινώσεις υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ, κάτι που θα σήμαινε απολύσεις, λιγότερο προσωπικό, χειρότερη συντήρηση, όπως σε κάθε διαχειριστή που έχει ιδιωτικοποιηθεί στην Ευρώπη και αλλού. Τα στοιχεία αυτά του δικτύου, τεράστια, μεγαλύτερα από το μέγεθος ενός ανθρώπου, μπορούν να «ζήσουν» για δεκαετίες. Η διοίκηση όμως, όταν το Δημόσιο ανέλαβε τον έλεγχο, αποφάσισε να προχωρήσει σε ανανέωση στοιχείων που δεν έχουν φτάσει στην ηλικία για να ανανεωθούν. Υπάρχουν γι’ αυτό 40 εκατ. ευρώ επιπλέον την επόμενη τετραετία. Αρα όλες αυτές οι αιτιάσεις είναι πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου».

Σημειώνεται ότι μεγάλο μέρος των στοιχείων εξοπλισμού που θα αντικατασταθούν -περίπου 150 σε σύνολο 350- αφορούν την Κεντρική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του λεκανοπεδίου Αττικής .

Η ίδια περιοχή καταλαμβάνει πάνω από το 50% του προϋπολογισμού του προγράμματος των 40 εκατ. ευρώ.

Πηγές του ΑΔΜΗΕ σημείωναν, αναφορικά με τα… προσόντα του προσωπικού, ότι οι τεχνικοί είναι έμπειροι, με μέσο όρο ηλικίας που δεν ξεπερνά τα 50 έτη. Μετά την εθελούσια έξοδο η εταιρεία προχωρά στην πρόσληψη, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, 130 εργαζομένων, στην πλειονότητά τους τεχνικής εκπαίδευσης, πολύ καλά καταρτισμένοι.

Δεν υπάρχει θέμα έλλειψης προσωπικού ή προσόντων του προσωπικού. Ειδικότερα για το ΚΥΤ της Παλλήνης το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με την συντήρηση και την επιθεώρηση του δεν επηρεάστηκε από τις αποχωρήσεις των τελευταίων ετών, ούτε από τη διοικητική αναδιάρθρωση της εταιρείας.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά τη βλάβη στο ΚΥΤ Παλλήνης προκλήθηκε από αστοχία ενός διακόπτη που προμηθεύτηκε και εγκατέστησε ο Διαχειριστής μόλις το 2014. Η μέση διάρκεια ζωής των διακοπτών, σημειώνει ο ΑΔΜΗΕ, κυμαίνεται από 30 ώς 50 έτη και βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή η πρώτη συντήρηση θα έπρεπε να γίνει το 2020.

«Από την έκρηξη που προκλήθηκε εκτοξεύθηκαν θραύσματα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τόξο ισχύος τόσο υψηλής ενέργειας, που οδήγησε στην τήξη του μεταλλικού στελέχους του μονωτήρα που συγκρατούσε έναν από τους αγωγούς μεταφοράς φορτίων. Κατά την πτώση του ο αγωγός προσέκρουσε σε τρεις ζυγούς προκαλώντας άμεσα βραχυκύκλωμα. Η βλάβη ενός τόσο καινούργιου διακόπτη σε συνδυασμό με την τήξη του μεταλλικού στελέχους του μονωτήρα καθιστούν το συμβάν εξαιρετικά σπάνιο» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ.

Ο Μ. Μανουσάκης ζήτησε συγγνώμη για ακόμα μία φορά για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι πολίτες για περίπου τέσσερις ώρες, μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως η ηλεκτροδότηση στις περιοχές του λεκανοπεδίου Αττικής που επηρεάστηκαν από τη βλάβη στο ΚΥΤ Παλλήνης.

«Οι τεχνικοί διευθυντές του ΑΔΜΗΕ ανέφεραν ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο γεγονός. Δεν υπήρξε ξανά εκτεταμένη διακοπή ρεύματος εδώ και 14 χρόνια. Αντικειμενικά είναι ένα εξαιρετικά σπάνιο γεγονός» ανέφερε ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδυτές αναζητά ο ΑΔΜΗΕ
Με δυναμικές κινήσεις η «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, προχωρά στην προετοιμασία του μεγάλου διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη που θα προκηρυχθεί στις αρχές του...
Επενδυτές αναζητά ο ΑΔΜΗΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εντός του 2020 η ηλεκτρική σύνδεση Λαυρίου - Σύρου
Δύο χρόνια «μπροστά» από το χρονοδιάγραμμα, εντός του 2020, θα έχει ολοκληρωθεί η τρίτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων, που θα εξασφαλίσει την αξιόπιστη και οικονομική ηλεκτροδότηση Σύρου, Πάρου, Νάξου, Μυκόνου...
Εντός του 2020 η ηλεκτρική σύνδεση Λαυρίου - Σύρου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εύλογα ερωτήματα για την παρέμβαση της Ε.Ε. στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
​Η υπαναχώρηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τις βασικές παραδοχές που είχαν συμφωνηθεί με την ελληνική πλευρά και ειδικότερα με τον ΑΔΜΗΕ για τον οδικό χάρτη που αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής...
Εύλογα ερωτήματα για την παρέμβαση της Ε.Ε. στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από θυγατρική του ΑΔΜΗΕ η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
Εντός του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, όπως δεσμεύεται ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) μετά την απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) με την...
Από θυγατρική του ΑΔΜΗΕ η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαπραγματεύσεις για τις λιγνιτικές μονάδες και τα τιμολόγια ρεύματος
Παρά τις αντίθετες διαρροές, οι πρώτες συζητήσεις ανάμεσα στον Γιώργο Σταθάκη και κορυφαία στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού (DG Comp) ξεκίνησαν χθες σε καλό κλίμα και χωρίς αναφορές στην ένταξη...
Διαπραγματεύσεις για τις λιγνιτικές μονάδες και τα τιμολόγια ρεύματος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά το 2019 η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης
Στις αρχές του 2019 προβλέπεται να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, με προοπτική το έργο να ολοκληρωθεί το 2022, όπως ορίζει το χρονοδιάγραμμα του...
Ξεκινά το 2019 η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας