• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.9°C / 28.4°C
    2 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.3°C / 25.5°C
    1 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    0 BF
    54%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    3 BF
    74%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 21.5°C
    0 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.9°C / 19.2°C
    1 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    1 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.6°C / 28.3°C
    1 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.3°C / 20.3°C
    1 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    1 BF
    83%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    54%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    1 BF
    67%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 25.1°C
    2 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.7°C
    2 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 28.6°C
    1 BF
    53%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    0 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 22.8°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    1 BF
    77%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα «ναι» και τα «όχι» για το master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Στα θετικά και στα αρνητικά του master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά αναφέρθηκε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης στην εισήγησή του στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αναλύοντας τη θέση της δημοτικής αρχής για τα σημεία του αναπτυξιακού προγράμματος του Οργανισμού.

Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε παρουσία φορέων και κατοίκων του Πειραιά, ο Γ. Μώραλης ξεκαθάρισε ότι η δημοτική αρχή προσεγγίζει καταρχήν θετικά το αναπτυξιακό πρόγραμμα, καθώς υπό προϋποθέσεις αυτό μπορεί να συμβάλει όχι μόνο στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αλλά και της πόλης του Πειραιά, αφού, όπως τόνισε, είναι πλέον κοινώς αποδεκτό ότι η ανάπτυξη στη χώρα και κατ’ επέκταση στον δήμο μπορεί να επιτευχθεί με έναν συνδυασμό ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων.

Τα σημεία του αναπτυξιακού σχεδίου με τα οποία η δημοτική αρχή συμφωνεί είναι:

● Με τις επενδύσεις εκείνες που είναι απαραίτητες προκειμένου το λιμάνι να καταστεί λιμάνι αφετηρίας, «hοme port», για την κρουαζιέρα.

● Με την προοπτική κατασκευής των 4 ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς η ύπαρξή τους είναι απαραίτητη συνθήκη για τη μετατροπή του λιμανιού σε λιμάνι αφετηρίας.

● Με την ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης και τη μετατροπή της σε Μουσείο Μετανάστευσης και ιστορικού αρχείου του ΟΛΠ.

● Με τη δημιουργία του τοπόσημου, αλλά με ξεκάθαρη προϋπόθεση τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.

● Με την κατασκευή εμπορικών υποδομών που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες της κρουαζιέρας.

● Με τα έργα για τη συντήρηση και βελτίωση υποδομών λιμένα.

● Με τα έργα για τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα.

● Με τα οικολογικά λεωφορεία και την κατασκευή περιφερειακού δικτύου κυκλοφορίας.

● Με την πρόσθετη επένδυση για εργασίες ανάδειξης του Κονώνειου Τείχους και του Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλέους.

● Με την κατασκευή συνεδριακών υποδομών στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που προβλέπονται.

Διαφωνεί:

◼ Ως προς το ύψος των κτιρίων και τα αναφερόμενα ύψη των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες, και αντ’ αυτού προτείνουν, τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά τον Δήμο Πειραιά, συμμόρφωση με τα ύψη που προβλέπονται από τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου.

◼ Με την κατασκευή μεγάλου εμπορικού κέντρου εντός της λιμενικής ζώνης, προσβάσιμου από όλους τους πολίτες, διότι θα λειτουργήσει ως περιχαρακωμένη εμπορική αγορά, σε βάρος της υπάρχουσας αγοράς εντός του Δήμου Πειραιά.

Στο σημείο που αφορά την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη και τη δημιουργία άλλων δύο προβλητών, πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350 μέτρων, και το οποίο έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις συλλογικοτήτων, η δημοτική αρχή τοποθετείται λέγοντας ότι το έργο αυτό αποτελεί υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου με βάση τον Ν. 4404/2016.

Αυτό σημαίνει ότι δεν αποτελεί μια επένδυση που τίθεται με βάση τον νόμο σε διαβούλευση. Διευκρινίζει, όμως, ότι για το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες, ξεκαθαρίζοντας ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και η θέση του θα καθοριστεί από αυτά.

Τις δικές της θέσεις κατέθεσε στη συνεδρίαση και η δημοτική παράταξη «Λιμάνι της Αγωνίας», η οποία διαφωνεί μόνο σε δύο σημεία με τις θέσεις του Γ. Μώραλη.

Το πρώτο αφορά την επέκταση του λιμανιού προς την Πειραϊκή για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς εκτιμά ότι η προσθήκη δύο προβλητών ακόμα δεν είναι απαραίτητη, αφού οι υπάρχουσες προβλήτες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της κρουαζιέρας.

Και το δεύτερο, τον αριθμό των ξενοδοχειακών μονάδων μέσα στο λιμάνι και τη μετατροπή της «Παγόδας» σε ξενοδοχείο.

Το «Λιμάνι της Αγωνίας» κρίνει ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα δύο και η «Παγόδα» πρέπει να παραμείνει χώρος διεξαγωγής συνεδρίων και υποδοχής επισκεπτών και να συνδεθεί άμεσα με τα «Ποσειδώνια».

Το «Λιμάνι της Αγωνίας» διευκρινίζει ότι η Σύμβαση Παραχώρησης υποχρεώνει την Cosco να αντιμετωπίζει το λιμάνι ως δημόσιο, να διαφυλάσσεται δηλαδή ο χαρακτήρας του κοινόχρηστου λιμανιού και να μην αντιμετωπίζεται ως ιδιωτική έκταση. «Γι’ αυτό θέλουμε και πρέπει όλοι να έχουμε λόγο πάνω σε αυτά τα έργα που θα σημαδέψουν με τρόπο μη αναστρέψιμο την πόλη μας» συμπληρώνει.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
Η πρώτη προεκλογική αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους του Πειραιά, Γιάννη Μώραλη και Νίκο Μπελαβίλα, είχε αφορμή τα έργα που σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι. Οι δηλώσεις του Νίκου...
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σοβαρές παρατηρήσεις φρενάρουν το master plan
Την έγκριση της πολιτείας για το το master plan του λιμανιού του Πειραιά που έχει καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε. στους αρμόδιους φορείς περιμένει η διοίκηση του ΟΛΠ ώστε να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των...
Σοβαρές παρατηρήσεις φρενάρουν το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαβούλευση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού
Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την απόκτηση από την Cosco του πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου του ΟΛΠ, η νέα διοίκηση του Οργανισμού προχωρά σε δημόσια διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής, την περιφέρεια και...
Διαβούλευση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για...
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει διαμορφωθεί οριστικά το εργασιακό τοπίο στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ και τους...
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Cosco: Tο μεγάλο ταξίδι ξεκινά...
Οι Κινέζοι είναι από χθες οι νέοι ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, καθώς το 51% των μετοχών του ΟΛΠ πέρασε και επίσημα στην Cosco Shipping, η οποία καταβάλλοντας 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε...
Cosco: Tο μεγάλο ταξίδι ξεκινά...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας