Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα

Οι συνολικές εισπράξεις από τους επιβάτες εμφανίζουν μείωση κατά 18,3% το πρώτο τρίμηνο του 2018, ενώ το πρώτο λιμάνι σε εισπράξεις είναι το Κατάκολο

ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος. Τους τρεις μήνες Ιανουάριο-Μάρτιο κατέπλευσαν 41 κρουαζιερόπλοια, έναντι 92 που είχαν αφιχθεί το 2017, δηλαδή 51 λιγότερα, με 67 χιλιάδες επισκέψεις επιβατών, έναντι 82 χιλιάδων το 2017.

Για τη συμπληρωματική έρευνα που διεξάγει η Τράπεζα από το 2012 για τον κλάδο της κρουαζιέρας συλλέχθηκαν λεπτομερή στοιχεία από 16 ελληνικά λιμάνια τα οποία κάλυψαν το 87,8% των συνολικών αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στη χώρα.

Σύμφωνα με αυτά, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018, οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας μειώθηκαν κατά 18,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και ανήλθαν στα 8 εκατ. ευρώ.

Το κυριότερο λιμάνι από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας είναι το λιμάνι του Κατάκολου, ακολουθούν αυτά του Πειραιά, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου.

Οι συνολικές διανυκτερεύσεις εκτός κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 6,0% και διαμορφώθηκαν στις 101 χιλιάδες, ενώ οι συνολικοί επιβάτες κρουαζιέρας για τη συγκεκριμένη περίοδο εκτιμώνται σε 45 χιλιάδες, παρουσιάζοντας μείωση κατά 5,3%, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τη διαμόρφωση των εισπράξεων από την κρουαζιέρα.

Ωστόσο οι εκτιμήσεις από στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας δεν είναι καθόλου ευοίωνες ούτε για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του 2018.

Οπως ανέφερε μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο Μιχάλης Λάμπρος, γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc και πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), η πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας δεν εμπιστεύονται την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς φοβούνται για τυχόν αναζωπυρώσεις δυσάρεστων γεγονότων σε γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και το Ισραήλ. Ετσι, στρέφονται στη Δυτική Μεσόγειο, στην Ασία και στην Κίνα.

Ενα άλλο αρνητικό στοιχείο στην όλη κατάσταση είναι σύμφωνα με τον Μ. Λάμπρο η μη δραστηριοποίηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία συστάθηκε το καλοκαίρι του 2016 με κοινή απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και της υπουργού Τουρισμού Ελενας Κουντουρά και η οποία θα μπορούσε να ασχοληθεί ενεργά και συστηματικά με την προσέλκυση των μεγάλων εταιρειών του κλάδου στην περιοχή.

Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει, καθώς η επιτροπή είναι πολυμελής -αποτελείται από 29 μέλη, εκπροσώπους φορέων του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα- και είναι δύσκολο να συγκληθεί.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
Να βάλουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους κάλεσε τους Ελληνες εφοπλιστές ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές της...
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση της κρουαζιέρας κατά 15% για την Ελλάδα
Οι πολιτικές αναταραχές, η μεταναστευτική κρίση και οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Τουρκία, σε συνδυασμό με την ασταθή κατάσταση στη Συρία, την Αίγυπτο, τον Λίβανο και το Ισραήλ, έχουν αναγκάσει τις εταιρείες...
Μείωση της κρουαζιέρας κατά 15% για την Ελλάδα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε άλλες θάλασσες η κρουαζιέρα
​Σε ανοδική πορεία βρίσκεται ο κλάδος της κρουαζιέρας, καθώς κάθε χρόνο σημειώνεται αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 7%. Η συνεχής ανάπτυξη διαπιστώνεται και από τις παραγγελίες...
Σε άλλες θάλασσες η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα
Η κατάσταση στην περιοχή της Αν. Μεσογείου, η είσοδος των προσφύγων, η αστάθεια στην Ευρώπη λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων αλλά και η αλλαγή προορισμών προς Ασία-Αυστραλία-Σιγκαπούρη και αλλού είναι οι...
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
Αυστηρές κυρώσεις για όσους εντοπιστούν από τις λιμενικές αρχές να έχουν προχωρήσει σε παράνομη ναύλωση ιδιωτικού σκάφους αναψυχής, προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε στην ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός...
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας