Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καθησυχάζει τους νησιώτες η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν στην απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση η «Attica Group»

EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθησυχάζει τους νησιώτες η Επιτροπή Ανταγωνισμού

  • A-
  • A+

Σε διευκρινίσεις για τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο όμιλος «Attica Group» έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού τον περασμένο Απρίλιο, προκειμένου αυτή να εγκρίνει την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από την «Attica», προχώρησε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αφορμή στάθηκαν οι έντονες ανησυχίες που διατυπώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα από φορείς και κατοίκους του Βορειοανατολικού Αιγαίου σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.

Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» από τον όμιλο «Attica Group».

Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα της συχνότητας των δρομολογίων αλλά και του ύψους των ναύλων. Οσον αφορά τη διασύνδεση της Χίου και της Μυτιλήνης με την Αττική, η «Attica Group» έχει δεσμευθεί:

1. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, Ι.Χ. οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.

2. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.

Η επιτροπή διευκρινίζει ότι τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν στην απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση η «Attica Group» με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει, η «Attica Group» ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττικής - Χίου, Μυτιλήνης - Χίου και Μυτιλήνης - Αττικής, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.

Ενημερώνει ακόμα ότι η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και η διασύνδεση Πειραιά - Σάμου δεν αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε γιατί δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρείες («Attica Group» και «HSW») είτε γιατί η μία εξ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της «HSW» από τον όμιλο «Attica Group» έχει προκαλέσει ανησυχίες και προβληματισμό στους κατοίκους των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, καθώς εκτιμούν ότι η μονοπωλιακή κατάσταση που προέκυψε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορειοανατολικού Αιγαίου με την ηπειρωτική χώρα θα δημιουργήσει προβλήματα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει διαμορφωθεί οριστικά το εργασιακό τοπίο στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ και τους...
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μποφόρ» αγανάκτησης για τον ΦΠΑ στα νησιά
Ούτε οι καιρικές συνθήκες κατάφεραν να κρατήσουν τους νησιώτες του Βόρειου Αιγαίου. Από τον Αϊ-Στράτη έως και την Ικαρία, από τη Λέσβο, τη Χίο ώς τη Σάμο, ξεσηκώθηκαν ενάντια στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ ο...
«Μποφόρ» αγανάκτησης για τον ΦΠΑ στα νησιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
Θετικά είναι τα μηνύματα από την ποντοπόρο ναυτιλία προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή την ολοκλήρωση της επεξεργασίας...
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου
«Ο Περικλής Παναγόπουλος αποτελεί κορυφαία προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, που σφράγισε με την προσωπική και επιχειρηματική παρουσία του τη σύγχρονη ελληνική επιβατηγό ναυτιλία, τοποθετώντας την στον...
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και η Κρήτη μπαίνει στο μεταφορικό ισοδύναμο
Ευχάριστα είναι τα νέα για τις επιχειρήσεις της Κρήτης, καθώς όπως ανακοίνωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, το δεύτερο εξάμηνο του 2019 θα ενταχθούν και αυτές στο μέτρο του...
Και η Κρήτη μπαίνει στο μεταφορικό ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
12,5 εκατ. ευρώ για έργα επισκευής και συντήρησης στα λιμάνια
Εργα επισκευής και συντήρησης σε διάφορα λιμάνια της χώρας, ύψους περίπου 12,5 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκαν με απόφαση του υφ. Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη για το υπουργείο Ναυτιλίας μέσω του...
12,5 εκατ. ευρώ για έργα επισκευής και συντήρησης στα λιμάνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας