Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι ακτοπλόοι τονίζουν ότι αυξήθηκαν κατά 28% οι τιμές καυσίμων το 2017 και αναμένονται νέες αυξήσεις το 2020 λόγω της υποχρέωσης για την κατανάλωση πιο οικολογικών καυσίμων

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι

  • A-
  • A+

Σε κρίσιμη περίοδο μπαίνει η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι έχει σταθεροποιηθεί το μεταφορικό έργο, καθώς από το 2014 έχει ανακοπεί η πτωτική τάση της επιβατικής κίνησης.

Το 2017 οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν κατά 28% και απ’ ό,τι υπολογίζουν οι ακτοπλόοι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών τους τη διετία 2017/2018 θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. ευρώ.

Επίσης αναμένουν το 2020 νέα θεσμοθετημένη πλέον αύξηση περίπου 30% λόγω της υποχρέωσής τους για την κατανάλωση πιο οικολογικών καυσίμων.

Αυτά υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας σε εκδήλωση την οποία διοργάνωσε ο τομέας Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας για την ακτοπλοΐα και πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Ανέφερε επίσης ότι για την αντιμετώπιση της νέας αυτής κρίσης «οφείλουμε να προετοιμαστούμε», επειδή είναι απαραίτητη η δημιουργία νέων ισχυρών επιχειρηματικών σχημάτων, όπως και η μείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων, ενώ ζήτησε από την πολιτεία τη λήψη μέτρων για τη στήριξη του κλάδου.

Μονόδρομο χαρακτήρισε για την αποφυγή αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα που ισχύουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επισήμανε ότι την περίοδο 2009-2014 η ακτοπλοΐα αντιμετώπισε μια σοβαρή κρίση με συνεχή πτώση της κίνησης και αύξηση μέχρι υπερδιπλασιασμού των τιμών των καυσίμων. Παρά τα βελτιωμένα αποτελέσματα των εταιρειών το 2015 και το 2016 οι συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2009-2017 ξεπερνούν το 1 δισ.

Το 2017 η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 8%, αλλά για το 2018 αναμένουν μόνο οριακές αυξήσεις. Ο εισερχόμενος τουρισμός κυρίως εξυπηρετείται από τις αεροπορικές συγκοινωνίες, συνεπώς η σημαντική αύξησή του δεν επηρέασε ανάλογα και το μεταφορικό έργο των εταιρειών.

Υπογράμμισε ακόμα ότι τον κυριότερο ανασχετικό παράγοντα στις εξελίξεις του κλάδου αποτελούν οι λιμενικές υποδομές της χώρας, καθώς η αδυναμία καλής εξυπηρέτησης των πλοίων αφορά σχεδόν όλα τα νησιά και οι καθυστερήσεις αποτελούν πλέον καθημερινό θέμα.

Οι κακές λιμενικές υποδομές, όπως είπε, οφείλονται σε λάθη και παραλείψεις πολλών ετών. Ακόμα και έργα τα οποία ολοκληρώθηκαν την τελευταία 15ετία είναι λάθος σχεδιασμένα και μάλλον προκαλούν προβλήματα αντί για διευκολύνσεις όπως π.χ. συμβαίνει στα λιμάνια της Τήνου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Αϊ-Στράτη κτλ.

Επανέλαβε ότι σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές δεν υπάρχουν προγράμματα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών με ευρωπαϊκά κεφάλαια ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα μικρά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
Αυστηρές κυρώσεις για όσους εντοπιστούν από τις λιμενικές αρχές να έχουν προχωρήσει σε παράνομη ναύλωση ιδιωτικού σκάφους αναψυχής, προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε στην ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός...
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί βασικό παράγοντα για τη συνοχή του ελληνικού κράτους και γι’ αυτόν τον λόγο οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας πρέπει να τη συμπεριλαμβάνει. Πιθανότατα μια...
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες
​Στην ιδιωτικοποίηση ελληνικών μαρινών με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης προχωρά άμεσα η κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα. Οι μαρίνες Αλίμου, Χίου, Θεσσαλονίκης...
Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύσκεψη για τις λιμενικές υποδομές του Κατάκολου
Το λιμάνι του Κατάκολου και τα έργα που πρέπει να γίνουν σ’ αυτό, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα τα κρουαζιερόπλοια και οι τουρίστες, ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης των εκπροσώπων της Ενωσης...
Σύσκεψη για τις λιμενικές υποδομές του Κατάκολου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα
Ενα πάγιο αίτημα των κομμάτων, των φορέων και των κατοίκων της Κύπρου, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, επανήλθε στο προσκήνιο το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά την έγκριση της πρότασης του...
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας