Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα

«Απαραίτητη προϋπόθεση στην προσπάθεια αναδιοργάνωσης είναι η συνεργασία και η συμμετοχή των εργαζομένων», επισημαίνουν οι Λ. Μπόμπολας και Δ. Κούτρας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα

  • A-
  • A+

Ανασυγκρότηση της «Ελλάκτωρ», με βασικό πυλώνα τις κατασκευές, μείωση του δανεισμού κατά 390 εκατ. ευρώ και ενίσχυση της ρευστότητας κατά 200 εκατ. ευρώ, με αποχώρηση από μη αποδοτικές επενδύσεις, είναι οι βασικοί άξονες του σχεδίου που προτείνουν ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Λεωνίδας Μπόμπολας, και ο πρόεδρος του δ.σ., Δημήτρης Κούτρας, εν όψει της γενικής συνέλευσης των μετόχων που έχει οριστεί για την Παρασκευή.

Τα δύο κορυφαία στελέχη κατέχουν το 20,6% των μετοχών και, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, συντάσσεται μαζί τους ένα σημαντικό μερίδιο των επενδυτών, θεσμικών και μη. Επέλεξαν από την αρχή να κινηθούν σε διαφορετικό μήκος κύματος από τους αδελφούς Καλλιτσάντση, που έχουν το 15,6% και ακολουθούν επιθετική επικοινωνιακή πολιτική.

Κρατούν χαμηλούς τόνους στην εσωτερική αντιπαράθεση, ώστε η «επόμενη ημέρα» να μη βρει βαριά τραυματισμένο τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας, που απασχολεί πάνω από 8.300 άτομα με υψηλή τεχνογνωσία και διεκδικεί σημαντικό μερίδιο στη νέα γενιά μεγάλων έργων, όπου όμως μετράει κάποιους λάθος χειρισμούς.

Με τη νέα δομή που προτείνουν, ο όμιλος θα συμπτυχθεί σε τρεις μεγάλες ενότητες: τις κατασκευές, τις παραχωρήσεις και το περιβάλλον. Οι κατασκευές χαρακτηρίζονται «ατμομηχανή» του ομίλου, καθώς από αυτές προέρχεται το 70%-80% των εσόδων του για την περίοδο 2010-2017. Είναι όμως και ο τομέας που δημιουργεί προβλήματα ρευστότητας, λόγω των ζημιών ύψους 235 εκατ. ευρώ από τα έργα σε χώρες του Περσικού κόλπου.

Στις παραχωρήσεις, που περιλαμβάνουν κυρίως τους αυτοκινητόδρομους, ο όμιλος συμμετέχει σε συνολικά προγράμματα ύψους 7,1 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 800 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύουν ίδια κεφάλαια που έχει εξασφαλίσει η θυγατρική «Ακτωρ Παραχωρήσεις». Εχει όμως ενδιαφέρον ότι ο συγκεκριμένος τομέας εξασφαλίζει περίπου το 65% της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA).

Με τον τρίτο βραχίονα, η «Ελλάκτωρ» έχει σημαντική παρουσία σε περιβαλλοντικές υποδομές εντός και εκτός Ελλάδας, που καλύπτουν την ενέργεια και τη διαχείριση απορριμμάτων, με επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 3 δισ. ευρώ.

Οι Λ. Μπόμπολας και Δ. Κούτρας, με βάση τη μελέτη της Price­WaterhouseCoopers (PWC), προτείνουν μείωση των διοικητικών εξόδων κατά 27% έως το 2019, σε συνδυασμό με την υλοποίηση τριετούς προγράμματος αξιοποίησης και βελτίωσης του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και την αύξηση της αποτελεσματικότητας σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων Roland Berger.

Πωλήσεις

Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου υπολογίζεται σε 738 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 137,5 εκατ. ευρώ αφορούν βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Η μείωσή του προτείνεται να επιτευχθεί με την πώληση της εισηγμένης «Ανεμος» ώς το τέλος του χρόνου, καθώς και άλλων εταιρειών που έχει μειοψηφική συμμετοχή, όπως Eldorado Gold (1,1%), Hellas Gold (5%) και Elpedison (22%).

Καθοριστικό ρόλο στην απομείωση των δανειακών υποχρεώσεων θα παίξουν τα μελλοντικά μερίσματα από την Αττική Οδό, όπου η συμμετοχή του ομίλου υπερβαίνει το 59% και τα αναμενόμενα έσοδα υπολογίζονται σε 41,7 εκατ. ευρώ, ώς τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης (2024).

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
Οι δύο «μεγάλοι» του κατασκευαστικού τομέα, «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρ», κατέθεσαν χθες από κοινού προσφορά για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο-Αμβρακία, με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ και αναδείχθηκαν...
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία επανεκκίνησης
«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες...
Συμφωνία επανεκκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
Κέρδη 5,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο όμιλος Ελλάκτωρ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, έναντι ζημιών 31 εκατ. ευρώ που είχε σημειώσει την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
Από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η Ελλάκτωρ ανέλαβε για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου, που είναι από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο. Το κατ' αποκοπήν τίμημα διαμορφώθηκε στα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα...
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Απογειώθηκαν» τα περιφερειακά αεροδρόμια
Με διψήφια αύξηση ξεκίνησε η νέα χρονιά για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport. Τον Ιανουάριο, με βάση τα στοιχεία που έδωσε χθες η εταιρεία, η συνολική επιβατική κίνηση...
«Απογειώθηκαν» τα περιφερειακά αεροδρόμια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ
Η ΔΕΗ «δεν έβγαλε από την πρίζα» τη ΛΑΡΚΟ, αλλά κατέληξε σε μια δεσμευτική συμφωνία με την επιχείρηση νικελίου που επιτρέπει στην τελευταία να...
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας