Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κόμβος... Logistics η Ελλάδα
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κόμβος... Logistics η Ελλάδα

  • A-
  • A+

Με δύο μικτά βιομηχανικά πάρκα, στα Οινόφυτα και στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει λύση στο θεσμικό πρόβλημα που υπάρχει από δεκαετίες στη λειτουργία των Logistics, τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας· τον κλάδο που σήμερα καλύπτει το 10,8% του ΑΕΠ και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Η ανακοίνωση έγινε στη χθεσινή ημερίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές, που φιλοξενήθηκε συμβολικά σε κτίριο του πρώτου μεγάλου σιδηροδρομικού αποθηκευτικού κέντρου στο Θριάσιο. Η κατασκευή του είχε ξεκινήσει πριν από 12 χρόνια, αλλά ολοκληρώθηκε με την τέταρτη εργολαβία που υπογράφηκε το 2014 και υλοποιήθηκε από τις εταιρείες «Ακτωρ» και ΤΕΡΝΑ.

Το επόμενο βήμα είναι η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΒΙΠΕ ΕΤΒΑ και GoldAir, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πρόκειται για ιδιωτική επένδυση ύψους 180 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου με συνολική επιφάνεια 240.000 τετραγωνικών σε έκταση περίπου 600 στρεμμάτων. Θα ακολουθήσει χωριστός διαγωνισμός από τον ΟΣΕ για τη συμπλήρωση του κέντρου σε έκταση 1.200 στρεμμάτων.

«Τα οφέλη του Δημοσίου από τις χωριστές συμβάσεις είναι σημαντικά», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και αποκάλυψε ότι στο γραφείο του έχουν φτάσει από το 2015 ώς σήμερα επιστολές που ζητούν να ακυρωθούν οι διαγωνισμοί και να παραχωρηθεί το ακίνητο σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία, αλλά στο περιθώριο της ημερίδας έγινε γνωστό ότι τα αιτήματα είχαν υποβληθεί από κινεζικές εταιρείες που έχουν σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.

«Οι συνδυαστικές μεταφορές έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση εθνικού προγράμματος ανάπτυξης με χρονικό ορίζοντα το 2037, με βάση τις προτεραιότητες που θέτει η Ε.Ε.

Μελέτη

Ο καθηγητής Ι. Μίνης, πρόεδρος του συμβουλίου ανάπτυξης της Εφοδιαστικής, παρουσίασε μελέτη σύμφωνα με την οποία το 81% των εμπορευματικών μεταφορών γίνεται με οδικά μέσα, το 18,5% με θαλάσσια και μόνον το 0,4% με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παρουσίασε τις 35 δράσεις που προωθούνται στον τομέα των Logistics και τόνισε ότι ο Πειραιάς είναι το πιο κοντινό λιμάνι μετά το Σουέζ στον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού».

Ανέφερε ότι τα εμπορεύματα από την Κίνα φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια και συνεχίζουν διά θαλάσσης ώς τη βόρεια Ευρώπη, αλλά όταν θα λειτουργήσει ο σιδηροδρομικός διάδρομος θα αρκούν μόνον τέσσερις ημέρες για να φτάσουν στη Γερμανία.

Πρότεινε να θεσπιστούν κίνητρα για να εκτελωνίζεται στην Ελλάδα το 25% των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τη συναρμολόγηση, που σήμερα γίνεται στην Ουγγαρία και την Τσεχία.

«Τα διερχόμενα φορτία δεν προσφέρουν αξία στη χώρα», επισήμανε και πρότεινε να γίνουν «επενδύσεις σε διαδικασίες».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι Κυριακές αλλάζουν τον χάρτη του εμπορίου
Η επταήμερη λειτουργία καταστημάτων δημιουργεί αγορά δύο ταχυτήτων, με «ευνοημένους» και «μουντζούρηδες». Οι εμποροϋπάλληλοι ετοιμάζονται να προσφύγουν πρώτοι στο ΣτΕ, ενώ δεν αποκλείεται την υπουργική απόφαση...
Οι Κυριακές αλλάζουν τον χάρτη του εμπορίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
563 εκατ. ευρώ τον χρόνο για το Ελληνικό και ένα... ηχηρό μήνυμα
Φορολογικά έσοδα της τάξης των 563 εκατ. ευρώ τον χρόνο προβλέπεται ότι θα έχει το Δημόσιο κατά την πρώτη 25ετία της παραχώρησης του Ελληνικού, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ. Αντίστοιχα το 57% θα προέρχεται...
563 εκατ. ευρώ τον χρόνο για το Ελληνικό και ένα... ηχηρό μήνυμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δικαίωσε τις καπνοβιομηχανίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού
«Καπνό» έκανε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τις καταγγελίες των χονδρεμπόρων τσιγάρων για παράνομη σύμπραξη και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης των μεγάλων καπνοβιομηχανιών όταν προς διετίας έσπασαν τις συμβάσεις...
Δικαίωσε τις καπνοβιομηχανίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ
Η ΔΕΗ «δεν έβγαλε από την πρίζα» τη ΛΑΡΚΟ, αλλά κατέληξε σε μια δεσμευτική συμφωνία με την επιχείρηση νικελίου που επιτρέπει στην τελευταία να...
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
Αύριο Παρασκευή αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τον πολυαναμενόμενο διαγωνισμό για τις δύο λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, στη Μεγαλόπολη και τη Μελίτη. Χθες κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές, η...
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερχονται μονοψήφιες αυξήσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ
Μονοψήφιες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ προανήγγειλε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της δημόσιας επιχείρησης, Μανώλης Παναγιωτάκης. Η επιβάρυνση θα είναι μεγαλύτερη για τους... συνεπείς καταναλωτές....
Ερχονται μονοψήφιες αυξήσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας