Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το λιμάνι της... κερδοσκοπίας

Ο ΟΛΘ αυξάνει αποσβέσεις και προβλέψεις για την προηγούμενη χρήση, ώστε, με βάση την αύξηση του κύκλου εργασιών, να παρουσιάσει εντυπωσιακά αποτελέσματα για το 2018

MOTION TEAM
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το λιμάνι της... κερδοσκοπίας

  • A-
  • A+

Με εφαρμογή «δημιουργικής λογιστικής» οι νέοι ιδιοκτήτες του λιμανιού Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται για την επόμενη -επιτυχημένη- μέρα του ΟΛΘ, η οποία μοιάζει με αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Οι οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2017, που εγκρίθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο, αποτελούν την καλύτερη απόδειξη, καθώς τα κέρδη προ φόρων μειώνονται σχεδόν κατά 50% παρά το γεγονός ότι ο τζίρος αυξήθηκε όπως και τα ταμειακά διαθέσιμα.

Οι νέοι ιδιοκτήτες κινούμενοι στη λογική «παραλάβαμε καμένη γη», διατυπωμένη ήδη με σκληρή φρασεολογία στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν πριν από δεκαπέντε μέρες, έκαναν γνωστό ότι: «Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2017 ανήλθε σε 54.231.941 ευρώ έναντι των 48.061.529 ευρώ του 2016, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων 12,84% και συγκεκριμένα: αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 15,66% (35.395.034 ευρώ έναντι των 30.602.483 ευρώ του 2016), αύξηση στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 8,36%, αύξηση στην Εκμετάλλευση Χώρων κατά 8,01% και μείωση στο Επιβατικό Λιμάνι κατά 20,64%».

Επιπλέον το 2017 αυξήθηκαν: 16,74% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (401.947 TEUs έναντι 344.316 του 2016), κατά 8,63% το συμβατικό φορτίο, τα πλοία (1.417 το 2017 έναντι 1.262 το 2016) αλλά και τα ταμειακά διαθέσιμα 19,3 (90.324.984 € έναντι των 75.566.103 € του 2016).

Πρόστιμο

Η νέα διοίκηση αυξάνει όμως στο… 94,18% σε σχέση με το 2016, τις αποσβέσεις «λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής μηχανολογικού εξοπλισμού» και παράλληλα «σε απομείωση αξίας περιουσιακών στοιχείων, ύψους 2.318.919,38 ευρώ, εφόσον υπήρχαν ενδείξεις ότι η λογιστική τους αξία υπερβαίνει το ανακτήσιμο ποσό τους».

Το πλέον ενδιαφέρον όμως -για περισσότερους των άμεσα ορατών λόγων- αφορά την «πρόβλεψη ύψους 3.526.110,96 ευρώ για την κάλυψη του ενδεχόμενου κινδύνου μη επιστροφής της απαίτησης φόρων και δασμών από το Β΄ Τελωνείο Θεσσαλονίκης», την «υπόθεση Τσιγάρα» στην οποία ήδη η «Εφ.Συν.» έχει κάνει εκτενή αναφορά («Νουάρ μυθιστόρημα με λαθραία τσιγάρα», 18.6.2017).

Κι έτσι τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώνονται στα 18.849.985 ευρώ έναντι των 23.877.735€ του 2016, ενώ τα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12.474.042€ έναντι των 21.081.797 ευρώ του 2016 (μείωση 40,83%). Μετά τους φόρους τα κέρδη είναι 7.242.955 ευρώ έναντι των 14.084.474 ευρώ του 2016 (μείωση 48,57%).

Χαρακτηριστική και η δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρη Θεοφάνη, ότι «οι οικονομικές καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο την οικονομική αφετηρία της εταιρείας. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο προσηλωμένο τρόπο την προσπάθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας».

Ολα τα παραπάνω είναι φυσικά νόμιμα, εξάλλου οι προηγούμενες διοικήσεις του λιμανιού έκαναν το ακριβώς αντίθετο για να παρουσιάζουν κέρδη. Κι ας φαντάζει παράδοξο ότι πάνε κόντρα οι αυξημένες αποσβέσεις (94,18%, 3,5 εκατ. απόσβεση και 1,6 εκατ. απομείωση) στην αύξηση πωλήσεων και διακίνησης φορτίων.

Με ανάλογο χειρισμό τα καθαρά κέρδη μειώνονται κατά 10 εκατομμύρια (ανάλογα και οι σχετικοί φόροι). Εδώ χρήζει αναφοράς η «υπόθεση Τσιγάρα». Η ΟΛΘ δημιουργεί πρόβλεψη, που επιβαρύνει ισόποσα την κερδοφορία, για το 100% του προστίμου που επιβλήθηκε το 2015 (3,5 εκατ. ευρώ), αν και η προσφυγή της εταιρείας για την ακύρωση ή μείωση του προστίμου συζητήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 και η απόφαση εκκρεμεί...

Η σημερινή διοίκηση δημιουργεί επίσης πρόβλεψη για το 50% του φορολογικού προστίμου (1,4 εκατ. ευρώ) για τις χρήσεις 2005 -2011, για το οποίο επίσης η ΟΛΘ Α.Ε. έχει προσφύγει για ακύρωση ή μείωσή του και δεν έχει εκδοθεί απόφαση.

Η λογική απορία γιατί έγιναν αυτοί οι χειρισμοί μπορεί να έχει -για την ώρα- μόνο λογικές απαντήσεις: στην ΟΛΘ είναι έτοιμοι για όποιο κακό σενάριο και αν κερδίσουν στα δικαστήρια και επιστραφεί τμήμα ή ολόκληρο το ποσό από το πρόστιμο, αυτό θα προσαυξήσει ισόποσα τα καθαρά κέρδη της τρέχουσας χρήσης. Κι αν φέτος μοιράζουν μικρό μέρισμα, του χρόνου θα είναι μεγαλύτερο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα έργα προχωρούν με... άλματα στον ΟΛΘ
Το άκρως σημαντικό έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα από τα πέντε χρόνια που ορίζονταν ως συμβατική διορία του νέου ιδιοκτήτη • Χθες...
Τα έργα προχωρούν με... άλματα στον ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Εγκρίθηκε το Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα που υπέβαλε στο υπουργείο Ναυτιλίας η ΟΛΘ Α.Ε. Ξεκινούν άμεσα οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά η αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της...
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
Πολλαπλά σοβαρά ερωτήματα γεννήθηκαν χθες στην πρώτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Οι νέοι ιδιοκτήτες και η νέα διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε μια ενέργεια που μόνο...
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξώδικα για το «αντάρτικο» στο Δ.Σ. του ΟΛΘ
Το ιδιόμορφο «αντάρτικο» που έχει κηρύξει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατέληξε χθες στο πρωτοφανές γεγονός της επίδοσης εξωδίκων από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ προς το Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε....
Εξώδικα για το «αντάρτικο» στο Δ.Σ. του ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το Σάββατο υπογράφεται η σύμβαση για τον ΟΛΘ
Υπογράφεται στη Θεσσαλονίκη η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία που θα αποκτήσει το 67% του λιμανιού της πόλης, ενώ ο σχετικός φάκελος βρίσκεται ήδη στην Επιτροπή...
Το Σάββατο υπογράφεται η σύμβαση για τον ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Χαρακτήρα καθημερινότητας λαμβάνουν πλέον οι διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις φορτοεκφορτώσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της συνεχιζόμενης κινητοποίησης με αποχή των τελωνειακών από την τρίτη...
Διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας