Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε Ιταλούς και η συντήρηση των τρένων
EUROKINISSI / ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Σε Ιταλούς και η συντήρηση των τρένων

  • A-
  • A+

Οι Ιταλοί, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απέκτησαν στα τέλη του 2017, υπέβαλαν χθες τη μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα εξαρτηθεί πάντως από το τίμημα, το οποίο θα γίνει γνωστό μετά το άνοιγμα του φακέλου της προσφοράς τις προσεχείς ημέρες και τη διαπίστωση ότι καλύπτει τους όρους του διαγωνισμού.

Ηταν μια αναμενόμενη εξέλιξη, αφού η Ferrovie, που ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο, ενδιαφέρεται όχι μόνο να συμπληρώσει την παρουσία της στη σιδηροδρομική αγορά στην Ελλάδα, αλλά κυρίως να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη υπογράψει δεσμευτική συμφωνία με την ΕΕΣΣΤΥ για επισκευές των τρένων της για μία πενταετία, με πρόβλεψη επέκτασης για άλλα πέντε χρόνια και ετήσιο κόστος 25 εκατ. ευρώ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που οργάνωσε χθες 24ωρη απεργία και στάσεις εργασίας τη Δευτέρα, σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ οι Ιταλοί θα επωφεληθούν από τον ενδοεταιρικό συμψηφισμό του ΦΠΑ, ενώ θα αντιμετωπίσουν με πιο ευνοϊκούς όρους τη διευθέτηση του χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την εταιρεία, που ανέρχεται σε 12 εκατ. ευρώ.

Χθες η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση την υποχρέωση που έχει αναλάβει για τις άγονες γραμμές και τις κρατικές επιδοτήσεις που έχουν προβλεφθεί, ανακοίνωσε επέκταση του δρομολογίου Αλεξανδρούπολη-Δίκαια ώς το Ορμένιο, ενώ από αύριο θα πυκνώσουν τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή.

Εχει ήδη ανακοινώσει την πρόσληψη 30 μηχανοδηγών για να ενισχύσει όλα τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα έχει ήδη πυκνώσει τις ώρες αιχμής στον προαστιακό της πρωτεύουσας.

Ιδιωτικοποιήσεις

Η πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, που ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, εξελίσσεται με διαφορετικές «ταχύτητες».

Ο πρόεδρος του Ταμείου Αρης Ξενόφος έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα την αξιοποίηση των επτά ακινήτων σε ιαματικές πηγές που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του.

Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις σε Κύθνο, Καμένα Βούρλα, Θερμοπύλες, Κονιαβίτη, Αιδηψό, Υπάτη και Πλατύστομο.

Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά την Κύθνο και αναμένεται να προκηρυχθεί ώς το τέλος του μήνα. Μέσα στον Μάιο θα ακολουθήσουν τα ακίνητα στη Φθιώτιδα, και χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφθηκε την περιοχή, όπου είχε ενημερωτική συνάντηση με τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Κώστα Μπακογιάννη, καθώς και τους δημάρχους Λαμιέων, Νίκο Σταυρογιάννη, και Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Γιάννη Συκιώτη.

«Αναπτύσσεται σημαντική δυναμική σε αυτό τον τομέα», επισήμανε ο Αρης Ξενόφος και διαβεβαίωσε ότι η αξιοποίηση των προτάσεων θα γίνει σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.

Αεροδρόμιο και ΔΕΠΑ

Σε διαφορετικούς ρυθμούς κινούνται οι προγραμματισμοί σε δύο άλλους σημαντικούς τομείς. Ο πρώτος αφορά την πώληση του 30% από το πακέτο του δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» για το οποίο υπάρχουν ενστάσεις από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DC Comp), παρά τις διαβεβαιώσεις εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ και του αεροδρομίου που βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες.

Για το 65% της ΔΕΠΑ και το 35% των ΕΛΠΕ συναινεί στις προτάσεις που υπέβαλε η ελληνική πλευρά, με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστούν τα αναμενόμενα έσοδα από την πώληση των μετοχών.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello...
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Για 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
​Στην Ferovialia, την εταιρεία των κρατικών σιδηρόδρομων της Ιταλίας, που οδεύει προς... ιδιωτικοποίηση, περνά το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η προσφορά έγινε δεκτή από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ....
Για 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλή η προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εταιρεία συντήρησης του σιδηροδρομικού υλικού
Παράταση για τις 26 του μηνός ζήτησε και πήρε η υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να υποβάλει βελτιωμένη προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού. Σύμφωνα με πληροφορίες,...
Χαμηλή η προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εταιρεία συντήρησης του σιδηροδρομικού υλικού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
Βελτιωμένη προσφορά για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού θα ζητήσει από τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση τη σχετική απόφαση που επικράτησε κατά τη χθεσινή πολύωρη...
Χαμηλή έκρινε το ΤΑΙΠΕΔ την ιταλική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο «στόχαστρο» των Ιταλών και η συντήρηση των τρένων
Μετά την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ferrovie dello Stato θέλει να διεκδικήσει και την ΕΕΣΣΤΥ, τη θυγατρική του ΟΣΕ που διαχειρίζεται τις έντεκα επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Οι πληροφορίες...
Στο «στόχαστρο» των Ιταλών και η συντήρηση των τρένων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας