• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.0°C / 9.5°C
    1 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -1.2°C / 1.9°C
    3 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 10.7°C
    3 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 3.1°C
    2 BF
    80%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 0.9°C
    2 BF
    86%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.8°C / 1.2°C
    2 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -5°C -4.6°C / -3.7°C
    4 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 7.6°C
    0 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 12.5°C
    3 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    4 BF
    86%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 14.1°C
    4 BF
    70%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    5 BF
    94%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    5 BF
    65%
  • Λάρισα
    Χιονοπτώσεις
    1°C 0.5°C / 0.5°C
    1 BF
    96%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 0.5°C / 5.1°C
    2 BF
    90%
  • Ρόδος
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 8.8°C / 12.8°C
    2 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 5.0°C / 9.8°C
    3 BF
    96%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    2°C 1.5°C / 1.6°C
    1 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.1°C / 1.9°C
    2 BF
    56%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -4°C -4.2°C / -4.2°C
    2 BF
    82%

9 μνηστήρες για την Εγνατία

  • A-
  • A+

Η πιο πολύφερνη «νύφη» των ιδιωτικοποιήσεων αναδεικνύεται η Εγνατία οδός, ο αυτοκινητόδρομος των 640 χλμ. που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα και φτάνει τα 1.000 χλμ. μαζί με τους τρεις κάθετους άξονες που συνδέουν τα Βαλκάνια με τα σημαντικότερα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας.

Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, που ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, εκδήλωσαν ενδιαφέρον εννέα κοινοπραξίες στις οποίες συμπράττουν «βαριά» ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η πραγματική εικόνα θα διαμορφωθεί στη δεύτερη φάση των δεσμευτικών προσφορών, που θα οριστικοποιηθεί μετά την αξιολόγηση των προτάσεων, αλλά ήδη επιβεβαιώνονται οι παρεμβάσεις των εργαζομένων, που αντιδρούν στην παραχώρηση γιατί εκτιμούν ότι η σωστή αξιοποίηση του σύγχρονου οδικού άξονα μπορεί να αποφέρει στο Δημόσιο πάνω από 4 δισ. ευρώ σε βάθος 30ετίας. 

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ξεπέρασε τα 7 δισ. ευρώ και ο ρόλος του θεωρείται καθοριστικός στις μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή, σε συνδυασμό με την προωθούμενη σιδηροδρομική Εγνατία που θα ενώσει τρία λιμάνια της Μεσογείου (Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη) με ισάριθμα της Μαύρης Θάλασσας, με παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου. 

Νέες συμμαχίες

Ο κατάλογος των εννέα σχημάτων παρουσιάζει ενδιαφέρον για τις συμμετοχές, αλλά κυρίως για τις νέες συμμαχίες.

Στην ελληνική συμμετοχή, εκτός από τους τέσσερις μεγάλους του ελληνικού κατασκευαστικού τομέα («Ακτωρ», ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, «J&P Αβαξ» και «Μυτιληναίος»), περιλαμβάνονται η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου και η Dimera του Ιβάν Σαββίδη, καθώς και η «Δίολκος», ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ravago με έδρα το Λουξεμβούργο, που κατέβηκε στον διαγωνισμό χωρίς συνεργασίες. 

Από τις συνεργασίες με ενδιαφέρον ξεχωρίζουν αυτές της «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα με τη ROADIS, θυγατρική της PSP, του καναδικού fund που ανήκει στο ασφαλιστικό ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων και στη χώρα μας διαχειρίζεται το 40% του «Ελ. Βενιζέλος» που αγόρασε από τη γερμανική Hochtief.

H ανερχόμενη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ της οικογένειας Περιστέρη συνεργάζεται με τον γαλλικό όμιλο ERGIS, ενώ η επίσης γαλλική Vinci συμπράττει με τον όμιλο Μυτιληναίου.

Δύο από τις εταιρείες που έχουν αναλάβει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η γερμανική Invest Equity και η Dimera, επεκτείνουν τη συνεργασία τους στη... στεριά διεκδικώντας τον αυτοκινητόδρομο.

Σύμπραξη με προοπτική θεωρείται αυτή του ομίλου Κοπελούζου με την κρατική κινεζική εταιρεία Sichuan, που έχει τη διαχείριση αυτοκινητόδρομων συνολικού μήκους 4.143 χλμ. και ενεργητικό που ανέρχεται σε 40 δισ. ευρώ.

Η ελληνοκυπριακή «J&P Αβαξ» συνεργάζεται με ολλανδική εταιρεία που εδρεύει στην Ουγγαρία και ειδικεύεται στη διαχείριση αυτοκινητόδρομων. 

Αυτοτελώς κατεβαίνουν δύο ξένοι οίκοι, η ιταλική Anas που διαχειρίζεται αυτοκινητόδρομους στη γειτονική χώρα και η πρωτοεμφανιζόμενη αυστραλιανή Macquarie που έχει δεσπόζουσα θέση στον φορέα διαχείρισης φυσικού αερίου της Ιταλίας. 


 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεσμευτικές προσφορές για ΔΕΣΦΑ
Δύο σημαντικοί όμιλοι, στους οποίους μετέχουν επτά μεγάλες εταιρείες, κατέθεσαν την Παρασκευή δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 66% του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), το οποίο...
Δεσμευτικές προσφορές για ΔΕΣΦΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις 100 δισ. ευρώ σε έργα «λείπουν» από την Ελλάδα την τελευταία 6ετία
Η Ελλάδα υστερεί κατά 7% στις επενδύσεις στα έργα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με βάση το ΑΕΠ, και το αποτέλεσμα είναι την τελευταία εξαετία να έχει δημιουργηθεί κενό χρηματοδοτήσεων που υπολογίζεται σε...
Επενδύσεις 100 δισ. ευρώ σε έργα «λείπουν» από την Ελλάδα την τελευταία 6ετία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεταβιβάστηκε το 66% του ΔΕΣΦΑ
Mε τίμημα 535 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε η στρατηγικού χαρακτήρα μεταβίβαση του 66% των μετοχών του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) στην κοινοπραξία Senfluga Energy, που απαρτίζεται από...
Μεταβιβάστηκε το 66% του ΔΕΣΦΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο νέος οδικός χάρτης του ΤΑΙΠΕΔ
«Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί πλέον να αντιμετωπίζει με άλλη οπτική τις ιδιωτικοποιήσεις», προανήγγειλε ο πρόεδρός του, Αρης Ξενόφος. Το νέο τρίπτυχο δεν θα εστιάζει μόνον στην πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου,...
Ο νέος οδικός χάρτης του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρίσιμο το δεύτερο εξάμηνο
«Το διάστημα ώς τον Ιούνιο θα είναι αρκετά κρίσιμο και θα αποτυπώσει σε σημαντικό βαθμό τη δυνατότητα επίτευξης του στόχου για έσοδα δύο δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις» δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης...
Κρίσιμο το δεύτερο εξάμηνο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποιες είναι οι προτεραιότητες του υπερταμείου
Διαφάνεια, διαβούλευση και λογοδοσία είναι το τρίπτυχο της πολιτικής του υπερταμείου, του νεοσύστατου φορέα που φιλοδοξεί να διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα και οικονομική αποδοτικότητα τα δημόσια assets,...
Ποιες είναι οι προτεραιότητες του υπερταμείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας