«Ραχοκοκαλιά» του ευρωπαϊκού σχεδιασμού στον τομέα της ενέργειας χαρακτήρισε ο Γιώργος Σταθάκης τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου, τον γνωστό ΤΑΡ, μιλώντας χθες στο ενεργειακό συνέδριο που συνδιοργάνωσαν οι εφημερίδες «New York Times» και «Καθημερινή».
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι για την κυβέρνηση παραμένει επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθούν τα έργα ώς το 2020 για να μη μείνει η Ελλάδα εκτός του νέου ενεργειακού τρένου.
Στοιχεία για τη μεγαλύτερη επένδυση που έγινε στη χώρα μας έδωσε χθες η Κατερίνα Παπαλεξανδρή, γενική διευθύντρια του ΤΑΡ στην Ελλάδα.
Τα 555 χλμ., από τα συνολικά 888 χλμ. του αγωγού που θα τροφοδοτήσουν με αζέρικο αέριο τη νότια Ευρώπη, κατασκευάζονται στη Βόρεια Ελλάδα, εξασφαλίζοντας 3.500 θέσεις εργασίας και παραγγελίες σε 367 επιχειρήσεις.
Σε 530 χλμ. οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται στο τελικό στάδιο, από τα οποία στα 493 χλμ. οι αγωγοί είναι έτοιμοι, ενώ στα 280 χλμ. έχει γίνει και η αποκατάσταση της γης.
Εχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 55.000 τεμαχίων σωλήνων, που στην πλειονότητά τους κατασκευάστηκαν στη χώρα μας.
Τόνισε πάντως ότι τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα είναι μεγαλύτερα, αφού ο νέος αγωγός δημιουργεί προϋποθέσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων.
Εχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις με τη ΔΕΠΑ για προμήθεια ενός δισ. κυβικών τον χρόνο για μια 25ετία.
Στη Νέα Μεσημβρία κατασκευάζεται σύνδεση με το δίκτυο ΔΕΣΦΑ, μέσω της οποίας θα εξασφαλίζονται 3 δισ. κυβικά φυσικού αερίου τον χρόνο, που αντιπροσωπεύει το 60% της σημερινής της κατανάλωσης.
Η Κατερίνα Παπαλεξανδρή δεν έκρυψε ότι παραμένουν κάποια προβλήματα στην περιοχή Τενάγη Καβάλας, όπου οι αγρότες συνεχίζουν να αντιδρούν για τις επιπτώσεις στην καλλιέργεια καλαμποκιού.
Πρόκειται για τμήμα 10 χλμ., για το οποίο σημείωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες να βρεθεί λύση.
Στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας, με προϋπολογισμό 32 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη διατεθεί 17 εκατ. για να ενισχυθούν 130 δράσεις, ανάμεσά τους μέτρα για τη βελτίωση της αγροτικής παραγωγής.
Η πιο σημαντική παρέμβαση αφορά την εξασφάλιση τριών σημείων σύνδεσης, σε Κοζάνη, Καστοριά και Πέλλα, με τις γύρω περιοχές.
Το τελευταίο διάστημα έγιναν βελτιώσεις στον σχεδιασμό των έργων, ιδιαίτερα στα όρια του κοιτάσματος τύρφης στην Καβάλα, ενώ χρηματοδοτήθηκαν περίπου 400 σωστικές ανασκαφές με τη συμβολή 650 αρχαιολόγων και εξειδικευμένων εργατών.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας