• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.0°C / 30.1°C
    3 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 29.9°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 30.4°C
    1 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.4°C / 27.9°C
    2 BF
    42%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 29.0°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.8°C
    3 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 25.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.4°C
    5 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.7°C / 27.7°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    2 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.9°C / 29.9°C
    3 BF
    32%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 28.5°C
    2 BF
    37%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 26.6°C
    4 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 30.0°C
    0 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.3°C / 27.1°C
    3 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 29.7°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    1 BF
    71%

«Σφήνα» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη RailCargo

  • A-
  • A+

Νέος παίκτης ετοιμάζεται να μπει ώς τις αρχές Φεβρουαρίου στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, διεκδικώντας μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, που έχουν απελευθερωθεί σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Η RailCargo, θυγατρική των δημόσιων σιδηρόδρομων της Αυστρίας (OBB) σε κοινοπραξία με την ελληνική Goldair, απέκτησαν άδεια παροχής σιδηροδρομικού έργου και ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη, όπου διαθέτουν μεγάλο αποθηκευτικό κέντρο, ώς την Ειδομένη, όπου υπάρχει σύνδεση με το ευρωπαϊκό δίκτυο.

Στη συνέχεια, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων, σχεδιάζουν να επεκταθούν και στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Είναι η πρώτη σφήνα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει περάσει από τον Σεπτέμβριο στα χέρια των ιταλικών, επίσης κρατικών, σιδηρόδρομων, ενώ στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) εξετάζεται η αίτηση για έκδοση και νέας άδεια χρήσης του δικτύου από εταιρεία που έχει σχέση με την κινεζική Cosco.

Η Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλες δυνατότητες διακίνησης εμπορευμάτων μέσω του σιδηρόδρομου, που σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,3% του συνόλου, έναντι 11% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος, με εξαίρεση τη μεταφορά καυσίμων.

Οι προοπτικές μάλιστα πολλαπλασιάζονται λόγω της ανάπτυξης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ στο παιχνίδι ετοιμάζεται να μπει η Αλεξανδρούπολη.

Χθες υπογράφτηκε η συμφωνία ανάμεσα στην κοινοπραξία και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, με την οποία η τελευταία θα ενοικιάσει με τίμημα ένα εκατ. ευρώ τροχαίο υλικό για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Εχουν ήδη προσληφθεί μηχανοδηγοί, ενώ ολοκληρώνονται οι συζητήσεις για τη συμφωνία με την ΕΕΣΣΤΥ, τον φορέα που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του δικτύου.

Αναβάθμιση

«Είναι ένα σημαντικό βήμα στην αναβάθμιση του σιδηρόδρομου», τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ο οποίος υπογράμμισε ότι το τρένο αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης. Ιση μεταχείριση απέναντι σε όλες τις εταιρείες υποσχέθηκε η Ιωάννα Τσαπαρίκου, πρόεδρος της ΡΑΣ, που τις κάλεσε να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ενώ αναφέρθηκε στα εμπόδια για το άνοιγμα των μεταφορών με τρένα.

Στη σημασία των επισκευαστικών βάσεων επικεντρώθηκε ο Γ. Αντωνιάδης, πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ, που εμμέσως τάχθηκε κατά της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.

Σε άπταιστα ελληνικά ξεκίνησε την παρέμβασή της η πρέσβειρα της Αυστρίας Αντρεα Ικιτς-Μπομ, η οποία τόνισε το ενδιαφέρον της χώρας της για επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ ο Χέλμουτ Χάνσι, που εκπροσώπησε τους αυστριακούς σιδηρόδρομους, σημείωσε ότι η εταιρεία ήρθε στη χώρα μας λίγο πριν από την κρίση και επέλεξε να μείνει στα δύσκολα χρόνια.

Η ΟΒΒ διαθέτει 800 μηχανές και πάνω από 20.000 βαγόνια, αλλά αποφάσισε να νοικιάσει τροχαίο υλικό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

«Βλέπουμε πλέον το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία», είπε ο Καλλίνικος Καλλίνικος, διευθύνων σύμβουλος της Goldair, που θύμισε ότι οι προσπάθειες για την απόκτηση της άδειας ξεκίνησαν από το 2010.

Ο Ζακ Κισέογλου ζήτησε να λειτουργήσει άμεσα η Ακαδημία του ΟΣΕ που θα εκπαιδεύει μηχανοδηγούς.

Βασικός ομιλητής στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ήταν ο Αθανάσιος Σχίζας, διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, ο οποίος διαχειρίζεται τα ακίνητα και το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, που αποτελείται από 3.752 μονάδες.

Την περασμένη χρονιά εξασφαλίστηκαν 17 εκατ. ευρώ για τη συντήρησή τους, ενώ ώς το 2021 θα διατεθούν 40 εκατ. ευρώ για εργασίες και αγορές νέου υλικού.

Αξιοποίηση ακινήτων

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα της κρατικής εταιρείας αφορά την αξιοποίηση των ακινήτων. Εχει σχεδόν ολοκληρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η εξέταση της σύμβασης για το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, με επιφάνεια 588 στρέμματα.

Η ανάδοχος κοινοπραξία, που αποτελείται από τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair, θα επενδύσει 250 εκατ. ευρώ για εγκαταστάσεις 120.000 τετραγωνικών και θα εξασφαλίσουν έως 5.000 θέσεις εργασίας.

Ως το τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές φορές για το νέο κέντρο στο παλιό στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, που αφορά έκταση 600 στρεμμάτων και προβλέπονται επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ.

Στα τέλη του χρόνου θα ξεκινήσει η διαδικασία για το ακίνητο των περίπου 500 στρεμμάτων, που βρίσκεται ανάμεσα στο λιμάνι και το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.

Ετοιμάζονται επίσης οι προκαταρκτικές μελέτες για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων δίπλα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Πειραιά και Θεσσαλονίκης, καθώς και η αποκατάσταση του ιστορικού κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου στα Σεπόλια.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου...
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600...
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
​Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση του ΟΣΕ για να προλάβουν κάποιες από τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ». Πρόκειται για την αξιοποίηση του ακινήτου των 1.450...
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέοι «παίκτες» στις ράγες
Με την απελευθέρωση της αγοράς και των επιβατικών μεταφορών στον σιδηρόδρομο, παλαιά και καινούργια σχήματα ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά και στα επιβατικά δρομολόγια. Ανάμεσά τους και φορείς του Δημοσίου...
Νέοι «παίκτες» στις ράγες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις σε 6 νέα κέντρα Logistics
Εξι νέα εμπορευματικά κέντρα, σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο ● Εργα 300 εκατ. ευρώ θα...
Επενδύσεις σε 6 νέα κέντρα Logistics
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και φυσικό αέριο, και ντομάτες...
Τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμος ο ΤΑΡ, ο αγωγός που από το 2020 θα τροφοδοτεί Βαλκάνια και Ιταλία με 10 δισ. κυβικά αζέρικου αερίου, ενώ θα βάλει την Ελλάδα στη μεγάλη σκακιέρα του ενεργειακού σχεδιασμού....
Και φυσικό αέριο, και ντομάτες...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας