Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πολυεθνική μάχη για τα λιμάνια

Πολυεθνική μάχη για τα λιμάνια

  • A-
  • A+

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι αυτό που παρουσιάζει το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώρια και ξένα επενδυτικά σχήματα, ανάμεσα στα 10 περιφερειακά λιμάνια που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και για τα οποία ξεκινά η διαδικασία αξιοποίησής τους με τη μέθοδο της παραχώρησης δραστηριοτήτων.

Στα θετικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, τα οποία προσελκύουν και το ενδιαφέρον των επενδυτών, η γεωστρατηγική του θέση και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επενδυτικά σχήματα από την Κίνα, τις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ. Ισχυρά πλεονεκτήματα αποτελούν οι ήδη αξιόλογες υποδομές που διαθέτει εδώ και χρόνια, όπως επίσης οι δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών που προσφέρει (ακτοπλοϊκών, εναέριων, οδικών και σιδηροδρομικών) και βεβαίως η συμφωνία που έχει υπογραφεί σύνδεσης Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.

Στο συγκεκριμένο λιμάνι αναφέρθηκε και ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά «Κανάλι 1», φέρνοντάς το ως παράδειγμα προκειμένου να εξηγήσει τον στόχο της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας για τη διαδικασία αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων.

Εκανε γνωστό ότι από το 2000 το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διαθέτει υποδομές, οι οποίες δεν έχουν αξιοποιηθεί κατάλληλα, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) να στερείται σημαντικά έσοδα, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια η νέα διοίκησή του έχει καταβάλει εργώδεις προσπάθειες με αξιόλογα αποτελέσματα.

Τόνισε ότι με δεδομένο την υπογραφή συμφωνίας σύνδεσης Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι εμφανίζει μια σημαντική αναπτυξιακή δυναμική και η περαιτέρω ανάπτυξή του είναι πάγιο αίτημα τόσο του Οργανισμού όσο και του δήμου και της τοπικής κοινωνίας γενικότερα, καθώς θα προσφέρει σημαντική οικονομική ανάκαμψη και επιπλέον θέσεις εργασίας.

Ο Χρήστος Λαμπρίδης, με αφορμή τη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ που παρουσιάστηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας στις 9/1/2018, ξεκαθάρισε ότι τα 10 λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Ραφήνα, Λαύριο και Ελευσίνα) δεν πωλούνται, αλλά παραχωρούνται συγκεκριμένες δραστηριότητες αυτών με γνώμονα το αμοιβαίο όφελος των επενδυτών, της τοπικής κοινωνίας, των εργαζομένων και της οικονομίας της χώρας.

Διευκρίνισε επίσης ότι προσανατολισμός του υπουργείου είναι βάσει και της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους θεσμούς να προχωρήσει σε παραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων του κάθε λιμένα σε επενδυτές μέσω συμβάσεων παραχωρήσεων με στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων με σημαντικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και σε υποδομές των 10 λιμανιών που παραμένουν αναξιοποίητες.

Σημειώνεται ότι βάσει της μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ αυξημένο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για την αξιοποίηση των 10 λιμανιών, καθώς 35 επενδυτικά σχήματα (από την Ελλάδα και το εξωτερικό) έχουν εκδηλώσει μέχρι σήμερα το ενδιαφέρον τους, με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Βόλου και του Ηρακλείου να συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις.

Για τα ευρήματα της μελέτης η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ενημερώσει το επόμενο διάστημα τους προέδρους των Οργανισμών Λιμένων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε τροχιά αξιοποίησης το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Το πρώτο από τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας που βρίσκονται υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης δραστηριοτήτων είναι της Αλεξανδρούπολης. Αυτό...
Σε τροχιά αξιοποίησης το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
​Με το μοντέλο των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι των πωλήσεων θα αξιοποιηθούν τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας ξεκαθάρισε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης. Αφορμή για τις...
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
Με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας απαντούν ότι οι καθυστερήσεις στις διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας οφείλονται στην πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο
Οι υποχρεώσεις των επενδυτών που έπειτα από διαγωνισμό θα αναλάβουν την αξιοποίηση δραστηριοτήτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ απέναντι στο Δημόσιο, προκαλούν τις αντιδράσεις...
Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιο κοντά στην αξιοποίηση 10 λιμανιών με υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων
Ως η πλέον επωφελής για το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας χαρακτηρίζεται, στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων των 10...
Πιο κοντά στην αξιοποίηση 10 λιμανιών με υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
12,5 εκατ. ευρώ για έργα επισκευής και συντήρησης στα λιμάνια
Εργα επισκευής και συντήρησης σε διάφορα λιμάνια της χώρας, ύψους περίπου 12,5 εκατ. ευρώ, εγκρίθηκαν με απόφαση του υφ. Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη για το υπουργείο Ναυτιλίας μέσω του...
12,5 εκατ. ευρώ για έργα επισκευής και συντήρησης στα λιμάνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας