Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους

Ο Κινέζος πρέσβης Ζου Ξιαολί μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα είδε χθες και τους Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους

  • A-
  • A+

Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που «καίει» τους Κινέζους και όχι η ακύρωση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Είναι δύο ξεχωριστά κεφάλαια και οι πληροφορίες λένε ότι τα στελέχη της ΣΕΠ δεν συσχετίζουν τα δύο θέματα.

Αποκλειστικός στόχος των Κινέζων είναι να εξασφαλίσουν την παραμονή τους χωρίς προβλήματα στις δύο προβλήτες του ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι και αυτός ήταν ο λόγος -απ’ ό,τι φαίνεται- που ο πρέσβης της Κίνας Ζου Ξιαολί επισκέφθηκε τη Δευτέρα τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και χθες τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο τού ξεκαθάρισαν ότι η ακύρωση της πώλησης ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν έχει καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης της Cosco.

Η ανησυχία αυτή φάνηκε εξάλλου και στις δηλώσεις της εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών Χουά Τσουνγίνγκ την Τετάρτη, σύμφωνα με τις οποίες «το 2008 η Cosco εξασφάλισε μια σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς».

Βέβαια, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ, δηλώσεις έκανε και η εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, η οποία τόνισε ότι σκοπεύουν να ζητήσουν από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στην Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco.

Το υπουργείο Ναυτιλίας πάντως εμφανίζεται καθησυχαστικό, καθώς χθες με ανακοίνωσή του, μετά τη συνάντηση των Γ. Σταθάκη και Θ. Δρίτσα με τον Κινέζο πρέσβη, έκανε γνωστό ότι «επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας σε πολλαπλά επίπεδα». Οι δύο υπουργοί και ο πρέσβης συμφώνησαν για τη δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας.

Δεν κινδυνεύουν

Πάντως, ναυτιλιακοί κύκλοι έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι η κατάσταση θα εξελιχθεί κάπως έτσι. Η κυβέρνηση, διατηρώντας τις «κόκκινες γραμμές» που είχε θέσει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, σταματάει οριστικά την πώληση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ξεκινάει συζήτηση για τις συμβάσεις παραχώρησης με σκοπό να πετύχει κάποιους καλύτερους όρους, πιο επωφελείς για την οικονομία.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι κινδυνεύουν οι δουλειές της Cosco στο λιμάνι. Αυτό που ενδεχομένως θα συμβεί όταν ξεκινήσει η «επαναδιαπραγμάτευση» είναι στη σύμβαση παραχώρησης να προστεθούν επιπλέον κάποιοι όροι.

Οσο για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, έλεγαν ότι οι Κινέζοι μπορεί να είχαν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, όχι όμως από ενδιαφέρον, καθώς η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που είχε απομείνει δεν τους πολυενδιέφερε, αλλά για να μην εισχωρήσει «σφήνα» κάποιος ενοχλητικός ανταγωνιστής στα πόδια τους.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εχει... μέλλον η πώληση του ΟΛΠ
Μπορεί η διαγωνιστική διαδικασία να ολοκληρώθηκε και η κινέζικη COSCO να είναι αυτή που αποκτά το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο του ΟΛΠ, ωστόσο θα χρειαστούν αρκετοί μήνες μέχρι το λιμάνι του Πειραιά να περάσει...
Εχει... μέλλον η πώληση του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
Πολύ σύντομα απ’ ό,τι φαίνεται θα λειτουργήσει η νέα πλωτή δεξαμενή στο νότιο μέτωπο της δυτικής προβλήτας στο Πέραμα που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μέχρι 80.000 τόνων, καθώς τις επόμενες ημέρες...
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2018 θα έχει φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά και θα έχει εγκατασταθεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η νέα πλωτή δεξαμενή της Cosco. Αυτό έκανε γνωστό ο ΟΛΠ, ο οποίος...
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για...
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
Δεν ικανοποίησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας το Προσχέδιο του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΣΑΛ) που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ΟΛΠ στη βάση της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ - ελληνικού Δημοσίου....
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων
Για έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από τον μαρασμό έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, στην επίσκεψη-ξενάγηση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος που διοργάνωσε ο ΟΛΠ και στην οποία...
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας