Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό

Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό

  • A-
  • A+

Με σοβαρές εκκρεμότητες στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την 40ετή παραχώρηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου των 658 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη και φτάνει τα 1.000 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες, ενώ το κόστος κατασκευής του ξεπέρασε τα 6 δισ. ευρώ.

Οι προσφορές θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2018. Να σημειωθεί ότι σήμερα βασικές υπηρεσίες, όπως η είσπραξη των διοδίων και η βασική συντήρηση, έχουν ανατεθεί με διαγωνισμό σε ιδιώτες.

Λείπουν πάντως στοιχειώδεις υποδομές για την εξυπηρέτηση των οδηγών (βενζινάδικα, καφέ, τουαλέτες κ.λπ.), αφού λειτουργούν μόνον τρεις σταθμοί από τους προβλεπόμενους 12.

Το μεγάλο αγκάθι είναι οι σταθμοί διοδίων, οι οποίοι προβλέπεται να φτάσουν τους 38. Σήμερα λειτουργούν επτά στον βασικό άξονα (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη και Ιασμο), καθώς και ένας στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα.

Υπό κατασκευή είναι άλλοι πέντε (Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Μέστη, Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη) που θα λειτουργήσουν σταδιακά ώς τα μέσα του 2018.

Ειδικά ο σταθμός στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης συναντά έντονες αντιδράσεις γιατί είναι ο πρώτος που θα λειτουργήσει στο πολεοδομικό συγκρότημα και αφορά κυρίως αστικές μετακινήσεις.

Με συντηρητικούς υπολογισμούς των υπηρεσιακών στελεχών της κρατικής εταιρείας «Εγνατία οδός Α.Ε.», που έχουν υποβληθεί στα συναρμόδια υπουργεία, μόνο με την ανάπτυξη των προβλεπόμενων σταθμών διοδίων ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να αποδώσει στα δημόσια ταμεία 350 εκατ. ευρώ ώς το 2022, ενώ με παρεμβάσεις μεγαλύτερης κλίμακας τα συνολικά έσοδα σε βάθος 35ετίας μπορεί να αγγίξουν τα πέντε δισ. ευρώ.

Η ελαφρά συντήρηση κοστίζει σήμερα περίπου 22 εκατ. ευρώ τον χρόνο και γίνεται από εταιρεία που δίνει δουλειά σε 350 εργαζομένους.

Αλλα 300 άτομα απασχολούνται στην είσπραξη των διοδίων, που επίσης γίνεται από ιδιώτες και κοστίζει 40-60 χιλιάδες ευρώ τον μήνα ανά σταθμό, ανάλογα με τα κυκλοφοριακά μεγέθη, ενώ αποδίδει στο Δημόσιο περίπου 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Να σημειωθεί ότι η χρέωση για ένα Ι.Χ. διαμορφώνεται σήμερα στα 0,030 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όταν στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους είναι 0,070 ευρώ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου...
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιζήτητη «νύφη» τα ΕΛ.ΠΕ.
Αλλοι δύο σοβαροί «παίκτες» από την αγορά ενέργειας, η αλγερινή Sonatrach και η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης CIEP Participations, συμπράττουν με τους δύο μεγάλους ομίλους που διεκδικούν το 50,1%...
Περιζήτητη «νύφη» τα ΕΛ.ΠΕ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα κατάθεση φακέλων για το «Ξενία» της Κύθνου
«Ξεπαγώνει» ο διαγωνισμός για την 99ετή παραχώρηση του «Ξενία» και της ιαματικής πηγής στην Κύθνο, που είχε κριθεί άγονος τον περασμένο Ιούλιο, γιατί, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η μοναδική προσφορά είχε...
Νέα κατάθεση φακέλων για το «Ξενία» της Κύθνου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
«Η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους κονδυλίων της Ε.Ε.» τόνισε η Κορίνα Κρέτσου, επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, που ολοκληρώνει σήμερα την τριήμερη...
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο προωθείται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος του υπουργείου...
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
Οι δύο «μεγάλοι» του κατασκευαστικού τομέα, «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρ», κατέθεσαν χθες από κοινού προσφορά για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο-Αμβρακία, με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ και αναδείχθηκαν...
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας