Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Χαρακτήρα καθημερινότητας λαμβάνουν πλέον οι διαμαρτυρίες για τις καθυστερήσεις φορτοεκφορτώσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξαιτίας της συνεχιζόμενης κινητοποίησης με αποχή των τελωνειακών από την τρίτη βάρδια της Πύλης 16 του λιμανιού.

Ένας μήνας σχεδόν συμπληρώνεται –άρχισαν από τις 16 Σεπτεμβρίου- από τότε που άρχισαν οι κινητοποιήσεις και χθες ήταν σειρά του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου που απευθύνει έκκληση στα αρμόδια υπουργεία να δώσουν λύση στο αδιέξοδο, αφού τα παράπονα που λαμβάνει το επιμελητήριο από επιχειρηματίες είναι συνεχή και περιγράφουν το αδιέξοδό τους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΒΕΘ, Παναγιώτη Παπαδόπουλο, «το αποτέλεσμα είναι να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στις μεταφορές εμπορευμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με τις ζημιές που καταγράφουν οι επιχειρηματίες».

Χαρακτηριστικά επικαλείται στοιχεία του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, για περίπτωση πλοίου που παρέμεινε σε αναμονή στο αγκυροβόλιο για 86 ώρες, άλλο καθυστέρησε 67 ώρες, ενώ υπάρχουν και ακυρώσεις άφιξης, αφού τα πλοία προτιμούν να κατευθυνθούν σε άλλο λιμάνι της χώρας.

Ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης από την πλευρά εξηγεί ότι αφουγκράζεται «τα προβλήματα των Τελωνειακών, οι οποίοι πολλές φορές αντιμετωπίζουν προσωπικά ακόμη και ποινικές ευθύνες στην προσπάθειά τους να εργαστούν υπό αντίξοες συνθήκες. Παρ' όλα αυτά είναι πάγια θέση του συλλόγου μας ότι ένα συνδικαλιστικό όργανό, όπως είναι η ΟΤΥΕ, δεν μπορεί να ασκεί διοικητικό, διευθυντικό ή και νομοθετικό έργο, αλλά και ούτε να λειτουργεί με τελεσίγραφα σε βάρος του κοινωνικού συνόλου».

Επισείοντας τον κίνδυνο απώλειας ναυτιλιακών γραμμών, οι εκτελωνιστές καλούν «τόσο την πολιτεία όσο και τους συνδικαλιστικούς φορείς των Τελωνειακών (ΟΤΥΕ) να αναθεωρήσουν τον τρόπο αντιμετώπισης των αιτημάτων τους».

Θυμίζουμε ότι οι τελωνειακοί διεκδικούν τη στελέχωση της υπηρεσίας με υπαλλήλους και κυρίως κατά την είσοδο των έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για εξαγωγή προϊόντων να εισέρχονται για έλεγχο στο λιμάνι 24 ώρες τουλάχιστον πριν από τη φόρτωσή τους.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λιμάνι της... κερδοσκοπίας
Με εφαρμογή «δημιουργικής λογιστικής» οι νέοι ιδιοκτήτες του λιμανιού Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται για την επόμενη -επιτυχημένη- μέρα του ΟΛΘ, η οποία μοιάζει με αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Οι οικονομικές...
Το λιμάνι της... κερδοσκοπίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κερκόπορτα» για πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων με σημαίες τρίτων χωρών
Τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων προκαλεί η υπουργική απόφαση του Παναγιώτη Κουρουμπλή που αφορά τα πλοία μεταφοράς (μικρά μεσογειακά φορτηγά) εμπορευμάτων μεταξύ ελληνικών λιμανιών και τον...
«Κερκόπορτα» για πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων με σημαίες τρίτων χωρών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η «μάχη» του ΟΛΘ
​Καταγγέλλοντας το ΤΑΙΠΕΔ για οργανωμένη μεθόδευση απαξίωσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κάνοντας λόγο για «οσμή σκανδάλου», οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ και η ΟΜΥΛΕ καταφεύγουν σήμερα στον εισαγγελέα Διαφθοράς και...
Η «μάχη» του ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δεμένα» και πάλι τα πλοία στις 8 Δεκεμβρίου
Η ΠΝΟ κήρυξε 24ωρη πανελλαδική απεργία μετά τις πληροφορίες που θέλουν τους θεσμούς να θέτουν ζητήματα για το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών. Ξεκαθαρίζει ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής του φορολογικού...
«Δεμένα» και πάλι τα πλοία στις 8 Δεκεμβρίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κλειστά τα εμπορικά λιμάνια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
Με βασικό αίτημα την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεών τους, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια ξεκινούν αύριο τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν προαναγγείλει, κλείνοντας αρχικά τα εμπορικά λιμάνια του Πειραιά...
Κλειστά τα εμπορικά λιμάνια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Εγκρίθηκε το Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα που υπέβαλε στο υπουργείο Ναυτιλίας η ΟΛΘ Α.Ε. Ξεκινούν άμεσα οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά η αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της...
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας