• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.2°C / 25.8°C
    4 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.7°C / 26.6°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.4°C / 26.0°C
    3 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 19.2°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.0°C / 23.2°C
    0 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 19.5°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.1°C / 23.1°C
    2 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.2°C / 23.8°C
    5 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.6°C / 20.9°C
    2 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 23.8°C
    6 BF
    49%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    5 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    2 BF
    48%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 21.2°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.5°C / 23.8°C
    0 BF
    48%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.8°C / 24.3°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 26.0°C
    3 BF
    40%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.7°C
    2 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 24.7°C
    1 BF
    65%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    78%
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Ο μεγάλος... εκτροχιασμός

  • A-
  • A+

Αλλαγή «σελίδας» χθες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τη γύρισαν όμως με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικό τόπο οι εργαζόμενοι και οι κυβερνητικοί αρμόδιοι.

Την ώρα που στην Κέρκυρα, ενώπιον των πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Ιταλίας, υπογραφόταν η σύμβαση μεταβίβασης της ελληνικής εταιρείας στη Ferrovie dello Stato (FS) από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ομίλου Ρενάτο Ματσοντσίνι, οι εργαζόμενοι πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα.

«Τώρα που τελειώνουν τα έργα και θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε το δίκτυο για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, πουλάμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εταιρείες του ΟΣΕ», τόνισε ο Π. Παρασκευόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), βασικός ομιλητής στη χθεσινή συγκέντρωση που οργανώθηκε στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ.

Δεν παρέλειψε όμως να πει ότι «οι υπογραφές μπήκαν σήμερα (σ.σ. χθες), αλλά η πώληση της εταιρείας έγινε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, που απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο».

«Δεν καταθέτουμε τα όπλα», πρόσθεσε και θύμισε πως ακολουθεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, που έχει οριστεί για τον Νοέμβριο.

Παραδέχθηκε πως η συμμετοχή των εργαζομένων στη χθεσινή συγκέντρωση δεν ήταν η αναμενόμενη, σημείωσε ότι υπήρχαν διαφωνίες για την κήρυξη της απεργίας και υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ενας είναι ο εχθρός, ο εαυτός μας».

Εδωσε έμφαση στην κοινή δράση όλων των φορέων των εργαζομένων στις μεταφορές, σημειώνοντας ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές.

Είχαν προηγηθεί οι χαιρετισμοί εκπροσώπου των εργαζομένων στο μετρό και στα λεωφορεία, της Ομοσπονδίας Μεταφορών και του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Τη στήριξή τους στον αγώνα των σιδηροδρομικών εξέφρασαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης και ο Δ. Στρατούλης από τη ΛΑ.Ε.

Τρίτη δύναμη στην Ευρώπη

«Είναι ένα μεγάλο βήμα στη διεθνή ανάπτυξη του ομίλου των FS ώς το 2026», δήλωσε από την Κέρκυρα ο Ρ. Ματσοντσίνι και προανήγγειλε μεταφορά τεχνογνωσίας στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.

Ο όμιλος των ιταλικών σιδηρόδρομων είναι ο τρίτος στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία, με «διαβατήριο» την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών με τρένα στις χώρες της Ε.Ε.

Από το 1999 είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που λειτουργεί υπό τον έλεγχο των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.

Οι εννέα εταιρείες του ομίλου απασχολούν πάνω από 70.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 600 εκατ. επιβάτες και μεταφέρονται 64 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων.

Το επενδυτικό της πρόγραμμα την περασμένη χρονιά ανήλθε στα 6 δισ. ευρώ και ώς το 2026 προβλέπεται να διατεθούν στις σιδηροδρομικές υποδομές 35 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 23 δισ. έχουν εξασφαλιστεί από τον προϋπολογισμό της ιταλικής κυβέρνησης.

Από τον επικεφαλής των ιταλικών σιδηρόδρομων έγιναν γνωστές σημαντικές πληροφορίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η εταιρεία το 2016 εξυπηρέτησε 15,6 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους τα 10,1 εκατ. με το δίκτυο του προαστιακού, από τις πιο κερδοφόρες γραμμές. Διακίνησε επίσης 1,1 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.

Εχει ενδιαφέρον ότι η εταιρεία κατάφερε από το 2013 να ισοσκελίσει τα οικονομικά της.

Μετά το πρόγραμμα των μετατάξεων του 2011, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργάζονται 672 άτομα, ενώ για το μεταφορικό έργο χρησιμοποιούνται 1.160 βαγόνια που έχουν αποκτηθεί με λίζινγκ από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Πληρώνει επίσης ενοίκιο στον ΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.

◼ Λίγες ώρες μετά τη μεταβίβαση συγκροτήθηκε το νέο οκταμελές συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο αποτελείται από τέσσερα στελέχη των FS που πήραν τη θέση του προέδρου. Διευθύνων σύμβουλος παραμένει ο καθηγητής Φ. Τσαλίδης, που έχει υποδειχθεί από τους ΑΝ.ΕΛΛ., μαζί με άλλους τρεις που εκπροσωπούν την ελληνική πλευρά, στους οποίους περιλαμβάνεται ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Β. Ζαβογιάννης.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα, βελτιωμένη προσφορά των Ιταλών για την ΕΕΣΣΤΥ
Βελτιωμένη προσφορά κατέθεσαν σήμερα οι Ιταλοί μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας που διαχειρίζεται τις 11 επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο φάκελος θα ανοιχτεί την...
Νέα, βελτιωμένη προσφορά των Ιταλών για την ΕΕΣΣΤΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διαμάχη της δημόσιας ΕΕΣΣΤΥ με την «ιταλική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει απεργία
Με κόντρες ανάμεσα στη δημόσια ΕΕΣΣΤΥ και την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στάσεις εργασίας αύριο και 24ωρη απεργία την Παρασκευή από τους εργαζομένους σημαδεύεται η πολύμηνη διαδικασία για την πώληση της...
Η διαμάχη της δημόσιας ΕΕΣΣΤΥ με την «ιταλική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει απεργία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο «στόχαστρο» των Ιταλών και η συντήρηση των τρένων
Μετά την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ferrovie dello Stato θέλει να διεκδικήσει και την ΕΕΣΣΤΥ, τη θυγατρική του ΟΣΕ που διαχειρίζεται τις έντεκα επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Οι πληροφορίες...
Στο «στόχαστρο» των Ιταλών και η συντήρηση των τρένων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πώληση ναυπηγείων Σκαραμαγκά: Ούτε λέξη για τους εργαζόμενους
Την αγανάκτησή τους εκφράζουν οι περίπου 700 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, για τους οποίους δεν περίσσεψε ούτε μια λέξη στη σημερινή προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση του «μεγαλύτερου Ναυπηγείου...
Πώληση ναυπηγείων Σκαραμαγκά: Ούτε λέξη για τους εργαζόμενους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά η διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία για τη ΛΑΡΚΟ
Εντός των ημερών θα ξεκινήσει η διαδικασία εξυγίανσης της ΛΑΡΚΟ με την μέθοδο της εκκαθάρισης εν λειτουργία, σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη. Όπως ανέφερε, θα ακολουθήσει η...
Ξεκινά η διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία για τη ΛΑΡΚΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τσίπρας σε ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: «Εχετε το ηθικό πλεονέκτημα»
Ο Αλέξης Τσίπρας έδωσε έμφαση στην προσπάθεια της κυβέρνησης να οδηγήσει σε κοινωνικό αυτοματισμό και να δημιουργήσει εικόνα ότι οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ έχουν ειδικά προνόμια.
Τσίπρας σε ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: «Εχετε το ηθικό πλεονέκτημα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας