Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά

Τέσσερα από τα σκάφη ήταν εκτός λειτουργίας εδώ και χρόνια και ο Πλοηγικός Σταθμός του Πειραιά εξυπηρετούνταν από δύο πλοηγίδες, η μία δανεική από άλλον σταθμό

Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά

  • A-
  • A+

Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση αγοράς 10 νέων μηχανών και εξοπλισμού για τα σκάφη (πλοηγίδες) της Πλοηγικής Υπηρεσίας του Πειραιά.

Αυτό σημαίνει, όπως εξήγησε και ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής, ότι με τον νέο εξοπλισμό, συνολικής αξίας περίπου 600.000 ευρώ, ο Πλοηγικός Σταθμός του Πειραιά θα έχει πλέον πέντε σκάφη για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμανιού, τα οποία θα κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα μειώνοντας ακόμα περισσότερο τον χρόνο εξυπηρέτησης των πλοίων.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα εξυπηρετούνταν με δυο πλοηγίδες, η μια μάλιστα ήταν δανεική από άλλον σταθμό και η άλλη υπολειτουργούσε, καθώς οι τέσσερις που ανήκουν στον Πλοηγικό Σταθμό του Πειραιά εδώ και χρόνια βρίσκονταν εκτός λειτουργίας. Οπότε οι δέκα νέες μηχανές που θα έρθουν στην Ελλάδα θα τοποθετηθούν στις 5 πλοηγίδες του Πειραιά (η κάθε μία έχει δύο μηχανές).

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός, εκ μέρους του υπουργείου, και ο Θεόδωρος Γκίνης, μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας «Motocraft Α.Ε.» στην οποία κατοχυρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι η Πλοηγική Υπηρεσία έχει να επιτελέσει έναν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ναυσιπλοΐας και την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων και ότι οι παρεμβάσεις του υπουργείου δεν σταματάνε εδώ, θα συνεχίσουν να στηρίζουν έμπρακτα τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής και την ανάπτυξη των λιμανιών της χώρας.

Προμήθεια εξοπλισμού για την Πλοηγική Υπηρεσία γίνεται για πρώτη φορά από το 2003, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης, και ζήτησε από την εταιρεία Motocraft A.E. να μην εξαντλήσει τους συμβατικούς χρόνους παράδοσης, αλλά να επισπεύσει την εγκατάσταση του εξοπλισμού.

Στο μεταξύ ο Π. Κουρουμπλής έκανε γνωστό ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια και νέων σκαφών της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ότι ολοκληρώθηκαν χθες οι εξετάσεις των υποψηφίων για την πλήρωση των τεσσάρων κενών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία και ότι σύντομα νομοθετούνται -έχει ήδη περάσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους- οι 46 νέες θέσεις για την Πλοηγική Υπηρεσία.

«Για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια», είπε ο Π. Κουρουμπλής, «έγινε μια συστηματική προσπάθεια, με παράλληλες ενέργειες, το αποτέλεσμα των οποίων θα είναι η Πλοηγική Υπηρεσία να έχει για τα επόμενα 10-15 χρόνια μια αναβαθμισμένη και πολύ σημαντική παρουσία στη χώρα, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και ταυτοχρόνως διαφυλάσσοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της».

Ο Θ. Γκίνης επισήμανε ότι «οι δύο πρώτες μηχανές ταξιδεύουν για την Ελλάδα και το πρώτο από τα πέντε σκάφη θα τρέξει πολύ γρήγορα».

Εξήγησε ότι οι μηχανές θα έρθουν πλήρως εξοπλισμένες στην Ελλάδα, θα εγκατασταθούν στα σκάφη και η εταιρεία θα εκπαιδεύσει δύο άτομα της Πλοηγικής Υπηρεσίας για τη συντήρησή τους.

Πρόσθεσε ότι πρόκειται για υπερσύγχρονες ηλεκτρονικά ελεγχόμενες μηχανές, άκαπνες, αθόρυβες και αντικραδασμικές, με αποτέλεσμα πλέον τα σκάφη να έχουν εντελώς νέα συμπεριφορά και να αλλάξει όλη η μορφή τους.

[email protected]

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
Το δικό τους μήνυμα, προς όσους αμφισβητούν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, φωνές που πληθαίνουν μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θέλουν την Π.Υ. να περνά στην...
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2018 θα έχει φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά και θα έχει εγκατασταθεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η νέα πλωτή δεξαμενή της Cosco. Αυτό έκανε γνωστό ο ΟΛΠ, ο οποίος...
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
Δεν ικανοποίησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας το Προσχέδιο του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΣΑΛ) που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ΟΛΠ στη βάση της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ - ελληνικού Δημοσίου....
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων
Για έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από τον μαρασμό έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, στην επίσκεψη-ξενάγηση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος που διοργάνωσε ο ΟΛΠ και στην οποία...
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σοβαρές παρατηρήσεις φρενάρουν το master plan
Την έγκριση της πολιτείας για το το master plan του λιμανιού του Πειραιά που έχει καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε. στους αρμόδιους φορείς περιμένει η διοίκηση του ΟΛΠ ώστε να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των...
Σοβαρές παρατηρήσεις φρενάρουν το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει διαμορφωθεί οριστικά το εργασιακό τοπίο στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ και τους...
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας