Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πιέζουν οι εργαζόμενοι να μην πωληθεί η ΕΛΒΟ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Πιέζουν οι εργαζόμενοι να μην πωληθεί η ΕΛΒΟ

  • A-
  • A+

Kρίσιμη συνάντηση σήμερα με Τσακαλώτο και Βίτσα για τους εργαζόμενους της ΕΛΒΟ, μετά και τον δεύτερο άγονο διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε ο εκκαθαριστής προκειμένου να πωληθεί η άλλοτε κραταιά στρατιωτική βιομηχανία της Σίνδου.

Το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου εργαζομένων, με επικεφαλής τον πρόεδρο Θεόδωρο Αλιόγκα, ελπίζει να ξεκαθαρίσει η κατάσταση μετά τη σημερινή συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον αναπληρωτή υπουργό Aμυνας, Δημήτρη Βίτσα, προτείνοντας μάλιστα να σταματήσει κάθε προσπάθεια πώλησης της ΕΛΒΟ που, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, «μπορεί κάλλιστα να τα βγάλει πέρα μόνη της ως βιομηχανία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, υποστηρίζοντας τον ελληνικό στρατό, τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και ξένα στρατιωτικά πρότζεκτ χάρη στην εμπειρία, τις υποδομές και την τεχνογνωσία της».

Νέες ελπίδες

Οι εργαζόμενοι για πρώτη φορά μετά πολύ καιρό έχουν αναπτερώσει τις ελπίδες τους για διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα και ένταξη της ΕΛΒΟ στο ΥΕΘΑ. «Σύμφωνα με όσα διαρρέουν, οι αρμόδιοι στην κυβέρνηση εξετάζουν διάφορα σενάρια για το μέλλον της εταιρείας και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Θέλουμε να ενημερωθούμε για το τι σκέφτονται, ώστε, αν μπορούμε, να βοηθήσουμε κι εμείς από την πλευρά μας».

Πριν από λίγες μέρες στον δεύτερο διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την πώληση του ποσοστού 85,49% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, με ελάχιστο τίμημα το ποσό των 10 εκατ. ευρώ, δεν εκδηλώθηκε κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον, παρότι στον πρώτο διαγωνισμό είχαν εμφανιστεί ως ένθερμοι «μνηστήρες» δύο εξοπλιστικοί όμιλοι, από τη Γερμανία και τη Νότια Αφρική.

«Δεν ζητάμε λεφτά, ζητάμε δουλειά. Ζητάμε να ανήκουμε στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και -μεταξύ άλλων- τον στόλο του, που κατά 90% κατασκευάστηκε στην ΕΛΒΟ, οπότε δεν υπάρχει καταλληλότερος για να τον συντηρεί και να τον επισκευάζει» υποστηρίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων, Θ. Αλιόγκας.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΛΒΟ βρίσκεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία, η οποία έχει ανατεθεί στην πολυεθνική εταιρεία οικονομικών συμβούλων Ernst & Young.

Μετά την ολοκλήρωση των επαφών σε πολιτικό επίπεδο, οι εργαζόμενοι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν άλλες με επικεφαλής οργανισμών όπως ο ΟΑΣΘ (πιθανόν την επόμενη εβδομάδα να γίνει συνάντηση με τον πρόεδρό του Στέλιο Παππά), ο ΟΑΣΑ, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με τον κ. Αλιόγκα, τα χρήματα τελειώνουν αυτόν τον μήνα και οι εναπομείναντες 336 εργαζόμενοι της επιχείρησης κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι τον επόμενο μήνα.

Για τον σκοπό αυτό χθες στην Αθήνα είχαν συναντήσεις σε υπηρεσιακό επίπεδο με τον γενικό διευθυντή άμυνας και εξοπλισμών Δημήτρη Μπαλαφούτη, υπενθυμίζοντας ότι το ΥΕΘΑ οφείλει περίπου 400 χιλιάδες ευρώ στην ΕΛΒΟ από επισκευές και συντηρήσεις εξοπλιστικού υλικού.

Επίσης ζήτησαν να προχωρήσει το πρόγραμμα ανταλλακτικών του ελληνικού στρατού αλλά και εκείνο της κατασκευής οχημάτων μεταφοράς προσωπικού για τον αιγυπτιακό στρατό που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει «κολλήσει» στην αιγυπτιακή γραφειοκρατία.

KMW - Paramount

Οι βαθύπλουτοι μνηστήρες και τα σχέδιά τους

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Οι... μνηστήρες με τα μεγαλεπήβολα σχέδια απαξίωσαν την ΕΛΒΟ. Ούτε 10 εκατομμύρια δεν έδωσαν οι δύο «ενδιαφερόμενες» βιομηχανίες της αλλοδαπής που στον πρώτο διαγωνισμό κατέθεσαν φακέλους με ελλιπή έγγραφα και στον δεύτερο δεν εμφανίστηκαν καν!

Πρόκειται για τον γερμανικό κολοσσό Krauss-Maffei Wegmann (KMW) και τη σχετικά νεότερη νοτιοαφρικανική Paramount, που «έπαιζε» ως το δυναμικό αουτσάιντερ. Και οι δύο εμφανίζονταν να έχουν υποβάλει αναπτυξιακά master plans στον εκκαθαριστή που προκήρυξε τον διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, αν και στην πραγματικότητα πρόκειται μόνο για «διαρροές», αφού ουδείς άλλος γνωρίζει τα σχέδιά τους.

Η «Εφ.Συν.» επιχειρεί να ρίξει μια μάτια στο ποιόν και τα έργα των δύο εταιρειών, αλλά και στις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει σχετικά με τα πλάνα τους για την ΕΛΒΟ.

Κακά τα ψέματα, η γερμανική εταιρεία είναι αυτό που στη γλώσσα των επιχειρήσεων λέγεται leader στο είδος της. Τα 10 εκατομμύρια για την ΕΛΒΟ είναι γι’ αυτήν ένα εντελώς αμελητέο ποσό. Μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου στον τομέα αυτό, αλλά και από τις πιο «σοβαρές».

Η Krauss-Maffei ιδρύθηκε το 1931 και θεωρείται από τους κορυφαίους κατασκευαστές μηχανών διαφόρων τύπων. Κατασκευάζει οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων μηχανών έλξης (τρένων), τρόλεϊ και λεωφορείων, μέχρι το 1950.

Τα Leopard

Το 1963 η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του άρματος μάχης Leopard και το 1973 την παραγωγή του Leopard 2, που θεωρούνται από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα στον κόσμο, αν και μάλλον ακατάλληλα για το ανάγλυφο του ελληνικού εδάφους, αφού ο αρχικός σχεδιασμός τους είναι κυρίως για πεδινά πεδία μάχης.

Στη δεκαετία του ’70, η γερμανική εταιρεία είχε εμπλακεί και στην ανάπτυξη του μαγνητικού αιωρούμενου τρένου Transrapid. Το 1999 συγχωνεύτηκε με τη Mannesmann DEMAG.

Στην Ελλάδα η KMW δεν είναι καινούργια. Αντιθέτως, διατηρεί εδώ και χρόνια συνεργασία με την ΕΛΒΟ, αλλά διαθέτει και μια θυγατρική εταιρεία στον Βόλο, πάντα σε σχέση με το πολυδιαφημισμένο άρμα μάχης Leopard που αγόρασε ο ελληνικός στρατός, παρά τις αντιρρήσεις έμπειρων αξιωματικών των τεθωρακισμένων, όχι λόγω της ποιότητας του άρματος, αλλά λόγω της προσαρμοστικότητας στο ελληνικό έδαφος, όπως προαναφέραμε.

Το τμήμα κατασκευής των Leopard, στο οποίο περιλαμβάνεται και το κτίριο ελέγχου ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, είναι το πλέον σύγχρονο στο βιομηχανικό συγκρότημα της ΕΛΒΟ και αυτό που κυρίως θέλουν οι Γερμανοί. Η αξία του έχει εκτιμηθεί στα 66 εκατ. ευρώ.

Προφανώς στο ενεργητικό της εταιρείας υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα «κομμάτια», όπως το τμήμα ανταλλακτικών, ο στίβος δοκιμών αρμάτων μάχης, ο σημαντικός μηχανολογικός εξοπλισμός, τα κτίρια και τα εκμεταλλεύσιμα ακίνητα στη Σίνδο.

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η υποψηφιότητα της γερμανικής Krauss-Maffei Wegmann «κόλλησε» στο γεγονός ότι θέλει να μεταφέρει τη θυγατρική της, HDVS, η οποία δημιουργήθηκε από τα αντισταθμιστικά της αγοράς των LEO2HEL και έχει χαρακτηριστεί «πλυντήριο» για «ξέπλυμα» των μιζών που δόθηκαν για την αγορά τους.

Στα πλάνα των Γερμανών πάντως παραμένουν και οι ανάγκες του ελληνικού στρατού τόσο σε επίπεδο συντήρησης και επισκευής υφιστάμενων οχημάτων όσο και ενόψει της επείγουσας ανάγκης κατασκευής νέου άρματος μεταφοράς προσωπικού για τον στρατό ξηράς, μετά τις μαζικές αποσύρσεις ιδιαίτερα πεπαλαιωμένων αρμάτων.

Ο νοτιοαφρικανικός εξοπλιστικός όμιλος Paramount εμφανιζόταν ως το αουτσάιντερ. Παραμένει άγνωστος ο κύκλος εργασιών του, καθώς δεν δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του, αλλά φαίνεται να έχει δραστηριότητες σε πολλές χώρες του κόσμου, παράγοντας από τεθωρακισμένα οχήματα ελαφρού τύπου έως πολεμικά πλοία και μαχητικά αεροσκάφη.

Τα «φτερά» της Paramount

Ιδρύθηκε το 1994, έχει αναπτυχθεί ταχύτατα μέσω εξαγορών και διεθνών συνεργασιών και σήμερα φέρεται να απασχολεί περί τους 3.000 εργαζομένους, έχοντας παραγωγή στη Νότια Αφρική, την Κεντρική Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Πρόκειται για μια καθαρά ιδιωτική επιχείρηση. Ανήκει στον επιχειρηματία Ivor Ichikowitz κι έχει πλέον βλέψεις στην ευρωπαϊκή αγορά, πράγμα που εξηγεί γιατί «φλέρταρε» με την ΕΛΒΟ με στόχο την ανάπτυξη ακόμη μιας παραγωγικής βάσης για τον όμιλο.

Βεβαίως, και σε αυτή την περίπτωση, οι ανάγκες του ελληνικού στρατού για νέα θωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού έχουν υποπέσει στην αντίληψη του ομίλου, αφού η νοτιοαφρικανική εταιρεία ενδιαφέρεται να παραγάγει στη χώρα μας τα τεθωρακισμένα «MBOMBE 6» και «ΜΒΟΜΒΕ 4», που ήδη μοσχοπουλάει σε χώρες της Μέσης Ανατολής.

Σύμφωνα με πληροφορίες πάντα, η Paramount έχει ήδη κάνει διερευνητικές επαφές με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας για συνεργασία μέσω ΣΔΙΤ στην παραγωγή διαφόρων τύπων οχημάτων που θα καλύπτουν τις ανάγκες του ελληνικού στρατού.

Είναι προφανές ότι οι «μνηστήρες» της ΕΛΒΟ συνδέουν τα σχέδιά τους με τα προγράμματα του ΥΕΘΑ, θεωρώντας ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποσβέσουν με δουλειές από το ελληνικό Δημόσιο, αν όχι το σύνολο, οπωσδήποτε ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που θα «επενδύσουν»...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με απευθείας διαπραγμάτευση η πώληση
Πυρ και κίνηση για την ΕΛΒΟ... Την απόφαση να παραμείνει «μίνιμουμ» το 20% της στρατιωτικής βιομηχανίας της Σίνδου στο Ελληνικό Δημόσιο και να προχωρήσει η διαπραγμάτευση πώλησης του υπόλοιπου ποσοστού σε...
Με απευθείας διαπραγμάτευση η πώληση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
500 εκατ. επενδύει ο όμιλος Μυτιληναίου
Επενδύσεις-μαμούθ στον κλάδο της βιομηχανίας δρομολογεί ο όμιλος Μυτιληναίου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα βγαίνει στις αγορές με ομολογιακό δάνειο 200-250 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος θα επενδύσει πάνω από 400 εκατ....
500 εκατ. επενδύει ο όμιλος Μυτιληναίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και τα «γεράκια» του real estate καραδοκούν...
Σε αναζήτηση πιθανού επενδυτή, δημοσιεύτηκε χτες πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώληση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, οι εργαζόμενοι της οποίας κάθονται ήδη σε αναμμένα κάρβουνα. Σε πιο δεινή θέση οι...
Και τα «γεράκια» του real estate καραδοκούν...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ
Η ΔΕΗ «δεν έβγαλε από την πρίζα» τη ΛΑΡΚΟ, αλλά κατέληξε σε μια δεσμευτική συμφωνία με την επιχείρηση νικελίου που επιτρέπει στην τελευταία να...
Εγκρίθηκε από τη ΔΕΗ η συμφωνία εξόφλησης των χρεών της ΛΑΡΚΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Παράταση για έξι μήνες στα βαρέα και ανθυγιεινά
Για έξι μήνες θα παραταθεί η χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στους εργαζόμενους του Δημοσίου μέχρι η κυβέρνηση να καταλήξει σε οριστική λύση για τα βαρέα και ανθυγιεινά. Αυτό...
Παράταση για έξι μήνες στα βαρέα και ανθυγιεινά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υπό συζήτηση οι λεπτομέρειες για την προστασία της πρώτης κατοικίας και τα «κόκκινα» δάνεια
Εξ αποστάσεως θα συζητηθούν οι λεπτομέρειες του σχεδίου της κυβέρνησης για το νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας που θα διαδεχτεί τον νόμο Κατσέλη, αλλά και η επιθετική αντιμετώπιση των «κόκκινων»...
Υπό συζήτηση οι λεπτομέρειες για την προστασία της πρώτης κατοικίας και τα «κόκκινα» δάνεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας