• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 1.7°C / 6.8°C
    1 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    3°C 0.2°C / 4.9°C
    1 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.0°C / 8.4°C
    2 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    1 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.1°C / 1.3°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.0°C / 4.3°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.6°C / -1.0°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.6°C / 4.6°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.4°C / 8.7°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C -3.1°C / 2.9°C
    1 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.5°C / 9.6°C
    3 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.5°C / 3.5°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    0 BF
    75%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    3°C -1.5°C / 3.2°C
    0 BF
    59%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C -1.5°C / 4.0°C
    1 BF
    72%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 2.8°C / 7.1°C
    1 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.6°C / 7.0°C
    1 BF
    75%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C -0.1°C / 4.9°C
    0 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.7°C / 5.0°C
    1 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.2°C / -2.2°C
    0 BF
    51%

Η απόκτηση του 50,3% από τη θυγατρική της MIG φέρνει τα πάνω κάτω στον χάρτη της ακτοπλοΐας, καθώς η Attica Group ελέγχει πλήρως τις εταιρείες «Superfast Ferries» και «Blue Star Ferries»

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Στην Attica Group το 50,3% των μετοχών της HSW

  • A-
  • A+

Το σίριαλ που βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και αφορούσε το μέλλον της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» και την απόκτηση των μετοχών που είχε η Τράπεζα Πειραιώς και άλλοι μικρομέτοχοι, φαίνεται πως έλαβε τέλος καθώς ο όμιλος Attica Group ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την Παρασκευή 11 Αυγούστου την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της HSW.

Ετσι το σχέδιο των «Μινωικών Γραμμών» (θυγατρική εταιρεία του ιταλικού ομίλου Εμανουέλ Γκριμάλντι) για την απόκτηση του ελέγχου της HSW, που είχε προκαλέσει παλινωδίες και αντιδικίες ανάμεσα στις δυο εταιρείες, δεν επετεύχθη.

Το διοικητικό συμβούλιο της Attica Group (θυγατρική του Ομίλου Marfin Investment Group-MIG) και μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Blue Star Ferries ανακοίνωσε ότι επήλθε καταρχήν συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας για την απόκτηση συνολικά 39.039.833 μετοχών της εταιρίας HSW, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 50,30% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.

Στην ανακοίνωση γίνεται γνωστό ότι στο πλαίσιο της συγκεκριμένης συναλλαγής η Attica Group θα καταβάλει 30,61 εκατ. ευρώ τοις μετρητοίς και θα διαθέσει 24.145.523 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της, οι οποίες θα προέλθουν από αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σημειώνεται επίσης ότι η αγορά των 1.250.000 μετοχών εκ του ανωτέρω πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της HSW έχει ήδη ολοκληρωθεί, διά καταβολής τοις μετρητοίς, ενώ οι υπόλοιπες 37.789.833 μετοχές θα αποκτηθούν βάσει συμφωνίας, η οποία τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων κανονιστικών και λοιπών αρχών.

Τέλος, στην ανακοίνωση της Attica Group επισημαίνεται ότι από πλευράς εταιρείας χρηματοοικονομικός σύμβουλος για τη συμφωνία διετέλεσε η UBS Limited και νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρεία Μπερνίτσας.

Σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς κατείχε το 40,4% των μετοχών της HSW, ενώ οι «Μινωικές Γραμμές», που ήταν και ο μεγαλομέτοχος, κατείχαν το 48,5% των μετοχών.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ο Ομιλος Γκριμάλντι προσπαθούσε να εξασφαλίσει το ποσοστό της Τράπεζας Πειραιώς αλλά και των μικρομετόχων, ώστε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της HSW, αλλά αυτό για διάφορους λόγους δεν κατέστη δυνατόν.

Υπενθυμίζεται ότι για την εξαγορά του 40,5% της Τράπεζας Πειραιώς είχαν καταθέσει προσφορές οι «Μινωικές Γραμμές» και το επενδυτικό σχήμα Eagle Mind Shipping.

Η απόκτηση του 50,3% όμως από την Attica φέρνει τα πάνω κάτω στον χάρτη της ακτοπλοΐας, καθώς η Attica Group, που έχει τις εταιρείες «Superfast Ferries» και «Blue Star Ferries», εφόσον η συμφωνία «κλειδώσει» αποκτά πλέον την κυριαρχία στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά, αλλάζοντας ταυτόχρονα τις ισορροπίες στο Αιγαίο.

Σημειώνεται ότι τόσο η Attica όσο και η HSW έχουν καταφέρει τα τελευταία δύο χρόνια να επιστρέψουν στην κερδοφορία.

Η Attica το 2016 είχε κέρδη 20,25 εκατ. ευρώ και το 2015 33,18 εκατ. ευρώ, ενώ η HSW, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός σε συνέντευξη Τύπου το 2016, έκλεισε με 6,5 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη έναντι 4 εκατ. ευρώ το 2015.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες
Κανονικά θα εκτελούνται από αύριο 1 Αυγούστου τα δρομολόγια των πλοίων από Ραφήνα για Κυκλάδες, καθώς το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ ανέστειλε τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχε προαναγγείλει σε...
Αναστολή κινητοποιήσεων στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
Θετικά είναι τα μηνύματα από την ποντοπόρο ναυτιλία προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή την ολοκλήρωση της επεξεργασίας...
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου
«Ο Περικλής Παναγόπουλος αποτελεί κορυφαία προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, που σφράγισε με την προσωπική και επιχειρηματική παρουσία του τη σύγχρονη ελληνική επιβατηγό ναυτιλία, τοποθετώντας την στον...
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκίνησε δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά το «Mykonos Palace»
«Συγκρουστήκαμε με νοοτροπίες και συμφέροντα, προκειμένου να οργανώσουμε την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ακτοπλοΐας, που ξεκίνησε με εντολή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον προκάτοχό μου Θοδωρή Δρίτσα και...
Ξεκίνησε δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά το «Mykonos Palace»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας
​Ακαρπη απέβη η συνάντηση ανάμεσα στην ΠΝΟ και τους ακτοπλόους για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας και των επιβατηγών-οχηματαγωγών διεθνών γραμμών. Η...
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας