Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
EUROKINISSI (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)

Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής

  • A-
  • A+

Αυστηρές κυρώσεις για όσους εντοπιστούν από τις λιμενικές αρχές να έχουν προχωρήσει σε παράνομη ναύλωση ιδιωτικού σκάφους αναψυχής, προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε στην ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.

Οι ίδιες κυρώσεις θα ισχύουν και για πλοία αναψυχής που είναι χαρακτηρισμένα επαγγελματικά σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας, αλλά δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας.

Σκοπός της προτεινόμενης διάταξης, είναι «η πάταξη του φαινομένου που αποτελεί μάστιγα για τον επαγγελματία του κλάδου της θαλάσσιας αναψυχής, προκαλεί μεγάλη ζημιά στην εθνική οικονομία, ενώ παράλληλα εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και της ναυσιπλοΐας».

Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα σε κατά τόπους λιμεναρχεία να επιβάλλουν επιπλέον κυρωτικά μέτρα σε περιπτώσεις παράβασης της ισχύουσας νομοθεσίας για τις παράνομες ναυλώσεις ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.

Μεταξύ των μέτρων αυτών είναι η απαγόρευση απόπλου σε περιπτώσεις παράνομης ναύλωσης, η οποία για να αρθεί θα πρέπει ή να πληρωθεί το πρόστιμο εκείνη τη στιγμή ή να δοθεί εγγυητική επιστολή από τον παραβάτη διπλάσια του ποσού του προστίμου.

Μια ρύθμιση που μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς μέχρι σήμερα ίσχυε το εξής καθεστώς: Πολλά σκάφη εντοπίζονταν από τις λιμενικές αρχές να έχουν πραγματοποιήσει παράνομες ναυλώσεις, επιβάλλονταν οι σχετικές κυρώσεις από τα αρμόδια όργανα του υπουργείου Ναυτιλίας και οι υποθέσεις παραπέμπονταν στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Ωστόσο τα «παράνομα» σκάφη μετά την επιβολή των κυρώσεων αναχωρούσαν για λιμάνια του εξωτερικού, με αποτέλεσμα οι εισπράξεις των προστίμων να καθίστανται αδύνατες.

Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες τους, προκειμένου να μην πληρώσουν τα πρόστιμα που τους είχαν επιβληθεί, προχωρούσαν σε διάφορα «τερτίπια» αλλάζοντας τις ονομασίες τους, τις σημαίες τους, τα μεταβίβαζαν σε άλλα πρόσωπα, οπότε δραστηριοποιούνταν και πάλι χωρίς να υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα.

Επίσης ο ιδιοκτήτης του σκάφους είχε τη δυνατότητα να προσφύγει δικαστικά κατά της απόφασης της επιβολής του προστίμου από τις λιμενικές αρχές, με αποτέλεσμα μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση -που μπορεί να πάρει και χρόνια- η είσπραξή του να μην είναι εφικτή.

Σημειώνεται ότι οι λιμενικές αρχές έχουν εξαπολύσει σαφάρι φέτος το καλοκαίρι για τον εντοπισμό παράνομων ναυλώσεων σκαφών αναψυχής που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Μόνο τον Ιούνιο είχαν βρεθεί 11 τέτοιες περιπτώσεις, ενώ οι έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Θαλάσσιου Τουρισμού συνεχίζονται καθημερινά σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη το βράδυ της Παρασκευής, όταν κατά τη διενέργεια ελέγχου από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Πευκίου στο ιδιωτικό πλοίο αναψυχής «ONIROS» σημαίας Γαλλίας, το οποίο βρισκόταν στο λιμένα Ωρεών Ευβοίας, διαπιστώθηκε ότι τελούσε υπό καθεστώς παράνομης ναύλωσης.

Ο πλοιοκτήτης-κυβερνήτης του «ONIROS» είχε ναυλώσει το πλοίο σε τέσσερις αλλοδαπούς, για το χρονικό διάστημα από 30/07/2017 έως 04/08/2017, έναντι του ποσού των 2.800 ευρώ, χωρίς να έχει συνάψει και υπογράψει ναυλοσύμφωνο με τους επιβαίνοντες όπως προβλέπεται, ενώ είχε ως λιμένα επιβίβασης και αποβίβασης τους Ωρεούς Ευβοίας.

Διευκρινίζεται ότι στην Ελλάδα μπορούν να δραστηριοποιηθούν νόμιμα σκάφη με σημαίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος) αλλά και σκάφη τρίτης σημαίας τα οποία όμως θα πρέπει να είναι πάνω από 36 μέτρα, να μεταφέρουν τουλάχιστον 12 επιβάτες και να μην είναι ξύλινα. Ωστόσο όλα θα πρέπει να έχουν ελληνική άδεια επαγγελματικού σκάφους και νόμιμα ναυλοσύμφωνα με ΦΠΑ.

[email protected]

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα
​Περισσότερα από 40 παράνομα ναυλοσύμφωνα έχουν εντοπιστεί φέτος. Από αυτήν τη δραστηριότητα το Ελληνικό Δημόσιο δεν είχε απολύτως κανένα έσοδο, καθώς δεν πληρώθηκε ο ΦΠΑ και δεν φορολογήθηκε κανένα εισόδημα...
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
Το δικό τους μήνυμα, προς όσους αμφισβητούν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, φωνές που πληθαίνουν μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θέλουν την Π.Υ. να περνά στην...
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια. Το...
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες σε 17ωρες βάρδιες
Πάνω από 17 ώρες ημερησίως εργάζονται οι ναυτεργάτες στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλονιά-Πόρος, όπως προέκυψε από έλεγχο που έκανε κλιμάκιο του ναυτεργατικού...
Ναυτεργάτες σε 17ωρες βάρδιες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας