Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών

Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών

  • A-
  • A+

Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης 180 ΠΔ 152 (καθορισμός χρόνου εργασίας-ανάπαυσης) διαπίστωσε αντιπροσωπεία δύο ναυτεργατικών σωματείων κατά τη διάρκεια περιοδείας της στα πλοία των λιμανιών Πάτρας, Κυλλήνης, Ρίου, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας.

Για την κατάσταση αυτή οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ και Στέφενσων ενημέρωσαν με επιστολή τους τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τα κατά τόπους λιμεναρχεία και την ΠΝΟ.

■ Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία δρομολογούνται πλοία με σημαίες Ελλάδας, Ιταλίας και Μάλτας, δεν εφαρμόζονται για το σύνολο των ναυτεργατών ΣΣΕ-κοινωνική ασφάλιση, οι υπουργικές αποφάσεις που εφαρμόζονται στα υπό ελληνική σημαία πλοία έχουν δημιουργήσει συνθέσεις-λάστιχο που καθορίζονται κατ' εντολήν των εφοπλιστών, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών και κίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

■ Στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλονιά, με βάση τα δρομολόγια των πλοίων οι ναυτεργάτες εργάζονται καθημερινά από 17-20 ώρες, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180, ενώ πλοία πραγματοποιούν πετρέλευση κατά τη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης, με κίνδυνο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

■ Στην πορθμειακή γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, στα πλοία της γραμμής με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες, προκαλείται εντατικοποίηση της δουλειάς με ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων (παρκαδόροι από άλλες ειδικότητες, καβοδέτες κ.ά.).

■ Στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιταλία δρομολογούνται πλοία στα οποία δεν εφαρμόζεται η ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, οι οποίοι δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.

■ Στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα δεν εφαρμόζεται η ωριαία ανάπαυση, τα δρομολόγια είναι κατ' εντολήν των εφοπλιστών με την έγκριση της λιμενικής αρχής, σημειώνεται υπέρβαση ωραρίων με εντατικοποίηση της εργασίας και χωρίς να καταγράφονται οι πραγματικές ώρες εργασίας εν πλω, ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων κ.ά.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
​Με το μοντέλο των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι των πωλήσεων θα αξιοποιηθούν τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας ξεκαθάρισε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης. Αφορμή για τις...
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα 11 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για το 2018, φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες...
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2018 θα έχει φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά και θα έχει εγκατασταθεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η νέα πλωτή δεξαμενή της Cosco. Αυτό έκανε γνωστό ο ΟΛΠ, ο οποίος...
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας
​Ακαρπη απέβη η συνάντηση ανάμεσα στην ΠΝΟ και τους ακτοπλόους για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας και των επιβατηγών-οχηματαγωγών διεθνών γραμμών. Η...
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
Δεν ικανοποίησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας το Προσχέδιο του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΣΑΛ) που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ΟΛΠ στη βάση της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ - ελληνικού Δημοσίου....
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ από τις αρχές του 2017 έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ελέγχους με σκοπό την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή των όρων των ΣΣΕ και της ναυτικής νομοθεσίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Οι...
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας