Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα

Η 1η Ιανουαρίου του 2020 ορίστηκε ως η ημερομηνία έναρξης του πλαισίου που θα υποχρεώνει όλα τα πλοία που καταπλέουν σε ελληνικά ύδατα να χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,5% το μέγιστο

EUROKINISSI / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα

  • A-
  • A+

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια.

Το Π.Δ. που ετοίμασε το υπουργείο Ναυτιλίας έχει 12 άρθρα που αφορούν την παροχή LNG (αεριέλευση) σε πλοία, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα και τις διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών και στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι μέσα στον Σεπτέμβριο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την πλήρη προετοιμασία του Π.Δ.

Σημειώνεται ότι η υποχρέωση των πλοίων που καταπλέουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα να χρησιμοποιούν φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αρχίζει την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Την ημερομηνία αυτή όρισε ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO.

Απόφαση για την οποία ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim είχε δηλώσει ότι οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει πιο φιλική προς το περιβάλλον.

Για το θέμα συγκάλεσε σύσκεψη την Τετάρτη ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με την παρουσία του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Χαράλαμπου Καλαματιανού, κατά τη διάρκεια της οποίας δήλωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, έπειτα από επίπονη εργασία που κράτησε τρεις μήνες, κατέληξαν σ’ ένα πολύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, καθώς η Ελλάδα μέχρι σήμερα δεν είχε τέτοιο θεσμικό πλαίσιο.

Το σχέδιο δόθηκε σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μέχρι τέλος Αυγούστου θα πρέπει να στείλουν τις παρατηρήσεις τους στο υπουργείο.

Ο Π. Κουρουμπλής πρότεινε τον Σεπτέμβριο να γίνει μια ακόμα συνάντηση κατά την οποία θα κατατεθούν οι απόψεις των ενδιαφερόμενων φορέων ώστε να γίνει από κοινού επεξεργασία του περιεχομένου προκειμένου το υπουργείο να καταλήξει σε ένα θεσμικό πλαίσιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό.

«Απαντάμε στις προκλήσεις μιας νέας πραγματικότητας, ενώ είμαστε κοντά και στο να καταρτίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο για τους σταθμούς LNG στη θάλασσα. Θέμα για το οποίο θα γίνει άλλη αντίστοιχη συνάντηση. Δουλεύουμε ώστε η Ελλάδα να προετοιμαστεί για τις εξελίξεις που έρχονται», τόνισε ο Π. Κουρουμπλής.

Ελήφθησαν όλα υπόψη

Οπως σημείωσε, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου συγκέντρωσαν κάθε λεπτομέρεια από τη διεθνή εμπειρία σε νομικό και πρακτικό επίπεδο για να καταλήξουν στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ενώ ελήφθησαν υπόψη όλοι οι κρίσιμοι παράγοντες για την αεριέλευση και κυρίως η ασφάλεια για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Ναυτιλιακές πηγές υποστηρίζουν πάντως ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο (LNG) ή οποιοδήποτε άλλο που να προσαρμόζεται με την οδηγία του ΙΜΟ, πρέπει να προχωρήσουν σε κατασκευαστικές μετατροπές στα πλοία τους, ενώ με τη χρήση των φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων οι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι θα ανέβει κατά πολύ το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου.

[email protected]

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
Το δικό τους μήνυμα, προς όσους αμφισβητούν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, φωνές που πληθαίνουν μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θέλουν την Π.Υ. να περνά στην...
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα
​Περισσότερα από 40 παράνομα ναυλοσύμφωνα έχουν εντοπιστεί φέτος. Από αυτήν τη δραστηριότητα το Ελληνικό Δημόσιο δεν είχε απολύτως κανένα έσοδο, καθώς δεν πληρώθηκε ο ΦΠΑ και δεν φορολογήθηκε κανένα εισόδημα...
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
Αυστηρές κυρώσεις για όσους εντοπιστούν από τις λιμενικές αρχές να έχουν προχωρήσει σε παράνομη ναύλωση ιδιωτικού σκάφους αναψυχής, προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε στην ολομέλεια της Βουλής ο υφυπουργός...
Αμεση πληρωμή προστίμου για παράνομες ναυλώσεις σκαφών αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες σε 17ωρες βάρδιες
Πάνω από 17 ώρες ημερησίως εργάζονται οι ναυτεργάτες στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλονιά-Πόρος, όπως προέκυψε από έλεγχο που έκανε κλιμάκιο του ναυτεργατικού...
Ναυτεργάτες σε 17ωρες βάρδιες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
Στις 9 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και ημεροπλοίων να καταβάλλουν το σχετικό τέλος (ΤΕΠΑΗ), σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της υφυπουργού...
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
Την απλοποίηση των διαδικασιών επισκευής και συντήρησης πλοίων, προκειμένου να περιορισθεί η γραφειοκρατία και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη στον κρίσιμο για την οικονομία συγκεκριμένο κλάδο, ζητά με παρέμβασή του...
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας