Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ

Το εικονιζόμενο λιμάνι της Κέρκυρας φιγουράρει ανάμεσα στη λίστα των δέκα λιμανιών προς παραχώρηση

EUROKINISSI

Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ

  • A-
  • A+

Με το μοντέλο των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι των πωλήσεων θα αξιοποιηθούν τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας ξεκαθάρισε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης, εξηγώντας με λεπτομέρειες τα κυβερνητικά σχέδια.

Αφορμή για τις δηλώσεις του γ.γ. Λιμένων προφανώς στάθηκαν τα όσα ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα η νέα πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, σύμφωνα με τις οποίες μετά τη μελέτη αξιοποίησης των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών θα προχωρήσει η πώληση ή η μίσθωση για τα αξιοποιήσιμα λιμάνια ή τμήματά τους και τα υπόλοιπα μη αξιοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία θα παραχωρηθούν στο Υπερταμείο και ειδικότερα στη θυγατρική Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ).

Τοποθέτηση η οποία προκάλεσε εντύπωση στους κυβερνητικούς κύκλους, καθώς ήταν γνωστή η απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ (Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής), που εγκρίνει το πρόγραμμα δράσης του ΤΑΙΠΕΔ, και βάσει της οποίας η μέθοδος αξιοποίησης των 10 λιμανιών είναι «παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης συγκεκριμένων ή και συνδυασμένων λιμενικών δραστηριοτήτων-υπηρεσιών των Οργανισμών Λιμένος».

Ο Χρήστος Λαμπρίδης ξεδιάλυνε τη σύγχυση που επικράτησε και με συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» διευκρίνισε ότι για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας, τα οποία ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 100% των μετοχών) και αποτελούν την αιχμή του δόρατος της λιμενικής βιομηχανίας, ισχύει η τελευταία απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ.

Επιπλέον τόνισε ότι υπάρχουν λιμάνια με σημαντικές υποδομές αλλά το Δημόσιο δεν είχε τη δυνατότητα για πάρα πολλά χρόνια να επενδύσει σε εξοπλισμούς, ανθρώπινο δυναμικό, να τα χειριστεί και έτσι είναι ανεκμετάλλευτα. Σε τέτοιες περιπτώσεις ένα λιμάνι ή μια προβλήτα μπορεί να δοθεί για παραχώρηση σε έναν ιδιώτη για κάποια χρόνια.

Ο ιδιώτης θα αναλάβει την υποχρέωση να εξοπλίσει την προβλήτα, να τη λειτουργήσει, να φέρει μέσα από μια σύμβαση παραχώρησης συγκεκριμένο αριθμό σε όγκο εμπορευμάτων και να την εκμεταλλευτεί, αποδίδοντας στο ελληνικό Δημόσιο μέσω του Οργανισμού Λιμένος ενοίκια, αλλά και να εξασφαλίσει θέσεις εργασίας και γενικότερα να συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής και της εθνικής οικονομίας.

Αναφερόμενος στην τελευταία απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, επισήμανε πως αυτή προβλέπει ότι θα γίνει μελέτη από το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα δείξει ποια λιμάνια έχουν αναπτυξιακή προοπτική, για να προχωρήσει η διαδικασία των παραχωρήσεων και όταν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες και οι 10 Οργανισμοί Λιμένος (όλοι είναι κερδοφόροι), είτε υπάρξουν παραχωρήσεις είτε όχι, θα μεταβιβαστούν στην ΕΔΗΣ για συνολική διαχείριση.

Διαφορετικά σχέδια και στοχεύσεις

Ακόμη, έκανε γνωστό ότι για κάθε λιμάνι υπάρχει ένα διαφορετικό πρόγραμμα αξιοποίησης και ανάπτυξης και μια διαφορετική στόχευση, ενώ μέχρι το τέλος του 2017 θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί σε ποια λιμάνια θα υπάρξει η λογική των παραχωρήσεων με συγκεκριμένες επενδύσεις.

Για παράδειγμα, για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γίνεται προσπάθεια να χρηματοδοτηθεί η επέκτασή του μέσω της Ευρω- παϊκής Ενωσης, ενώ για το λιμάνι της Πάτρας ο στόχος είναι να αναπτυχθεί περισσότερο η εμπορευματική δραστηριότητα.

Οι παραχωρήσεις θα γίνουν, όπως συμπλήρωσε ο γενικός γραμματέας, με συγκεκριμένους όρους που θα προστατεύουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και την απασχόληση και θα προβλέπουν μια σειρά ζητήματα που θα εξασφαλίσουν τη βιώσιμη λειτουργία του λιμανιού.

«Οταν ξεφύγουμε από τη μέγκενη των μνημονίων, η αναπτυξιακή προοπτική των δέκα λιμανιών είναι πολύ μεγάλη» τόνισε και πρόσθεσε πως σε λιμάνια με ζήτηση για μεταφορική δραστηριότητα δεν μπορούσαν για πολύ καιρό να γίνουν προσλήψεις, γεγονός που αυτόματα σήμαινε ότι δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί η ζήτηση, με αποτέλεσμα να φεύγουν φορτία για άλλες χώρες και άλλα λιμάνια.

[email protected]

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
Με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας απαντούν ότι οι καθυστερήσεις στις διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας οφείλονται στην πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια
Με κερδοφορία έκλεισε το 2016 για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Με βάση τα οικονομικά μεγέθη, η αύξηση των κερδών έφτασε το 112% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και εκτοξεύεται στο...
Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη...
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και η Κρήτη μπαίνει στο μεταφορικό ισοδύναμο
Ευχάριστα είναι τα νέα για τις επιχειρήσεις της Κρήτης, καθώς όπως ανακοίνωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, το δεύτερο εξάμηνο του 2019 θα ενταχθούν και αυτές στο μέτρο του...
Και η Κρήτη μπαίνει στο μεταφορικό ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδια για αξιοποίηση των λιμανιών σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα
«Δεν έχουμε σκοπό να παραδώσουμε λειτουργίες που σήμερα εκτελούν με επιτυχία οι Οργανισμοί Λιμένων σε ιδιώτες, προκειμένου να εισπράττουν. Οσοι θέλουν να συμμετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες θα πρέπει να...
Σχέδια για αξιοποίηση των λιμανιών σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
​Το σχέδιο νόμου για τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας ολοκληρώθηκε και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατάθεσή του προς ψήφιση στη Βουλή.Το νέο θεσμικό...
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας