Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε δίκη ναυτεργάτες για «παρακώλυση συγκοινωνιών»

Ναυτεργάτες καλούνται σε δίκη τον προσεχή Οκτώβριο, επειδή το... 2010 υπερασπίστηκαν τα δικαιώματα χαμηλόμισθων και ανασφάλιστων ναυτικών σε δυο πλοία ιταλικής ιδιοκτησίας που εκτελούσαν δρομολόγια Κόρινθος-Ανκόνα

Σε δίκη ναυτεργάτες για «παρακώλυση συγκοινωνιών»

  • A-
  • A+

Μετά 7 ολόκληρα χρόνια, ναυτεργάτες καλούνται να δικαστούν τον Οκτώβριο για το αδίκημα της «ηθικής αυτουργίας σε παρακώλυση συγκοινωνιών» για συνδικαλιστική δράση που είχαν αναπτύξει το 2010 σε δυο επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία ιδιοκτησίας Ιταλών και σημαίας Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία εκτελούσαν δρομολόγια Κόρινθος-Ανκόνα.

Με καθυστέρηση 7 ετών

Σύμφωνα με καταγγελία της διοίκησης του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ, τα πλοία «ROPAX 1» και «ROPAX 2» ήταν επανδρωμένα με Ρουμάνους ναυτικούς χαμηλόμισθους, οι οποίοι στο σύνολό τους ήταν ανασφάλιστοι και χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Με σκοπό να χτυπηθεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία αλλά και να εφαρμοστεί πλήρως η ελληνική νομοθεσία και η ΣΣΕ αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε πολυήμερη συνδικαλιστική δράση, με αποτέλεσμα τα δυο πλοία να μην πραγματοποιήσουν τα καθορισμένα δρομολόγιά τους.

Η δράση αυτή αναπτύχθηκε και στο πλαίσιο της πολιτικής του ΙΤF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών), η οποία σε σύνοδό της στην Αθήνα είχε αποφασίσει πως όταν επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία εκτελούν ενδοκοινοτικές μεταφορές, οι ναυτικοί, ανεξάρτητα από χώρα προέλευσης, να μισθοδοτούνται με τις αποδοχές της καλύτερης ΣΣΕ μεταξύ των χωρών όπου εκτελούν δρομολόγια τα πλοία αυτά.

Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει ότι η ιταλική πλοιοκτησία (αργότερα η διαχείριση περιήλθε στη ΝΕΛ) ήθελε να επιβάλει κανόνες εργασιακής «γαλέρας» υπονομεύοντας τα θεσμοθετημένα ναυτεργατικά δικαιώματα και ταυτόχρονα η πρωτοβουλία τους αυτή άνοιγε τον δρόμο να τη μιμηθούν και άλλες ξένες αλλά και ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Αδριατικής.

Διαφυγόντα κέρδη...

Αναφέρει ότι η ιταλική εταιρεία αντιμετώπισε τη ναυτεργατική κινητοποίηση με απειλές, εκβιασμούς και προσφυγές στις εισαγγελικές και δικαστικές αρχές προκειμένου να ματαιώσει τη συνδικαλιστική δράση.

Εκτός από τις απαιτήσεις που πρόβαλε και οι οποίες έφταναν σε κάποια εκατομμύρια ευρώ για διαφυγόντα κέρδη εξαιτίας της «παράνομης συνδικαλιστικής δράσης», όπως ανέφερε, ζήτησε και την ποινική δίωξη των προέδρων των σωματείων που συμμετείχαν σε αυτό τον αγώνα.

Επειτα λοιπόν από 7 χρόνια που είχαν συμβεί όλα αυτά, η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει ότι η «δικαστική αρχή Κορίνθου δίνει νέα συνέχεια στην πολιτική των διώξεων σε βάρος συνδικαλιστικών στελεχών της ΠΕΝΕΝ και άλλων Σωματείων οδηγώντας στο εδώλιο του κατηγορουμένου τους εκπροσώπους των ναυτεργατών, οι οποίοι υπερασπίστηκαν τα δικαιώματά τους».

[email protected]efsyn.gr

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του
Την έντονη αντίδραση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ έχει προκαλέσει η δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας Πατρών σε βάρος του γενικού γραμματέα του σωματείου, Νίκου Κροκίδη, για παρεμπόδιση λειτουργίας της...
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
Την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον χώρο της ναυτικής εργασίας, κατήγγειλε σύσσωμο το σώμα των αντιπροσώπων που συμμετείχε στο ετήσιο γενικό συμβούλιο...
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ από τις αρχές του 2017 έχει προχωρήσει σε μια σειρά από ελέγχους με σκοπό την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή των όρων των ΣΣΕ και της ναυτικής νομοθεσίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Οι...
Eκστρατεία της ΠΕΝΕΝ για την εφαρμογή των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απροστάτευτοι οι ναυτεργάτες
Mποφόρ αντιδράσεων ξεσήκωσαν στους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) οι διαπιστώσεις που προέκυψαν από τους ελέγχους που πραγματοποίησαν κλιμάκια αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας στα...
Απροστάτευτοι οι ναυτεργάτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
Στις 9 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και ημεροπλοίων να καταβάλλουν το σχετικό τέλος (ΤΕΠΑΗ), σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της υφυπουργού...
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
Την απλοποίηση των διαδικασιών επισκευής και συντήρησης πλοίων, προκειμένου να περιορισθεί η γραφειοκρατία και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη στον κρίσιμο για την οικονομία συγκεκριμένο κλάδο, ζητά με παρέμβασή του...
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας