Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές

Η Ε.Ε. αποφάσισε ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση και συμφωνεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες η διαγραφή χρέους της εταιρείας και η καταβολή ετήσιων ενισχύσεων για την εκτέλεση δρομολογίων σε άγονες διαδρομές

EUROKINISSI / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές

  • A-
  • A+

Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello Stato, την κρατική εταιρεία των ιταλικών σιδηροδρόμων.

Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου διαγωνισμού εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε νέα παράταση στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού, που έχει οριστεί για τις 30 Ιουνίου.

Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ε.Ε. αποφάσισε ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση και συμφωνεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες η διαγραφή χρέους της εταιρείας και η καταβολή ετήσιων ενισχύσεων για την εκτέλεση δρομολογίων σε άγονες διαδρομές, που ανέρχεται σε 1,079 δισ. ευρώ.

Με αφορμή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Βρυξέλλες άνοιξαν όλο το κεφάλαιο του ΟΣΕ και των θυγατρικών του και ενέκριναν το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που είχε εφαρμοστεί πριν από τον Οκτώβριο του 2014, σύμφωνα με το οποίο διαγράφηκαν χρέη συνολικού ύψους 14,3 δισ. ευρώ και μεταφέρθηκαν στις υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου.

Περιλάμβανε επίσης τη σχεδόν υποχρεωτική μετάταξη 757 υπαλλήλων από τις υπηρεσίες διαχείρισης της γραμμής και άλλων 217 από τον τομέα συντήρησης, επιλογές που οδήγησαν στο κλείσιμο γραμμών και στην απαξίωση του σιδηρόδρομου.

Παρά τα σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα συχνά ατυχήματα, χθες η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι «τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν τις δύο κρατικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους Ελληνες επιχειρηματίες και επιβάτες γενικότερα.

»Η σημερινή απόφαση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών της Ελλάδας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης. Η εν λόγω ενίσχυση θα διευκολύνει επίσης τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό».

Να σημειωθεί ότι η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται να εισπράξει 250 εκατ. ευρώ για να καλύπτει την επόμενη πενταετία τις άγονες διαδρομές, ενώ ανάλογη «προίκα» έχει προβλεφθεί και για την ΕΕΣΣΤΥ.

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
​Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση του ΟΣΕ για να προλάβουν κάποιες από τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ». Πρόκειται για την αξιοποίηση του ακινήτου των 1.450...
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου...
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600...
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε Ιταλούς και η συντήρηση των τρένων
Οι Ιταλοί, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απέκτησαν στα τέλη του 2017, υπέβαλαν χθες τη μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές...
Σε Ιταλούς και η συντήρηση των τρένων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε έσοδα 6 δισ. στοχεύει το ΤΑΙΠΕΔ
Οι τέσσερις ιαματικές πηγές της Φθιώτιδας, τα παραθαλάσσια ακίνητα στην Καραθώνα Ναυπλίου και τη Λυκόβρυση Λακωνίας αποτελούν τις άμεσες προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ώς το τέλος του 2018 θα πρέπει να...
Σε έσοδα 6 δισ. στοχεύει το ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας