Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα σχέδια για τον ΟΛΘ

Αμφίδρομη σχέση με την τοπική κοινωνία υποσχέθηκε ο συντονιστής της κοινοπραξίας που πλειοδότησε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τα σχέδια για τον ΟΛΘ

  • A-
  • A+

«Σήκωσε το γάντι» απέναντι στις φήμες, αντεπιτέθηκε στους ανταγωνιστές και ταυτοχρόνως έτεινε χείρα συνεργασίας στους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης η κοινοπραξία (DIEP- Terminal Link της CMA CGM- Belterra) που είναι η πλειοδότρια στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο συντονιστής της κοινοπραξίας Σωτήρης Θεοφάνης μίλησε χθες για πρώτη φορά από το τέλος του διαγωνισμού -στο πλαίσιο του 5ου Export Summit που διεξήχθη στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς με θέμα «Adding Value to Εxports: Certification, Labelling, Packaging & Transport and Distribution Networks»- και με όσα είπε επιβεβαίωσε ότι πράγματι δόθηκε κανονική μάχη «παρατάξεων» σε πολλά επίπεδα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μάχη η οποία συνεχίζεται καθώς δεν είναι μόνο η συμμετοχή του Ιβάν Σαββίδη με ένα ποσοστό, αυτό ίσως είναι και η επίφαση. Mεγαλύτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία, σύμφωνα με όσα λέει, προτίθεται να κάνει το λιμάνι ευθέως ανταγωνιστικό, ακόμη -ή κυρίως;- και με τον Πειραιά.

Χαρακτηριστικό το σχόλιο του κ. Θεοφάνη: «Στο παιχνίδι των διεθνών διαδρομών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει φυσικό, πρωταγωνιστικό ρόλο… Ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού δεν σταματάει νοτιότερα, δεν πηγαίνει μόνο στον Πειραιά».

Εντυπωσιακότερη, αν δεν μεσολαβούσαν κι άλλα, θα ήταν η αναφορά του στο τι σχεδιάζει η κοινοπραξία όταν θα τελειώσουν όλες οι διαδικασίες παραχώρησης.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, «οι επενδύσεις των 180 εκατομμυρίων -που ήταν στους όρους του διαγωνισμού για την παραχώρηση- δεν θα γίνουν όπως λέει η σύμβαση σε 7 χρόνια, αλλά… συντομότερα.

Είναι μονόδρομος να γίνουν τα έργα νωρίτερα, σε 4 χρόνια». Και μάλιστα, όπως απάντησε ερωτηθείς σχετικά, «θα γίνουν οι επενδύσεις ακόμη κι αν η πολιτεία δεν κάνει ό,τι πρέπει για να βελτιώσει την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού».

Στόχος, όπως αναφέρθηκε, η εξυπηρέτηση πλοίων (panamax) που μεταφέρουν 10.000 εμπορευματοκιβώτια. «Μόνο με 3.500 ή 4.000 το λιμάνι είναι σε δυσχερή θέση».

Κρουαζιέρα

Από τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Θεοφάνης έγινε φανερό ότι οι σχέσεις της κοινοπραξίας με μέλη της σημερινής διοίκησης του ΟΛΘ είναι εμφανώς εχθρικές, αφού δημοσίως ειπώθηκε:

«Θα παρακαλούσα όσοι εμπλέκονται με τη διοίκηση του ΟΛΘ να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις δημόσιες δηλώσεις τους γιατί αυτό επηρεάζει την αξία του λιμανιού. Και είμαι πολύ αυστηρός σε αυτό που λέω». Και διευκρίνισε ο ίδιος για το θέμα της κρουαζιέρας πως «όποιος βάζει 230 εκατομμύρια σαφώς έχει πλάνο για την κρουαζιέρα. Για το πλάνο αυτό θα γίνει κοινωνός η πόλη όταν έρθει η ώρα».

Στα υπέρ της κοινοπραξίας ο κ. Θεοφάνης ανέφερε επιγραμματικά το γεγονός ότι μέλη της είναι «σημαντικοί παγκοσμίως διαχειριστές λιμανιών» αλλά και στόλου για διακίνηση φορτίων από την Ασία στην Ευρώπη και αποτελεί «συγκριτικό πλεονέκτημα» ότι υπάρχει και «ένας τοπικός επενδυτής (Ιβάν Σαββίδης) που έχει επενδύσει σε διάφορους τομείς».

Και για την τοπική κοινωνία «η σχέση θα είναι αμφίδρομη. Θέλουμε το λιμάνι να έχει πολλαπλασιαστική οικονομική δραστηριότητα έξω από τις πύλες του με την επιχειρηματική κοινότητα της πόλης».

Είχε στο τέλος και επίθεση σε δημοσιογράφους τους οποίους δεν κατονόμασε. «…Σοβαροί κατά τα άλλα υπηρέτες της πένας αμφισβήτησαν ακόμη και τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μας σχεδίου. Οταν θα χρειαστεί, θα τους έχουμε υπόψη να μας βοηθήσουν».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
Πολλαπλά σοβαρά ερωτήματα γεννήθηκαν χθες στην πρώτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Οι νέοι ιδιοκτήτες και η νέα διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε μια ενέργεια που μόνο...
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αισιόδοξοι οι μεν, απαισιόδοξοι οι δε
​Μετρημένη κυβερνητική αισιοδοξία, επινίκιες υποσχέσεις του ομίλου Σαββίδη για ωφέλεια της Θεσσαλονίκης και εκφρασμένη απαισιοδοξία -για την ώρα- μόνο από τους εργαζομένους καταγράφηκαν την πρώτη μέρα μετά την...
Αισιόδοξοι οι μεν, απαισιόδοξοι οι δε
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΘ: Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει χωρίς το... υπουργείο
Σε τροχιά σύγκρουσης βρίσκονται το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τη διαδικασία και τους όρους παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη αγοραστή, καθώς το υπουργείο απορρίπτει τα...
ΟΛΘ: Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει χωρίς το... υπουργείο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξώδικα για το «αντάρτικο» στο Δ.Σ. του ΟΛΘ
Το ιδιόμορφο «αντάρτικο» που έχει κηρύξει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατέληξε χθες στο πρωτοφανές γεγονός της επίδοσης εξωδίκων από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ προς το Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε....
Εξώδικα για το «αντάρτικο» στο Δ.Σ. του ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για...
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις
Δεν ικανοποίησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας το Προσχέδιο του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΣΑΛ) που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ΟΛΠ στη βάση της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ - ελληνικού Δημοσίου....
ΟΛΠ: Πρώτα η... εργασιακή ειρήνη, μετά οι επενδύσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας