Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες

Επενδύσεις σε λιμάνια και μαρίνες

  • A-
  • A+

Στην ιδιωτικοποίηση ελληνικών μαρινών με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης προχωρά άμεσα η κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα.

Οι μαρίνες Αλίμου, Χίου, Θεσσαλονίκης (Καλαμαριά) και Αργοστολίου είναι οι πρώτες που θα οδεύσουν προς ιδιωτικοποίηση, καθώς ξεκινά άμεσα η δρομολόγηση των διαδικασιών προκήρυξης διαγωνισμών, ενώ θα ακολουθήσει η μαρίνα της Πύλου.

Παράλληλα σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα δρομολογείται η κατασκευή νέων μαρινών μέσω του μοντέλου σύμπραξης Δημοσίου-ιδιωτικού τομέα, η οποία θα επιταχυνθεί φέτος το καλοκαίρι.

Αυτά έκανε γνωστά από το βήμα του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση των Οργανισμών Λιμένος, λέγοντας ότι εκτός από τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά, υπάρχουν άλλοι 12 Οργανισμοί Λιμένος στη χώρα πολύ σημαντικοί που απασχολούν την κυβέρνηση με τι τρόπο θα καταφέρει να τους αξιοποιήσει.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός Οικονομίας εξέφρασε την εκτίμηση ότι η αξιοποίηση πρέπει να έχει μικτό χαρακτήρα και ανέφερε ως παράδειγμα τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας, όπου υπάρχει το καινούργιο λιμάνι, ενώ είναι σε εξέλιξη συζήτηση με τον δήμο και τον Οργανισμό για το παλιό, ώστε να δημιουργηθεί εκεί μια μαρίνα.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρινών Ελλάδας, Σταύρος Κατσικάδης, επισήμανε ότι η Ελλάδα πρέπει να ανανεώσει το πλαίσιο λειτουργίας των τουριστικών λιμανιών της.

«Ενα λογικό και σταθερό φορολογικό και ρυθμιστικό καθεστώς θα συνέβαλλε στην προσέλκυση των επενδύσεων μειώνοντας τους νομικούς κινδύνους», πρόσθεσε.

Κρουαζιέρα

Ο τομέας της κρουαζιέρας βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων και τις δύο μέρες του φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο του Μεγάρου Μουσικής με κορυφαίους εκπροσώπους της βιομηχανίας να καταθέτουν τη δική τους προσέγγιση.

Η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά στον χαιρετισμό της υποστήριξε ότι η πρόσφατη χάραξη μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting στην Ελλάδα είναι ένα πρόσθετο εργαλείο αξιοποίησης του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού τουριστών που φτάνουν στη χώρα και φέτος αναμένεται να αγγίξουν τα 28 εκατομμύρια.

Στο φόρουμ παραβρέθηκε και μίλησε ο Erkunt Oner από την Ενωση Τούρκων Επενδυτών Τουρισμού, ο οποίος πρότεινε τη δημιουργία ενός Cruise Aegean Forum που θα προβάλει το κοινό προϊόν κρουαζιέρας Ελλάδας-Τουρκίας, εξηγώντας ότι το καινοτόμο μάρκετινγκ θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις σε πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανάπτυξη της Ανατολικής Μεσογείου εξαιτίας της συνεχιζόμενης γεωπολιτικής αστάθειας.

[email protected]

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η ΠΝΟ για την απεργία στις 3/9
Nα επανεξετάσει την απόφασή της για πανελλαδική απεργία στις 3 Σεπτεμβρίου σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από την ΠΝΟ, καθώς -όπως επισημαίνουν είναι αδύνατον να βρεθούν λύσεις...
Επιμένει η ΠΝΟ για την απεργία στις 3/9
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι
Σε κρίσιμη περίοδο μπαίνει η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι έχει σταθεροποιηθεί το μεταφορικό έργο, καθώς από το 2014 έχει ανακοπεί η πτωτική τάση της επιβατικής κίνησης. Το 2017 οι τιμές των καυσίμων...
Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί βασικό παράγοντα για τη συνοχή του ελληνικού κράτους και γι’ αυτόν τον λόγο οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας πρέπει να τη συμπεριλαμβάνει. Πιθανότατα μια...
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
Να βάλουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους κάλεσε τους Ελληνες εφοπλιστές ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές της...
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύσκεψη για τις λιμενικές υποδομές του Κατάκολου
Το λιμάνι του Κατάκολου και τα έργα που πρέπει να γίνουν σ’ αυτό, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα τα κρουαζιερόπλοια και οι τουρίστες, ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης των εκπροσώπων της Ενωσης...
Σύσκεψη για τις λιμενικές υποδομές του Κατάκολου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες...
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας