Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια

Με κερδοφορία έκλεισε το 2016

MOTION TEAM/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια

  • A-
  • A+

Με κερδοφορία έκλεισε το 2016 για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Με βάση τα οικονομικά μεγέθη, η αύξηση των κερδών έφτασε το 112% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και εκτοξεύεται στο 1.227% αν συνυπολογιστεί και το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο το 2015 είχε παρουσιάσει ζημιές άνω των 12,3 εκατ. ευρώ λόγω συνυπολογισμού κάποιων παγίων στοιχείων.

Η βελτίωση είναι το αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών.

Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, έξι λιμάνια (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Κέρκυρα, Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη) καταγράφουν θετικό πρόσημο για το 2016.

Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Καβάλα, που παρουσίασε άνοδο 91%, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η Αλεξανδρούπολη που κατέγραψε άνοδο 21,9%. Κατακόρυφη άνοδος εμφανίζεται στην κερδοφορία σε εννέα λιμάνια, με εξαίρεση το Λαύριο που εμφάνισε μείωση των κερδών.

Τα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια παραμένουν μέχρι νεοτέρας στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά το μέλλον τους αναμένεται να διασαφηνιστεί σε δύο μήνες, όταν θα εγκριθεί το αναθεωρημένο σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που θα διαχειριστεί το Ταμείο την επόμενη τριετία.

Σύμφωνα με ορισμένες κυβερνητικές πηγές, είναι πιθανόν τα περισσότερα λιμάνια να μεταφερθούν στο Υπερταμείο και να εκσυγχρονιστούν με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την αξιοποίηση των νέων κατευθύνσεων των Βρυξελλών.

Με τις τελευταίες αποφάσεις επεκτάθηκε ο «γενικός κανονισμός απαλλαγής» του 2014, ώστε να επιτρέπει τις κρατικές ενισχύσεις για επενδύσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια.

Ειδικά για τα λιμάνια, τα κράτη-μέλη επιτρέπεται να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε λιμάνια περιφερειακής σημασίας και έως και 50 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις εσωτερικής ναυσιπλοΐας.

Με τις νέες δυνατότητες θα προηγηθούν τα έργα εκσυχρονισμού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που προβλέπεται να αναδειχτεί σε «κόμβο» για τη σύνδεση της Μεσογείου με τον Εύξεινο Πόντο, με παράκαμψη των στενών των Δαρδανελίων.

Προβλέπεται ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Βάρνα της Βουλγαρίας, σύνδεση με την Εγνατία οδό και κυρίως υποδομές για υγροποιημένο αέριο.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
​Με το μοντέλο των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι των πωλήσεων θα αξιοποιηθούν τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας ξεκαθάρισε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης. Αφορμή για τις...
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
Με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας απαντούν ότι οι καθυστερήσεις στις διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας οφείλονται στην πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη...
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
12,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη των Μινωικών
Την καλύτερη οικονομική επίδοση επί των καθαρών κερδών στα 44 χρόνια λειτουργίας της εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο του 2016 η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ». Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η...
12,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη των Μινωικών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απροστάτευτοι οι ναυτεργάτες
Mποφόρ αντιδράσεων ξεσήκωσαν στους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) οι διαπιστώσεις που προέκυψαν από τους ελέγχους που πραγματοποίησαν κλιμάκια αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας στα...
Απροστάτευτοι οι ναυτεργάτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του
Την έντονη αντίδραση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ έχει προκαλέσει η δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας Πατρών σε βάρος του γενικού γραμματέα του σωματείου, Νίκου Κροκίδη, για παρεμπόδιση λειτουργίας της...
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας