Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκτός Υπερταμείου η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»

Από τον ρόλο επιτήρησης του παραχωρησιούχου τα έσοδα προϋπολογίζονται στα 5 εκατ. ευρώ

EUROKINISSI /ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

Εκτός Υπερταμείου η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»

  • A-
  • A+

Μπορεί ο οδικός άξονας της Εγνατίας με τις καθέτους του να παραχωρείται, αλλά η εταιρεία που τον κατασκεύασε -η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»- δεν θα υπαχθεί καν στο Υπερταμείο, αντιθέτως, για περίπου 35 χρόνια θα εποπτεύει τον μελλοντικό παραχωρησιούχο.

Οι αποφάσεις ανακοινώθηκαν σε χθεσινή δίωρη σύσκεψη που έγινε στο Μαξίμου και στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, η διοίκηση της εταιρείας (Απόστολος Αντωνούδης, Ρία Καλφακάκου) και οι εργαζόμενοι (Θάνος Τενεκές).

Η κυβερνητική ανακοίνωση ήταν λιτή και σαφής: «Η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν θα συμπεριληφθεί στο Υπερταμείο, θα αναλάβει το έργο παρακολούθησης της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού» και τέλος, σημαντικότερο ίσως των προηγούμενων, «θα είναι εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Υποδομών».

Αποκωδικοποιώντας τις σχετικές αποφάσεις και σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.» υπολογίζεται ότι η εταιρεία -με τους 240 εργαζομένους οι οποίοι διατηρούν τις θέσεις τους- για να μπορέσει να καλύψει τα λειτουργικά έξοδά της θα πρέπει να έχει ετήσια έσοδα περί τα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Από τον ρόλο επιτήρησης του παραχωρησιούχου (για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα) τα έσοδα προϋπολογίζονται στα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρεία υπολογίζει επίσης έσοδα από κατασκευές και επιβλέψεις της σε οδικά και σιδηροδρομικά τεχνικά έργα, αλλά και ως σύμβουλος σε δήμους και Περιφέρειες αφού διαθέτει την τεχνογνωσία.

Το ποσό των 3 ή 4 εκατομμυρίων που απομένει θα καλύπτεται από το ΥΠΟΜΕΔΙ αφού η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα παραμείνει εταιρεία του Δημοσίου.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Απ. Αντωνούδης δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ότι «αντιμετωπίζουμε θετικά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης καθώς διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας αλλά δίνεται και νέος ρόλος στην εταιρεία».

Ερωτώμενος σχετικά με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, οι οποίοι και χθες εμπόδισαν τη διαδικασία διεξαγωγής διαγωνισμού για την κατασκευή νέου σταθμού διοδίων στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, και σχολιάζοντας πληροφορίες για πιέσεις που ασκούσε το ΤΑΙΠΕΔ στη διοίκηση να κινηθεί εναντίον τους δικαστικά, σημείωσε ότι «δεν υπήρχε περίπτωση να κινηθούμε για να κηρύξουμε παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίησή τους. Τι θα κάνουν οι εργαζόμενοι μετά τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν, θα το αποφασίσουν οι ίδιοι».

Οι θέσεις εργασίας

«Το κρίσιμο για εμάς ήταν βέβαια η διατήρηση των θέσεων εργασίας» λέει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων κ. Τενεκές, προσθέτοντας ακόμη ότι «είναι σημαντικό που είμαστε μέσα στα πλάνα του ΥΠΟΜΕΔΙ για τη διαχείριση έργων. Υπάρχει βέβαια και η παραχώρηση του οδικού άξονα.

»Εχουμε να αθροίσουμε πολλά και να σκεφτούμε επίσης για το πώς κινηθούμε από εδώ και πέρα κι αυτό θα γίνει την Παρασκευή στη γενική μας συνέλευση, όπου θα τεθούν όλα τα ζητήματα όπως κι αυτό των κινητοποιήσεων για τους σταθμούς των διοδίων».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
Αναμενόμενη ήταν η σφοδρή επίθεση του Χρ. Σπίρτζη στο ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα της Εγνατίας. Ο υπ. Υποδομών έχει εκφραστεί πολλές φορές δημόσια κατά των επιλογών του Ταμείου στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του οδικού...
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυστηρή κριτική από τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ
Με σφοδρή επίθεση στον Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, για τις θέσεις που έχει εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν, στο ΤΑΙΠΕΔ, για απόκρυψη της πραγματικής κατάστασης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και...
Αυστηρή κριτική από τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
9 μνηστήρες για την Εγνατία
Η πιο πολύφερνη «νύφη» των ιδιωτικοποιήσεων αναδεικνύεται η Εγνατία οδός, ο αυτοκινητόδρομος που φτάνει τα 1.000 χλμ. μαζί με τους τρεις κάθετους άξονες που συνδέουν τα Βαλκάνια με τα σημαντικότερα λιμάνια της...
9 μνηστήρες για την Εγνατία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο πρόγραμμα για τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ
Ημερομηνίες για τέσσερις διαγωνισμούς, που το πιθανότερο είναι να απομείνουν λιγότεροι, περιλαμβάνει το αναθεωρημένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, που εγκρίθηκε σε χρόνο-ρεκόρ από το Κυβερνητικό...
Νέο πρόγραμμα για τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εμπλοκή στον ΟΛΘ με τη ρωσική εγγυητική
Η ακύρωση της υπογραφής για τη μεταφορά του 67% των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. -που έγινε «απρόσμενα και απρόβλεπτα», σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ- προκάλεσε έντονες ανησυχίες σχετικά με την ολοκλήρωση της παραχώρησης του...
Εμπλοκή στον ΟΛΘ με τη ρωσική εγγυητική
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στα 232 εκατ. η πώληση του ΟΛΘ
Μια κοινοπραξία με επικεφαλής Γερμανούς -οι οποίοι έχουν τη βοήθεια Γάλλων και του Ιβάν Σαββίδη- θα αποκτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έναντι τιμήματος 232 εκατομμυρίων ευρώ. Η «Εφ.Συν.» είχε υπολογίσει ότι...
Στα 232 εκατ. η πώληση του ΟΛΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας