Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αισιόδοξοι οι μεν, απαισιόδοξοι οι δε

Υποσχέσεις του ομίλου Σαββίδη σε πανηγυρικό τόνο, συγκρατημένες προβλέψεις για ευοίωνες προοπτικές από την κυβέρνηση και καταρράκωση του φρονήματος των εργαζομένων χαρακτήρισαν την πρώτη μέρα της εκχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

MOTIONTEAM / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αισιόδοξοι οι μεν, απαισιόδοξοι οι δε

  • A-
  • A+

Μετρημένη κυβερνητική αισιοδοξία, επινίκιες υποσχέσεις του ομίλου Σαββίδη για ωφέλεια της Θεσσαλονίκης και εκφρασμένη απαισιοδοξία -για την ώρα- μόνο από τους εργαζομένους καταγράφηκαν την πρώτη μέρα μετά την ανακοίνωση ανάδειξης της κοινοπραξίας Deutsche Invest Equity Partners GmbH, CMA CGM, Terminal Link SAS και της Belterra Investments LTD (όμιλος Σαββίδη) ως παραχωρησιούχων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η Belterra, μάλιστα, ήταν χθες το πρωί η πρώτη που εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι οι άνθρωποί της είναι χαρούμενοι που ανήκουν στον πλειοδότη όμιλο αφού «αν και συμμετέχουμε με μειοψηφικό ποσοστό αισθανόμαστε υπεύθυνοι για την υλοποίηση ενός εκ των μεγαλύτερων επενδυτικών προγραμμάτων στη Θεσσαλονίκη και τη χώρα».

Τονίζουν ακόμη ότι φιλοδοξούν «να καταστήσουμε τον ΟΛΘ σημείο αναφοράς στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια, την Ευρώπη και τον κόσμο, με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και ισχυρές συνεργασίες».

Ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε συνέντευξή του (Real 97.8) ήταν ικανοποιημένος από την εργασιακή ειρήνη που επικράτησε κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης, ενώ για το αποτέλεσμα είπε ότι αντανακλά ένα γενικότερο κλίμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.

Ειδικότερα σχολίασε πως «διαχειριζόμαστε μια πραγματικότητα η οποία εκ των πραγμάτων επιβάλλει μια σειρά τέτοιων αναγκαστικών επιλογών, οι οποίες όμως ενδεχομένως σε μια άλλη φυσιολογική περίοδο της χώρας θα είχαν άλλο χαρακτήρα».

Θύμισε επίσης τη δέσμευση του πρωθυπουργού για απόδοση στην πόλη της Α Προβλήτας, ενώ για το μέλλον σημείωσε ότι «οι προοπτικές που ανοίγονται είναι τόσο μεγάλες που δεν αποκλείεται στο μέλλον η Θεσσαλονίκη να φτάσει να ενωθεί με τον Δούναβη».

Η πρώτη ανακοίνωση επιχειρηματικού φορέα προήλθε από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος ο οποίος σημειώνει ότι είναι ικανοποιημένος και δικαιωμένος αφού «είχε θέσει την παραχώρηση του λιμανιού σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές ως ύψιστη προτεραιότητα στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο».

Ικανοποίηση υπάρχει και στο ΤΑΙΠΕΔ, όπως εκφράστηκε με τις δηλώσεις του μέλους των διοικητικών συμβουλίων του Ταμείου και της ΟΛΘ Α.Ε., Αγγελου Βλάχου, ο οποίος μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4» τόνισε ότι ήταν «πέρα από κάθε προσδοκία το τίμημα [232 εκατ.] και τώρα είναι αίσιοι οι οιωνοί για τη συνέχεια», αφού «στο τέλος της ημέρας το δημόσιο όφελος μας ενδιαφέρει όχι μόνο ως ονομαστικό τίμημα αλλά και ως προς τις ευρύτερες προοπτικές».

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, τόνισε πως η ποιοτική και η ποσοτική αναδιάρθρωση των εργασιών «σίγουρα σημαίνει θέσεις εργασίας - και όχι μόνο μέσα στο λιμάνι».

Στα… μεθεόρτια συμμετέχουν μόνο αγωνιστικά οι εργαζόμενοι, καθώς διά της ομοσπονδίας τους (ΟΜΥΛΕ) κάνουν λόγο για παράδοση σε ιδιωτικό μονοπώλιο ενός ισχυρού δημόσιου εργαλείου ανάπτυξης. Σαρκάζουν όσους πανηγυρίζουν και αναφερόμενοι στη χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν χαρακτηριστικά:

«Πανηγυρίζουν για το “απίστευτο” ποσό των 232 εκατ. περίπου ευρώ της προσφοράς και πιστοί στη μέχρι σήμερα πρακτική τους επιχειρούν με τη διαστροφή της πραγματικότητας, ξεπερνώντας κάθε συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας, να προσδιορίσουν το συνολικό τίμημα στο 1 δισ. περίπου.

»Οσα κόλπα μαγικά και να κάνουν, όμως, δεν μπορούν να κρύψουν το αποτέλεσμα: 232 εκατ. για το 67% των μετοχών της ΟΛΘ που θα πάει στο απύθμενο πηγάδι του χρέους, για μία εταιρεία που εκτός της υψηλής κερδοφορίας που καταγράφει, έχει 80 εκατ. χρηματικά διαθέσιμα και 76 εκατ. αποθεματικά». Αφού κάνουν γνωστό ότι θα συνεχίσουν τους αγώνες τους, ρωτούν γιατί κάποιοι «λυσσαλέα πολεμάνε την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου, αφού διθυραμβικά ανακοινώνουν εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης;».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΘ: Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει χωρίς το... υπουργείο
Σε τροχιά σύγκρουσης βρίσκονται το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τη διαδικασία και τους όρους παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη αγοραστή, καθώς το υπουργείο απορρίπτει τα...
ΟΛΘ: Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει χωρίς το... υπουργείο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
Πολλαπλά σοβαρά ερωτήματα γεννήθηκαν χθες στην πρώτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Οι νέοι ιδιοκτήτες και η νέα διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε μια ενέργεια που μόνο...
ΟΛΘ: σε «ομηρία» η παλιά διοίκηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχέδια για τον ΟΛΘ
«Σήκωσε το γάντι» απέναντι στις φήμες, αντεπιτέθηκε στους ανταγωνιστές και ταυτοχρόνως έτεινε χείρα συνεργασίας στους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης η κοινοπραξία που είναι η πλειοδότρια στον διαγωνισμό...
Τα σχέδια για τον ΟΛΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η «μάχη» του ΟΛΘ
​Καταγγέλλοντας το ΤΑΙΠΕΔ για οργανωμένη μεθόδευση απαξίωσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κάνοντας λόγο για «οσμή σκανδάλου», οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ και η ΟΜΥΛΕ καταφεύγουν σήμερα στον εισαγγελέα Διαφθοράς και...
Η «μάχη» του ΟΛΘ
ΑΡΧΕΙΟ
«Παιχνίδια» στο παρά πέντε
Μια σιωπηλή διελκυστίνδα παίζεται το τελευταίο εικοσαήμερο γύρω από την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, θέτοντας εν αμφιβόλω τον ίδιο τον διαγωνισμό, καθώς οι εταιρείες που έχουν προκριθεί...
«Παιχνίδια» στο παρά πέντε
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεχίζεται η απεργία στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης
Για άλλες 48 ώρες αποφάσισε χθες το βράδυ η ΟΜΥΛΕ να συνεχίσει τον απεργιακό της αγώνα που διεξάγεται εδώ και 29 μέρες στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα νέα 24ωρη απεργία μέχρι τις 12...
Συνεχίζεται η απεργία στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας