• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.8°C / 15.6°C
    0 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Ασθενής ομίχλη
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    2 BF
    100%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 16.0°C
    4 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    100%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 11.0°C
    2 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.4°C
    2 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 15.6°C
    1 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    3 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 14.9°C / 17.9°C
    4 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.4°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    4 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    5°C 4.5°C / 4.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.5°C / 4.5°C
    1 BF
    84%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    3 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 11.0°C / 15.8°C
    2 BF
    63%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 4.3°C / 4.3°C
    2 BF
    100%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 5.2°C / 11.7°C
    2 BF
    75%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    89%

Το σύνολο των εργοληπτικών επιχειρήσεων όλων των κατηγοριών, από την 3η ώς την 7η τάξη, το 2005 έφτανε τις 681, ενώ σήμερα υπάρχουν 453

Πτωτική πορεία στα δημόσια έργα καταγράφει ο ΣΑΤΕ

  • A-
  • A+

Η δεκαετής πτωτική πορεία των δημόσιων έργων αποτέλεσε βασική αιτία για την καθυστέρηση στην ανάπτυξη της χώρας, επισημάνθηκε στη χθεσινή γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), του φορέα των μεσαίων εργολάβων.

Ο κατασκευαστικός τομέας, που τις προηγούμενες δεκαετίες αποτέλεσε «ατμομηχανή» της οικονομικής μεγέθυνσης, έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα που ξεκίνησε μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, την τριετία 2004-2006 ο κατασκευαστικός τομέας συμμετείχε κατά 8,3% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, ενώ την τελευταία τριετία 2014-2016 δεν ξεπερνά το 2,1%.

Αμεση συνέπεια ήταν κάθετη μείωση των θέσεων εργασίας, οι οποίες σήμερα μόλις φθάνουν τις 183.500 και παρουσιάζουν μείωση 45% σε σχέση με τις 400.000 που είχαν καταγραφεί το 2008.

Την ίδια πτωτική τάση εμφανίζουν και οι εργοληπτικές εταιρείες, όπως προκύπτει από τις καταγραφές του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ).

Το σύνολο των εργοληπτικών επιχειρήσεων όλων των κατηγοριών, από την 3η ώς την 7η τάξη, το 2005 έφτανε τις 681, ενώ σήμερα υπάρχουν μόλις 453, που σημαίνει ότι σε αυτά τα 12 χρόνια μειώθηκαν κατά 33,5% και 228 εταιρείες έχουν διαγραφεί από το ΜΕΕΠ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη και την απασχόληση.

Η ίδια εικόνα προκύπτει και από την έκθεση της εταιρείας PriceWaterhouseCooper (PWC), που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Την περίοδο της οικονομικής κρίσης οι επενδύσεις σε υποδομές κατέγραψαν απώλειες 62 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε 3,6 δισ. σε ετήσια βάση.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομών υπολογίζεται σε 21,4 δισ. ευρώ, από τα οποία 13,7 δισ. αφορούν έργα που έχουν ήδη ανατεθεί.

Από τα 69 μεγάλα έργα που προγραμματίζονται να παραδοθούν ώς το 2022, η ενέργεια καλύπτει το 42%, οι σιδηρόδρομοι και το μετρό το 31% και οι οδικές συγκοινωνίες το 15%.

Από το 2014 έως τον Φεβρουάριο του 2017, ολοκληρώθηκαν 16 έργα υποδομών με συνολικό προϋπολογισμό 2 δισ. ευρώ, από τα οποία τα μισά (ένα δισ. ευρώ) αφορούν τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία επανεκκίνησης
«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες...
Συμφωνία επανεκκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύσκεψη για τα έργα στην Πελοπόννησο
Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας είναι το θέμα της σημερινής σύσκεψης του υπουργού Γ. Σταθάκη με εκπρόσωπο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, των βουλευτών, των δημάρχων και φορέων της...
Σύσκεψη για τα έργα στην Πελοπόννησο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά περί «ασφυξίας», ο αν. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης καταλογίζει «Πολιτικό θράσος» στον πρώην πρωθυπουργό, αποδίδοντας διαχρονικές ευθύνες στη Ν.Δ. για τις συμβάσεις...
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
Οι «εθνικοί« εργολάβοι είπαν τα... κάλαντα στο υπουργείο Υποδομών και το τελευταίο δεκαήμερο του 2014 έλαβαν πάνω από 92 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι και πάλι εκτός...
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνε ταμείο τον Απρίλιο οι 13 κατασκευαστικές
Οι εγχώριες τεχνικές εταιρείες, που κατηγορήθηκαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2013, εντάχθηκαν στη διαδικασία «διευθέτησης» και αποδέχτηκαν την ενοχή...
Πάνε ταμείο τον Απρίλιο οι 13 κατασκευαστικές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας