Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζητούν «ευκολίες», απειλούν με προσφυγή

Ζητούν «ευκολίες», απειλούν με προσφυγή

  • A-
  • A+

«Κινδυνεύουν με λουκέτο οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες» προειδοποιεί ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, σχολιάζοντας δημοσιογραφικές πληροφορίες για τσουχτερά πρόστιμα που ετοιμάζεται να καταλογίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο της έρευνας για δημιουργία καρτέλ.

Στο στόχαστρο των ειδικών είχαν μπει 49 ελληνικές και ξένες τεχνικές εταιρείες έπειτα από καταγγελίες για στημένους διαγωνισμούς έργων κατά την περίοδο 1998-2012.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2013 και το τελικό πόρισμα αναμένεται να εκδοθεί το φθινόπωρο. 

Δεκατρείς ελληνικές εταιρείες, οι μεγαλύτερες του κατασκευαστικού τομέα, έχουν προχωρήσει σε συμβιβασμό και έχουν αποδεχτεί ένα ύψος προστίμου, το οποίο όμως υπόκειται στην τελική κρίση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Από στελέχη του κατασκευαστικού τομέα έχουν ήδη υποβληθεί αιτήματα να εξοφληθεί η οφειλή με δόσεις, να συμψηφιστεί με ανεξόφλητες υποχρεώσεις του Δημοσίου ή να παρακρατηθεί από προϋπολογισμούς νέων έργων.

Ο Π. Σουρέτης διευκρίνισε χθες στους δημοσιογράφους ότι αν η οριστική οφειλή υπερβαίνει το πλαφόν που έχει συμφωνηθεί, οι εταιρείες διατηρούν το δικαίωμα να προσφύγουν στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.

Εξέφρασε όμως την έκπληξή του για την προσπάθεια που γίνεται να εξαιρεθούν οι μεγάλες ξένες εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν σε διαγωνισμούς για την ανάληψη έργων στη χώρα μας.

«Ζητάμε ίση μεταχείριση. Αυτό έγινε από την αντίστοιχη επιτροπή στη Βρετανία. Αν τιμωρηθούν μόνο οι ελληνικές εταιρείες δεν θα είναι μόνο αδικία, αλλά και απειλή για τη βιωσιμότητά τους» τόνισε, εκφράζοντας το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου. 

Συνεργασία με Fraport 

Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή τη συνεργασία της Intrakat με τη Fraport Greece για την αναμόρφωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Τα έργα έχουν προϋπολογισμό 357 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθούν την πρώτη τετραετία, ενώ στη φάση της πλήρους ανάπτυξης θα εξασφαλίσουν 1.800-2.000 θέσεις εργασίας.

«Οι αλλαγές για τους επιβάτες θα είναι ορατές από αυτό το καλοκαίρι» προανήγγειλε ο Π. Σουρέτης και θα περιλαμβάνουν κυρίως αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων που θα υλοποιηθούν ώς την έναρξη της θερινής περιόδου.

Από το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν τα έργα επέκτασης των υφιστάμενων υποδομών, που θα καλύψουν το σύνολο των αεροδρομίων.

Ως το 2021 θα κατασκευαστούν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω και Μυτιλήνης.

Η επιφάνεια των τερματικών σταθμών στα 14 αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα και θα φτάσει τα 300.000.

Τα σημεία check in θα αυξηθούν κατά 28%, οι πύλες επιβατών κατά 30% και οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατά 23%. 

Κάτω το σπατόσημο

Με τροπολογία που εντάχθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών επέρχονται αλλαγές στο λεγόμενο «σπατόσημο».

Με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο το τέλος αναχωρούντος επιβάτη είναι 12 ευρώ για προορισμούς εντός Σένγκεν και 22 ευρώ για τις υπόλοιπες χώρες.

Με τη νέα ρύθμιση το ποσό καθορίζεται σε 12 ευρώ για όλες τις χώρες και μειώνεται στα 3 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2024, αλλά καταργούνται οι εξαιρέσεις σε ορισμένες κατηγορίες (μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες, πληρώματα, κ.λπ.).

Η σπουδαιότερη αλλαγή αφορά τα παιδιά, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται ώς τα 5 χρόνια τους και με τα νέα μέτρα το όριο μειώνεται στα 2 χρόνια.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα έσοδα από το «σπατόσημο» θα εισπράττονται από τη Fraport, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, με την οποία η εταιρεία έχει δικαίωμα να επιβάλει πρόσθετο τέλος έως 1,50 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για υπηρεσίες ασφαλείας.

Τροπολογία για τα διόδια 

Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) θα καταβάλλεται το έλλειμμα εσόδων από τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας.

Η σχετική πρόβλεψη υπάρχει στην αρχική σύμβαση του 2006 και επαναλήφθηκε στη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων του 2014, αλλά η καταβολή του ποσού γινόταν από το ΕΣΠΑ.

Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και εντάχθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα τρία σενάρια για τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
Τρεις εναλλακτικές λύσεις για να προχωρήσουν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος έχει εξετάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την...
Τα τρία σενάρια για τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
Δύο σημαντικές ειδήσεις, που ανατρέπουν τους γνωστούς προγραμματισμούς στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, έβγαλε η τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη αφορά την Εγνατία οδό, ενώ η δεύτερη...
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
Κέρδη 5,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο όμιλος Ελλάκτωρ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, έναντι ζημιών 31 εκατ. ευρώ που είχε σημειώσει την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
Από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η Ελλάκτωρ ανέλαβε για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου, που είναι από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο. Το κατ' αποκοπήν τίμημα διαμορφώθηκε στα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα...
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις 100 δισ. ευρώ σε έργα «λείπουν» από την Ελλάδα την τελευταία 6ετία
Η Ελλάδα υστερεί κατά 7% στις επενδύσεις στα έργα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με βάση το ΑΕΠ, και το αποτέλεσμα είναι την τελευταία εξαετία να έχει δημιουργηθεί κενό χρηματοδοτήσεων που υπολογίζεται σε...
Επενδύσεις 100 δισ. ευρώ σε έργα «λείπουν» από την Ελλάδα την τελευταία 6ετία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαρίνες, ιαματικές πηγές και ενέργεια στο επιχειρησιακό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ
Μαρίνες, ιαματικές πηγές και ενέργεια στο επιχειρησιακό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ ● Ανοιχτό παραμένει το θέμα της Εγνατίας οδού. Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το 50,1% των ΕΛΠΕ.
Μαρίνες, ιαματικές πηγές και ενέργεια στο επιχειρησιακό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας