• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.8°C / 5.8°C
    2 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    1°C -2.6°C / 3.0°C
    1 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.5°C / 5.7°C
    2 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.1°C / -6.1°C
    1 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -2.6°C
    0 BF
    86%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    1°C -3.0°C / 2.3°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.6°C / -2.1°C
    2 BF
    79%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.8°C / 3.6°C
    1 BF
    55%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 7.8°C
    4 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 8.5°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    5 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 8.2°C / 8.2°C
    3 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.1°C / -2.5°C
    0 BF
    80%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    1°C -2.5°C / 1.7°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 2.8°C / 5.8°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.0°C / 6.0°C
    1 BF
    74%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    2°C -2.9°C / 2.1°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -3.3°C / 3.1°C
    1 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.2°C / -6.2°C
    1 BF
    67%

Ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας βρίσκεται στα αρχιτεκτονικά τελειώματα. Εχουν εγκατασταθεί οι κυλιόμενες σκάλες και θα ξεκινήσει η τοποθέτηση δαπέδων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων

Το 2020 φτάνει το Μετρό στον Πειραιά

  • A-
  • A+

Σε δύο δόσεις προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της γραμμής του Μετρό στον Πειραιά. Στα μέσα του 2019 αναμένεται να λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ οι υπόλοιποι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) θα είναι έτοιμοι στα τέλη του 2020.

Θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το «Ελ. Βενιζέλος» με ενιαία γραμμή 50 χλμ. και το ταξίδι ώς το αεροδρόμιο θα διαρκεί μόλις 65 λεπτά.

Ο μετροπόντικας έχει ήδη κατασκευάσει το 67,5% της σήραγγας των 7,5 χλμ. και βρίσκεται 70 μέτρα πριν από τον σταθμό στα Μανιάτικα, στον οποίο θα φτάσει στα τέλη Μαρτίου.

Θα απομένουν 2,2 χλμ., που προβλέπεται να κατασκευαστούν από το τεράστιο μηχάνημα ώς το φθινόπωρο. Το μεγάλο «αγκάθι» είναι ο σταθμός του Πειραιά, που βρίσκεται δίπλα στον τερματικό σταθμό του Ηλεκτρικού.

Οι αποβάθρες χρειάστηκε να μετατοπιστούν, αφού από τις αρχικές εκσκαφές διαπιστώθηκε ότι ήταν πολύ κοντά στο λιμάνι και αυτό δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στεγανότητας γιατί η επιφάνεια της θάλασσας βρίσκεται πάνω από τον σταθμό.

Στη συνέχεια εντοπίστηκε μια ανενεργή βόμβα που χρονολογείται από την Κατοχή.

Υστερα από πολλές συζητήσεις τα έργα ξεμπλοκαρίστηκαν, αφού θα κατασκευαστεί μόνο το «κουκούλι» του σταθμού για να περάσει ο μετροπόντικας και να συνεχίσει χωρίς στάση στον τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, στη διοικητική καρδιά του Πειραιά.

Πρόβλημα, αλλά διαφορετικής κλίμακας, υπάρχει με τον σταθμό στα Μανιάτικα που «σφηνώθηκε» στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη, μέσα σε πυκνοδομημένη περιοχή και γι' αυτό θα υπάρχει μόνο μία είσοδος/έξοδος.

Οι αποβάθρες έχουν ήδη κατασκευαστεί κάτω από το οδόστρωμα, ενώ η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» σχεδιάζει για το μέλλον κάποιες απαλλοτριώσεις για να «ανασάνει» η μοναδική πρόσβαση στον σταθμό.

Ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας είναι πιο προχωρημένος και βρίσκεται στα αρχιτεκτονικά τελειώματα. Εχουν εγκατασταθεί και οι κυλιόμενες σκάλες, ενώ θα ξεκινήσει η τοποθέτηση δαπέδων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, με προοπτική να αποδοθεί η επιφάνεια γύρω από τις εισόδους μέσα στο 2018.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των σταθμών στον Κορυδαλλό και στη Νίκαια, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του 2019.

Τα έργα της επέκτασης στον Πειραιά έχουν προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, που θα φτάσει τα 730 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις και τις διαμορφώσεις των χώρων γύρω από τους συνολικά έξι σταθμούς.

Η κατασκευή ξεκίνησε την άνοιξη του 2012 με προοπτική να ολοκληρωθεί σε μια πενταετία.

Με τα σημερινά δεδομένα η καθυστέρηση θα φτάσει τα τρία χρόνια. Σήμερα πάντως είναι το μοναδικό εργοτάξιο του Μετρό στο Λεκανοπέδιο, στο οποίο εργάζονται περίπου 1.500 άτομα, που φτάνουν τα 3.000 μαζί με αυτά που απασχολούν οι υπεργολάβοι.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κοντά στην εκκίνηση η νέα γραμμή του μετρό
Με «προίκα» τη γενναία χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και με την είσοδο για πρώτη φορά ιδιωτών στα έργα του μετρό, το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την πολυδιαφημισμένη «γραμμή 4», που θα εξυπηρετήσει...
Κοντά στην εκκίνηση η νέα γραμμή του μετρό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
130 κινητήρες αεροσκαφών από την αμερικανική Pratt & Whitney παρήγγειλε η Aegean
Την έναρξη του ελληνοαμερικανικού διαλόγου, που θα γίνει στην Ουάσινγκτον την επόμενη εβδομάδα και θα επικεντρωθεί στην προώθηση της καινοτομίας, αποκάλυψε χθες ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ, κατά την...
130 κινητήρες αεροσκαφών από την αμερικανική Pratt & Whitney παρήγγειλε η Aegean
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εργο στην Ιερουσαλήμ διεκδικεί η ΣΤΑ.ΣΥ.
Σοβαρό βήμα εξωστρέφειας επιχειρεί η ΣΤΑ.ΣΥ., ο δημόσιος φορέας που διαχειρίζεται το μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ της πρωτεύουσας. Συμμετέχει ως εταίρος σε κοινοπρακτικό σχήμα που διεκδικεί με αξιώσεις τη...
Εργο στην Ιερουσαλήμ διεκδικεί η ΣΤΑ.ΣΥ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο
​Ως τον Δεκέμβριο θα πρέπει να έχουν μεταφερθεί στο νέο υπερταμείο όλες οι ΔΕΚΟ που ελέγχονται από το Δημόσιο, ενώ ειδική αναφορά υπάρχει για την ένταξη της ΕΚΧΑ, της εταιρείας που έχει την ευθύνη για την...
Ολες οι ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων
Υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις για περισσότερα από 80, από τα συνολικά 181, έργα ή προγράμματα, τα οποία την τελευταία πενταετία βρίσκονταν υπό την εποπτεία της Task Force, ενώ υπάρχει κίνδυνος να επιστραφούν...
Κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»
«Οχι» στην κατάργηση των «κεφαλοκυνηγών», λέει ο Γιάννης Οικονόμου, ο απερχόμενος πρόεδρος της κρατικής ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ. Με ανάρτηση στο Facebook δημοσιοποίησε τη διαφωνία με την...
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας