Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θαλασσοταραχή για το yachting

Θαλασσοταραχή για το yachting

  • A-
  • A+

Κάθετα αντίθετοι με τις διατάξεις που αναφέρονται στο yachting και συμπεριλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση στις 16 Φεβρουαρίου -ολοκληρώνεται σήμερα- δηλώνουν οι ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής. Κάνουν λόγο για «χτύπημα» στον κλάδο τους και ζητούν να αποσυρθούν αμέσως οι συγκεκριμένες διατάξεις.

Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος και η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού ύστερα από κοινή τους συνεδρίαση κατέληξαν ότι το νομοσχέδιο στην ουσία τροποποιεί ή καταργεί βασικά άρθρα του νόμου 4256/14, ο οποίος ψηφίστηκε έπειτα από επίμονη και μακροχρόνια προσπάθεια των αρμόδιων φορέων του θαλάσσιου τουρισμού.

Σε κοινή τους ανακοίνωση οι δύο Ενώσεις επισημαίνουν ότι η εφαρμογή των νέων άρθρων που συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο θα έχει, μεταξύ άλλων, άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της γραφειοκρατίας, την παράλογη αύξηση του τέλους πλόων, ώς και την επιβολή νέων παραβόλων για την ανανέωση των επαγγελματικών αδειών, πράγμα που κυριολεκτικά βάζει ταφόπλακα στη δημιουργία του ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών.

Ακόμα, οι εκπρόσωποι των σωματείων υπογραμμίζουν ότι είναι επιτακτική η ανάγκη το υπουργείο να λάβει σοβαρά υπόψη ότι οι επιχειρήσεις του θαλάσσιου τουρισμού δεν μπορούν πλέον να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά και ότι η εφαρμογή του σχεδίου νόμου θα πλήξει την άνθηση του κλάδου, θα υπάρξει φυγή των σκαφών από το ελληνικό νηολόγιο, με ταυτόχρονη απώλεια πολλών θέσεων εργασίας και έξοδο από τον κλάδο μεγάλου αριθμού επαγγελματιών που απασχολούνται στον χώρο των σκαφών αναψυχής (yachting) και συναφών επαγγελμάτων.

Το άρθρο 75 του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι «πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των 12 επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται μόνον όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα» αποτελεί το σημείο αιχμής για τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής.

Τονίζεται ότι μέχρι σήμερα με ρύθμιση που είχε θεσπιστεί το 2014, προκαλώντας τότε την αντίδραση ακόμα και της Ενωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ), για σκάφη μέχρι 24 μέτρα δεν απαιτούνταν πλοίαρχος και πλήρωμα.

Σημειώνεται ότι τις δικές τους αντιδράσεις για το άρθρο 75 καταγράφουν τα ναυτεργατικά σωματεία, οι οποίες είναι αντίθετες από αυτές των Ενώσεων του yachting, καθώς υποστηρίζουν ότι η ρύθμιση αυτή, πέρα από τις συνέπειες που θα δημιουργήσει με την αύξηση της ανεργίας και τις επιπτώσεις στα ασφαλιστικά τους ταμεία, θέτει σε θανάσιμο κίνδυνο την ασφάλεια αυτών των σκαφών και των επιβαινόντων.

Από την πλευρά του το υπουργείο Ναυτιλίας εκτιμά ότι με τις συγκεκριμένες διατάξεις επιχειρείται να μπει τάξη στον χώρο του yachting.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
Να βάλουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους κάλεσε τους Ελληνες εφοπλιστές ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές της...
«Σηκώστε την ελληνική σημαία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαφάνεια στις αμοιβές ναυτεργατών
Λύση στο πρόβλημα των απλήρωτων ναυτεργατών αλλά και στις παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, που σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία είναι πλέον συχνό φαινόμενο, θα δώσει πιθανότατα η Κοινή...
Διαφάνεια στις αμοιβές ναυτεργατών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προσεγγίσεις μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων το 2017 στα ελληνικά λιμάνια
Θετικά είναι τα μηνύματα για την κρουαζιέρα το 2017, καθώς εκπρόσωποι των μεγαλύτερων διεθνών ομίλων του κλάδου έκαναν γνωστό ότι έχουν προγραμματιστεί για την Ελλάδα προσεγγίσεις μεγαλύτερων πλοίων με...
Προσεγγίσεις μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων το 2017 στα ελληνικά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυξήθηκε η ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών
Αύξηση κατά 2,8% στο σύνολο των ναυτολογηθέντων Ελλήνων ναυτικών σημειώθηκε το 2016 σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2015, τόσο σε πλοία με ελληνική (αύξηση 2,5%) όσο και σε πλοία με ξένη σημαία (αύξηση...
Αυξήθηκε η ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η επιστροφή των καπετάνιων...
Το προσχέδιο πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δόθηκε στους εμπλεκόμενους φορείς για διαβούλευση, προκαλεί τις αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων και των Ενώσεων των Λιμενικών, ωστόσο...
Η επιστροφή των καπετάνιων...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας