Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε άλλες θάλασσες η κρουαζιέρα

Παρότι ο κλάδος βρίσκεται σε ανοδική πορεία παγκοσμίως, οι δυσάρεστες καταστάσεις στην Τουρκία οδήγησαν τις εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων για το 2017 προς άλλες, μακρινές γεωγραφικές περιοχές

Σε άλλες θάλασσες η κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Σε ανοδική πορεία βρίσκεται ο κλάδος της κρουαζιέρας, καθώς κάθε χρόνο σημειώνεται αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 7%.

Η συνεχής ανάπτυξη διαπιστώνεται και από τις παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων τρίτης γενιάς, οι οποίες για την επόμενη δεκαετία είναι 78.

Ωστόσο, το 2017 δεν προβλέπεται καλή χρονιά για τη Μεσόγειο αλλά και για την Ελλάδα, καθώς οι δυσάρεστες καταστάσεις στην ευρύτερη περιοχή οδήγησαν τις εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων αριθμού κρουαζιερόπλοιων προς άλλες μακρινές γεωγραφικές περιοχές εκτός Μεσογείου, με αποτέλεσμα να αναμένεται για φέτος μείωση του αριθμού των προσεγγίσεων στα ελληνικά λιμάνια. Κύριες αιτίες είναι η κατάσταση στην Τουρκία αλλά και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον ασιατικό χώρο.

Αυτά τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, στη διάρκεια της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας που έγινε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Nefel, στον Πειραιά, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Ο Θ. Κόντες σημείωσε ότι προκειμένου αυτή η δυσάρεστη κατάσταση να μην έχει περαιτέρω διάρκεια απαιτούνται δράσεις και έργα καθώς και εκστρατεία προβολής και διαφήμισης.

Ανέφερε ακόμα ότι η προσέλκυση των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως:

• Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στα λιμάνια καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια.

• Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

• Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.

• Τις υποδομές στα λιμάνια και τα αεροδρόμια.

• Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες-υπερατλαντικές πτήσεις.

• Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτή που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.

• Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ρεκόρ εισπράξεων για την κρουαζιέρα με τζίρο 40,2 δισ. στην Ευρώπη
Ενα νέο ρεκόρ σημείωσε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη το 2014, καθώς τα έσοδα από αυτήν έφτασαν τα 40,2 δισ. σημειώνοντας αύξηση έως και 2,2% σε σχέση με το 2013. Την ίδια ώρα...
Ρεκόρ εισπράξεων για την κρουαζιέρα με τζίρο 40,2 δισ. στην Ευρώπη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί βασικό παράγοντα για τη συνοχή του ελληνικού κράτους και γι’ αυτόν τον λόγο οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας πρέπει να τη συμπεριλαμβάνει. Πιθανότατα μια...
Σε λήθαργο η ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία
Την πεποίθηση του εφοπλισμού ότι η ναυτιλία των Ελλήνων πρέπει να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική για να μπορέσει να μεγιστοποιήσει τα συνακόλουθα οφέλη οικονομικής, πολιτικής και στρατηγικής φύσης για τη...
Πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ
Με στόχο να προσελκύσει μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και να το καθιερώσει ως κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, ο ΟΛΠ προχωρά σε επενδύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ μέσα...
Εργα 294 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας