Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέος πονοκέφαλος 3,3 δισ. ευρώ για τη Volkswagen

Αγωγή κατέθεσαν 278 θεσμικοί επενδυτές από όλο τον κόσμο

Νέος πονοκέφαλος 3,3 δισ. ευρώ για τη Volkswagen

  • A-
  • A+

Στην κατάθεση αγωγής κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen προχώρησαν 278 θεσμικοί επενδυτές από όλο τον κόσμο, με την οποία ζητούν 3,3 δις ευρώ για τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg. 

Η αγωγή αυτή, που κατατέθηκε στο Μπράουνσβαϊγκ, αποτελεί τη μεγαλύτερη έως σήμερα νομική δοκιμασία της εταιρείας στη Γερμανία, μετά από ένα κύμα αγωγών στις ΗΠΑ για το ίδιο σκάνδαλο. Στην αγωγή υποστηρίζεται ότι η Volkswagen απέτυχε να δημοσιοποιήσει έγκαιρα πληροφορίες για το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων.

Η νέα αγωγή έρχεται περίπου έξι μήνες μετά την παραδοχή από τη Volkswagen για το παράνομο λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα  αυτοκίνητά της για να εξαπατά τους ελέγχους εκπομπών αερίων, ένα σκάνδαλο που εξαπλώθηκε σε όλη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το δικαστήριο του Μπράουνσβαϊγκ ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι εκκρεμούν 65 υποθέσεις για το θέμα αυτό. Η γερμανική εταιρεία αντιμετωπίζει, επίσης, έναν μεγάλο αριθμό αγωγών στις ΗΠΑ καθώς και ποινικές διώξεις σε διάφορες χώρες.

Καθώς η Volkswagen αρνήθηκε να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για έναν διακανονισμό και δεν θα παραιτηθεί του δικαιώματός της για τον προβλεπόμενο χρόνο παραγραφής, ήταν αναγκαία η υποβολή της αγωγής, δήλωσε ο δικηγόρος Αντρέας Τιλπ, ο οποίος εκπροσωπεί επενδυτές σε πολλές γερμανικές υποθέσεις που αφορούν θέματα διαφάνειας στην κεφαλαιαγορά.

Μεταξύ των εναγόντων στη νέα υπόθεση κατά της VW περιλαμβάνονται επενδυτές από την Αυστραλία, την Αυστρία, τη Δανία, τον Καναδά, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ελβετία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και την Ταϊβάν. 

Ανάμεσα στους ενάγοντες περιλαμβάνονται, επίσης, και 17 γερμανικές εταιρείες διαχείρισης επενδύσεων καθώς και ασφαλιστικές εταιρίες και το Ασφαλιστικό Ταμείο Δημοσίων Υπαλλήλων της Καλιφόρνια, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Τιλπ.

Άλλοι 20 θεσμικοί επενδυτές, που ζητούν πάνω από 1 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε συζητήσεις με την εταιρεία για μία νέα αγωγή, δήλωσε ο Τιλπ, ο οποίος κατέθεσε την πρώτη ατομική υπόθεση μετόχου κατά της VW την 1η Οκτωβρίου.

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομολόγησε» και η Audi
Συμπληρώνεται σιγά σιγά το «παζλ» της παρανομίας στον όμιλο της Volkswagen, καθώς η Audi «ομολόγησε» σήμερα περίπου 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της έχουν εγκαταστημένο το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση...
«Ομολόγησε» και η Audi
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον Λίβανο ο διαβόητος «δολοφόνος του κόστους»
Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Nissan Motor και επικεφαλής της πανίσχυρης διεθνούς αυτοκινητικής συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, Κάρλος Γκοσν, εγκατέλειψε την Ιαπωνία και πλέον βρίσκεται στον Λίβανο.
Στον Λίβανο ο διαβόητος «δολοφόνος του κόστους»
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνελήφθη για υπεξαίρεση ο πρόεδρος των Nissan και Renault
Διαδικασίες για την αποπομπή του προέδρου της, Κάρλος Γκοσν, ξεκίνησε η αυτοκινητοβιομηχανία Nissan, μετά το ένταλμα σύλληψης του που εξέδωσε εισαγγελέας στο Τόκιο για υπεξαίρεση μεγάλων ποσών από την...
Συνελήφθη για υπεξαίρεση ο πρόεδρος των Nissan και Renault
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανακαλούνται 60.000 Porsche, εξοπλισμένες με παράνομο λογισμικό
Την ανάκληση δύο μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche, τα οποία ήταν εξοπλισμένα με παράνομο λογισμικό που είχε στόχο να αποκρύψει τα πραγματικά επίπεδα ρυπογόνων εκπομπών.
Ανακαλούνται 60.000 Porsche, εξοπλισμένες με παράνομο λογισμικό
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε μηχανικό η πρώτη καταδίκη για το σκάνδαλο της VW
Ένας μηχανικός της Volkswagen, ο οποίος είχε ρόλο κλειδί στο σκάνδαλο με τις εκπομπές αερίων, είναι το πρώτο πρόσωπο που καταδικάστηκε για την υπόθεση. Δικαστήριο των ΗΠΑ του επέβαλε ποινή φυλάκισης τριών ετών...
Σε μηχανικό η πρώτη καταδίκη για το σκάνδαλο της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας