Η επιτακτική ανάγκη για αναζήτηση νέων δημοφιλών λιμανιών και προορισμών στη Μεσόγειο, λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών, θα είναι το βασικό θέμα του 8ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα πραγματοποιηθεί στις 6-7 Μαΐου 2025 στο Ηράκλειο Κρήτης. Οι διοργανωτές του φόρουμ σημειώνουν ότι καθώς η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, οι ηγέτες του κλάδου θα συγκεντρωθούν στην Ελλάδα για να συζητήσουν ευκαιρίες και προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Οπως αναφέρουν, το 2023 τα ετήσια μεγέθη της κρουαζιέρας επέστρεψαν στα προ-πανδημικά επίπεδα, με συνολικό οικονομικό αντίκτυπο 168,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην παγκόσμια οικονομία, που συνιστά αύξηση 9% σε σύγκριση με το 2019. Συνολικά 31,7 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7% από τους 29,7 εκατομμύρια επιβάτες του 2019. Ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας εκτιμάται ότι έφτασε τα 32 εκατομμύρια το 2024 και ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται σταθερά τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας τους 39,4 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2027.
Ωστόσο, επισημαίνουν ότι η κρουαζιέρα δέχτηκε πρόσφατα έντονη κριτική, ως παράγοντας υπερτουρισμού σε μερικά από τα πιο δημοφιλή λιμάνια της Μεσογείου. Αν και πολλοί από αυτούς τους προορισμούς, όπως η Βαρκελώνη, η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, το Αμστερνταμ και η Σαντορίνη, έχουν ήδη κατακλυστεί από τον συμβατικό τουρισμό, η κρουαζιέρα χρεώνεται με μεγάλο μέρος της ευθύνης.
«Ο υπερτουρισμός σε ορισμένες πόλεις και προορισμούς στη Μεσόγειο είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπίσει η βιομηχανία», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος της «Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.», και ανέφερε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας πρέπει να επανεξετάσει τις αναπτυξιακές στρατηγικές του, τον προγραμματισμό δρομολογίων και την επιλογή προορισμών, ώστε να βοηθήσει στην επίτευξη μιας πιο βιώσιμης ισορροπίας.
«Ως ο τουριστικός τομέας με την υψηλότερη ευελιξία προγραμματισμού, η κρουαζιέρα έχει μια μοναδική ευκαιρία να αξιοποιήσει τον αυξανόμενο αριθμό αναδυόμενων επιλογών λιμανιών σε προσβάσιμες αποστάσεις, ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο» υποστήριξε.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Θεοδώρα Ρήγα, η οποία θα είναι παρούσα στην Κρήτη, σχολίασε ότι ο κλάδος αναπτύσσεται, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις, τις οποίες πρέπει να διαχειριστεί σε πρώιμο στάδιο. Η MedCruise, τόνισε, σκοπεύει να συνεχίσει να συνεργάζεται με εταιρείες κρουαζιέρας, λιμάνια και προορισμούς, καθώς και με φορείς χάραξης πολιτικής, προκειμένου να ηγηθεί πρωτοβουλιών για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τις γειτονικές θάλασσες.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας