Στον «σκοτεινό» ή «σκιώδη» στόλο των δεξαμενόπλοιων, που αποφεύγει τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφάλειας ή περιβάλλοντος γλιτώνοντας το κόστος ασφάλισης ή εμπλέκεται σε άλλες παράνομες δραστηριότητες, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Αρσένιο Ντομίνγκες, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στις 14 Ιανουαρίου στο Λονδίνο. «Ούτε ένα πλοίο που δεν πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα του ΙΜΟ δεν πρέπει να δραστηριοποιείται εκεί έξω» τόνισε, εξηγώντας ότι γι’ αυτόν τον λόγο ενισχύουν τον τρόπο με τον οποίο παρέχουν τεχνική συνεργασία και ανάπτυξη ικανοτήτων στα κράτη-μέλη για την αποτελεσματική επιβολή των κανονισμών του ΙΜΟ. Διευκρίνισε ωστόσο ότι ο ΙΜΟ δεν επιβάλλει κυρώσεις, ακολουθεί τις κυρώσεις που ορίζει το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώ επισήμανε ότι τα 176 κράτη-μέλη του ΙΜΟ συνεχίζουν να εργάζονται από κοινού για την εξεύρεση λύσεων σε παγκόσμιες προκλήσεις που επηρεάζουν τον ναυτιλιακό τομέα.
Ταυτόχρονα κάλεσε όλα τα κράτη-μέλη να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη συνέλευση του ΙΜΟ τον Δεκέμβριο του 2023, που στόχο είχε την αυστηροποίηση του ελέγχου των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο στην ανοικτή θάλασσα και την κατάχρηση των συστημάτων εντοπισμού πλοίων από τους διαχειριστές «σκιωδών στόλων». Το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω στην προσεχή σύνοδο της Νομικής Επιτροπής του ΙΜΟ (24 έως 28 Μαρτίου 2025).
Αναφερόμενος στις επιθέσεις που δέχθηκαν τα εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, είπε ότι ο ΙΜΟ έχει επιβεβαιώσει αναφορές για τουλάχιστον 69 επιθέσεις στη διεθνή ναυτιλία στην περιοχή αυτή μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Νοεμβρίου 2024, ενώ καμία δεν έχει αναφερθεί στον ΙΜΟ από τον Νοέμβριο του 2024. «Αυτές οι παράνομες και αδικαιολόγητες επιθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες επιπτώσεις στη βιομηχανία και την παγκόσμια οικονομία» πρόσθεσε και έκανε γνωστό ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση του φορτηγού πλοίου «Galaxy Leader» (ισραηλινών συμφερόντων) και του 25μελούς πληρώματός του, που παραμένουν υπό κράτηση από τον Νοέμβριο του 2023, τότε που το πλοίο κατελήφθη από αντάρτες-πειρατές Χούθι.
Ενημέρωσε επίσης για τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για ένα νέο σύνολο δεσμευτικών κανονισμών, που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία έως ή περίπου το 2050. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων πλοίων και έναν παγκόσμιο μηχανισμό τιμολόγησης για τις εκπομπές GHG από τα πλοία, που αναμένεται να εγκριθούν κατά τη διάρκεια έκτακτης συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος που έχει προγραμματιστεί από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου 2025.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας