Εκτόξευση των ναύλων μεταφοράς του πετρελαίου προκαλούν οι κυρώσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κυβέρνηση σε βάρος της βιομηχανίας πετρελαίου της Ρωσίας, καθώς οι έμποροι και τα διυλιστήρια των δύο μεγαλύτερων εισαγωγέων της Ασίας, Κίνας και Ινδίας, σπεύδουν σε αγορές φορτίων και κρατήσεις τάνκερ από άλλες προμηθεύτριες χώρες.
Οι νέες κυρώσεις επηρεάζουν, σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd's List Intelligence, το 35% των περίπου 669 δεξαμενόπλοιων που εμπλέκονται στη μεταφορά πετρελαίου από τη Ρωσία, καθώς και τη Βενεζουέλα και το Ιράν. Στην πλειοψηφία του αυτός ο επονομαζόμενος και «σκιώδης στόλος» αποτελείται από παλαιότερα τάνκερ αγνώστου ιδιοκτησίας, που παρέκαμπταν τις κυρώσεις των δυτικών. Μετά την ανακοίνωση των νέων κυρώσεων, τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζήτησαν άμεσα εναλλακτικούς προμηθευτές και μεταφορείς, με αποτέλεσμα την εκτόξευση των ναύλων των υπερτάνκερ - Very Large Crude Carriers (VLCCs), που μεταφέρουν έως και 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού σε μεγάλες διαδρομές.
Παράγοντες της αγοράς ανέφεραν ενδεικτικά τη Unipec, τον εμπορικό βραχίονα του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ο οποίος από την περασμένη Παρασκευή και την ανακοίνωση των αμερικανικών κυρώσεων έχει ναυλώσει 8 υπερδεξαμενόπλοια. Η Unipec φέρεται, επίσης, να αγόρασε πολλά φορτία αργού από Ευρώπη και Αφρική, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων βαρελιών από τη Νορβηγία, ένα εκατ. βαρέλια από τη Σενεγάλη, καθώς και άλλες ποσότητες αργού από την Γκάνα και την Αγκόλα. Αλλοι Κινέζοι αγοραστές, όπως η Petrochina και η Rongsheng, έκλεισαν, σύμφωνα με τα στοιχεία, από ένα τάνκερ η καθεμία για τη μεταφορά αργού στη Μέση Ανατολή.
Η υψηλή ζήτηση οδήγησε σε αύξηση του ναύλου μεταφοράς από τη Μέση Ανατολή προς Κίνα κατά 39% σε σχέση με την περασμένη Παρασκευή και το υψηλότερο από τον Οκτώβριο. Ανοδο, όμως, καταγράφουν και οι ναύλοι για τα φορτία ρωσικού πετρελαίου προς την Κίνα. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού πετρελαίου ESPO από το λιμάνι Kozmino της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζητούν «τα μαλλιοκέφαλά τους», λόγω των περιορισμένων χωρητικών διαθέσιμων ποσοτήτων για αυτή τη διαδρομή, σύμφωνα με στοιχεία του S&P Global Commodity Insights.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας