Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
22.2° 19.8°
2 BF
59%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
22.2° 20.2°
3 BF
66%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
21.0° 18.8°
4 BF
78%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
4 BF
59%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.6° 17.0°
1 BF
72%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
13°C
15.6° 13.4°
0 BF
88%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
79%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.7° 20.5°
1 BF
73%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 18.5°
2 BF
70%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
22°C
21.7° 18.8°
4 BF
63%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 17.3°
1 BF
82%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
2 BF
76%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.1° 17.9°
0 BF
94%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.5° 17.8°
3 BF
72%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
22°C
21.8° 21.6°
3 BF
67%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
21.5° 16.8°
2 BF
73%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
20°C
19.9° 18.3°
1 BF
66%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.7° 20.0°
2 BF
79%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.0° 14.0°
1 BF
85%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
usa notia karolina boeing aeroplana
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τμήματα της ατράκτου του 787 Dreamliner στη μονάδα παραγωγής της Boeing στο Νορθ Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας | Gavin McIntyre/The Post And Courier via AP, Pool

«Ηξερε και συνέχιζε η Boeing»

Αλλος ένας μηχανικός της εταιρείας αποκάλυψε ότι τμήματα της ατράκτου του 787 Dreamliner δεν ήταν σωστά στερεωμένα μεταξύ τους και ότι απειλήθηκε με απόλυση όταν προειδοποίησε για τα ζητήματα ασφάλειας που ανέκυπταν από τη «συντόμευση» της διαδικασίας παραγωγής.

Νέο χαστούκι για την Boeing μετά την προχθεσινή αποκάλυψη ότι ήταν γνώστρια ελλειμματικών εργασιών ασφαλείας στην κατασκευή και συναρμολόγηση ενός από τα μεγαλύτερα επιβατικά αεροσκάφη της, αλλά το κάλυπτε προκειμένου να διασφαλιστούν η ταχύτητα παραγωγής και η έγκαιρη παράδοσή του στους πελάτες της.

Οι αποκαλύψεις που ήρθαν στο φως αρχικά από τους New York Times διερευνώνται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA). Αφορούν καταγγελία του μηχανικού της εταιρείας -και μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος- Σαμ Σαλεχπούρ από τον περασμένο Ιανουάριο για τη δομική ακεραιότητα του αεροσκάφους 787 Dreamliner. Ο Σαλεχπούρ, που εργάστηκε στην Boeing για περισσότερο από μία δεκαετία, αποκάλυψε ότι τμήματα της ατράκτου του Dreamliner δεν ήταν σωστά στερεωμένα μεταξύ τους και θα μπορούσαν να διαλυθούν κατά τη διάρκεια των πτήσεων μετά από κάποια χρόνια ζωής του αεροσκάφους.

Ο μηχανικός, που είχε εργαστεί στη γραμμή παραγωγής των εν λόγω αεροσκαφών, ισχυρίστηκε ότι η Boeing εφάρμοσε «συντομεύσεις» στη διαδικασία παραγωγής με σκοπό τη μείωση των σημείων συμφόρησης σε αυτήν. Οι συντομεύσεις αυτές είχαν αποτέλεσμα παραμορφώσεις στο σύνθετο υλικό που χρησιμοποιείται στο εξωτερικό του αεροσκάφους υπονομεύοντας την ασφάλειά του. Σύμφωνα με τον Σαλεχπούρ, τα συνεργεία που συναρμολογούσαν το αεροπλάνο δεν κατάφεραν να καλύψουν σωστά τα μικροσκοπικά κενά όταν συνέδεαν μεταξύ τους τα χωριστά κατασκευασμένα μέρη της ατράκτου. Αυτό προκαλεί μεγαλύτερη φθορά στο αεροπλάνο, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής του και τροφοδοτώντας κίνδυνο για την ασφάλειά του.

Η Debra Katz, δικηγόρος του Σαλεχπούρ, δήλωσε ότι ο πελάτης της είχε προειδοποιήσει επανειλημμένα τη διεύθυνση της εταιρείας πως οι αλλαγές στη διαδικασία κατασκευής των 787 απειλούν την ακεραιότητά τους, αλλά αγνοήθηκε. Αργότερα μετατέθηκε στη γραμμή παραγωγής ενός άλλου αεροσκάφους της Boeing, του 777, στη συναρμολόγηση του οποίου παρατήρησε επίσης ατέλειες. Σύμφωνα με τους δικηγόρους του, ο Σαλεχπούρ «απειλήθηκε με απόλυση, αποκλείστηκε από σημαντικές συναντήσεις, έργα και επικοινωνία, του αρνήθηκαν εύλογα αιτήματα άδειας για λόγους υγείας, του ανατέθηκε εργασία εκτός της ειδικότητάς του και ουσιαστικά κηρύχτηκε persona non grata στις τάξεις των συναδέλφων του».

«Αυτή είναι η κουλτούρα που η Boeing έχει επιτρέψει να υπάρχει. Είναι μια κουλτούρα που δίνει προτεραιότητα στην παραγωγή αεροσκαφών και τα ωθεί εκτός της γραμμής παραγωγής, ακόμη και όταν υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη δομική ακεραιότητά τους» ανέφερε στη δήλωσή της η Katz.

Η εταιρεία από την πλευρά της επιβεβαίωσε ότι είχαν πραγματοποιηθεί αλλαγές στην κατασκευή του εν λόγω αεροσκάφους αλλά επέμεινε ότι η ασφάλειά του δεν είναι σε κίνδυνο. «Αυτοί οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ανακριβείς και δεν αντιπροσωπεύουν το ολοκληρωμένο έργο που έχει κάνει η Boeing για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους», ανέφερε. Οι εργαζόμενοι ενθαρρύνθηκαν «να μιλήσουν όταν προκύπτουν ζητήματα, τα αντίποινα απαγορεύονται στην Boeing» πρόσθεσε.

Πάντως δεν έχει περάσει μήνας από τότε που ακόμα ένας εργαζόμενος της Boeing που κατήγγειλε τη χρήση ελαττωματικών ή χαμηλής ποιότητας εξαρτημάτων στη συναρμολόγηση των αεροσκαφών υπό την πίεση επιτάχυνσης της παραγωγής, βρέθηκε πυροβολημένος στο αυτοκίνητό του λίγο πριν από την προγραμματισμένη κατάθεσή του στους συνηγόρους της εταιρείας. Ηταν από το 2010 διευθυντής ποιοτικού ελέγχου στο εργοστάσιο του βόρειου Τσάρλεστον στην Πολιτεία της Ν. Καρολίνας όπου κατασκευαζόταν το περιβόητο 787 Dreamliner… Θρίλερ!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Ηξερε και συνέχιζε η Boeing»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας